Angelique fick nya skor och ny hovis i fredags. Vilken skillnad! De skor hon hade på fötterna innan var en storlek för små och hon var rejält trångskodd och snett verkad runt om. Nu är hon snyggt skodd, har skor i rätt storlek och är helt plötsligt inte det minsta ömfotad. Problemen som funnits i höger varv är nästan borta, hon kan ställa sig åt höger och höger galopp fungerar igen. Jag är riktigt nöjd med resultatet, däremot så är jag vettskrämd över hur en felaktig skoning kan påverka hästen.
Vi red ut i fredags (på häst som vilat ungefär en vecka), pigg och glad men inga större konstigheter. I förrgår red vi också ut och det var riktigt intressant. Vi galopperade längs en väg, helt plötsligt blir Angelique rädd för något, tvärnit från full galopp, slänger sig åt sidan till andra sidan på vägen, två bocksprång på det och sen kom hon på att matten hade ju bett henne att hon skulle galoppera... Tur att hon stannar på ordet stanna.... Var väldigt nära där att få se närbild av grusvägen. Resten av ridturen gick utan incidenter. Hon fick dessutom väldigt mycket beröm när hon stannade, min underbara lilla ponny.
Idag står det dressyrträning på schemat, så härligt att vara igång igen.