Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åååå vad roligt att höra, Oh_really! Man blir varm i hjärtat ju...!
Inte så konstigt heller om han gillas av folk som ser honom, han är verkligen jätteläcker.
Ja han har väl inte "steget" och "lugnet" som många svenska halvblodshästar har, men han har en arbetsmoral som heter duga. Jag tror han ska få vila någon vecka nu med bara avsuttna promenader så han inte sliter ihjäl sig.
Usch och fy
Igår kväll fick min lilla Moona kolik för första gången sen jag ägt henne. Och jag är inte ens hemma….hon hade lämnat en del av frukosten men verkade helt ok under dagen, stallägaren höll koll o hon gick och betade och allt verkade som vanligt. Men sen när hon kom in ville hon inte ha kvällshöet, var loj och utvecklade jättehög puls. Stallägaren ringde ut distriktsvet. och hon var där i flera timmar, Moona fick både smärtstillande, kramplösande, sond ner till magen med paraffin, blev utrensad "bakifrån" och sen 5 liter dropp för att hon var så medtagen. Och jag satt i Bryssel och kunde inte vara med, kunde inte låta henne vila sitt huvud i min famn Fy f-n
Men nu idag är hon bra, var vrålhungrig i morse och har gått ut som vanligt och medryttaren ska ta henne på en promenad sen.
Jobbigt att vara borta men jag är så tacksam för att jag har kunnigt folk som bryr sig där hemma!!
Vilken hemsk företeelse kolik är
Nämen gud vad hemskt Hur har det gått nu då?
De flesta med treåringar har kommit längre än vad jag har gjort med Pasja, men vi är på gång nu i alla fall och nästa steg är uppsittning. Kan säga att jag inte hade klarat mig utan min kära granne, vi hjälps åt med hästarna i vått och torrt!
@Cornelia Pontus har inte kommit längre än så han heller. Visst är han sent född, men han är ju väldigt färdig i kroppen.
KL Pontus är nu valack, kastrerades i torsdags och är redan valack i huvudet. Han står nu i boxen bredvid Ella och visst kan han humma lite om hon sticker in huvudet i hans box, men bara i nån sekund, sen slutar han.
Om allt går som det ska så kommer Pia och hämtar honom nästa helg.
Det känns riktigt bra att sälja häst till en sådan ryttare som Pia! Hon rider idag MSV B dressyr med placeringar på Nasdaq!
Det är oxå lovande för lilla Pelle som jag faktiskt tror kommer bli ännu bättre!
Jag har ju inte det. Äger ju ingen kamera tyvärrGrattis till Försäljningen! vad roligt att han blev såld till en tävlingsryttare och en duktig sådan dessutom. Bra reklam för både Fille poch hans avkommor Du har möjligtvis inga bilder på Lillpelle?
KL
Vad har ni för erfarenhet av skimmelmelanom? Moona har haft en runt analöppningen så länge jag ägt henne men jag har inte sett av något mer. Men nu har stallägaren berättat att när veterinären var till Moona när hon hade kolik hade hon sagt att det var svårt att få in armen i ändtarmen för att det var så mycket tumörer där och att man VET inte men det kan ha bidragit till koliken. Det låter logiskt för mig någon gång måste tumörerna uppnå en viss kritisk massa o börja orsaka problem.
Sen var det en dam som hade hört av sig till mig o ville ha ett föl efter Moona, o jag har haft det i bakhuvudet i ett par år men nu tänker jag att det kan kanske finnas en massa tumörer i livmodern också? Ska man ultraljuda?
Hon är ju bara 16 år….
Det är väl vettigt att ultraljuda innan betäckning oavsett? I synnerhet på ett såpass "vuxet" sto som gått tom länge.Jag har haft en häst med tumörer runt analen och de höll sig där till hon dog.
KL
Vad har ni för erfarenhet av skimmelmelanom? Moona har haft en runt analöppningen så länge jag ägt henne men jag har inte sett av något mer. Men nu har stallägaren berättat att när veterinären var till Moona när hon hade kolik hade hon sagt att det var svårt att få in armen i ändtarmen för att det var så mycket tumörer där och att man VET inte men det kan ha bidragit till koliken. Det låter logiskt för mig någon gång måste tumörerna uppnå en viss kritisk massa o börja orsaka problem.
Sen var det en dam som hade hört av sig till mig o ville ha ett föl efter Moona, o jag har haft det i bakhuvudet i ett par år men nu tänker jag att det kan kanske finnas en massa tumörer i livmodern också? Ska man ultraljuda?
Hon är ju bara 16 år….