Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
** Lånar knapp**
Måste bara inflika på en sak som jag läst i många inlägg.
Att när hästen showar har den huvudet högt.
Detta passar inte in på MIN beskrivning av en häst som showar bra.
När en häst showar bra (ang. halsens plasering nu inget annat)
Så har den enligt min mening halsen välvd och ofta ganska låg.
Ibland kan huvudet vara väldigt nära marken och blicken är ofta fäst på något specifikt, en människa i publiken tex. I det här stadiet eller vad man ska kalla det är hästen inte stressad elller uppjagad, den showar, Kort och gott och den gillar det!
Jag har en superbra bild på Belle när hon showar, enligt min mening, bra. Och den hade jag gärna satt in för att visa vad jag menar. Men tyvärr kan jag inte nå den bilden från den här dator.
// Anna
*kl*
Hur hästens överlinje över korset ser ut behöver inte korrelera med hur pass lutande/vinklat det är. Det går att påverka genom att göda och muskla hästen.
Det är en tänkt linje mellan korsbensknöl och bärbensknöl man ska titta på när hästen står normalt med bakbenen ihop under sig.
![]()
![]()
Tyvärr så ställs araben upp på ett sätt som ska ge en illusion av ett rakare kors än vad den eg. har. En häst som verkligen har ett rakt kors får inte rumpan under sig lika bra som en med ett normalt.
Tyvärr har jag inte hittat bilderna sedan dess (det var fyra stycken, tecknade, svartvita). Hittelön till den som kan tala om i vilket nummer av tidningen det var!
Carina på Silver Arabians
Ett fin rak överlinje som avslutas med ett långt rak kors som rundas
av lite mot slutet.
Du får min eviga tacksamhet. Duger inte det...?Va, får jag? En Nael
Det är i nr 1 2005 sidan 33.
// Linda
Moderna röntgenappareter (särskilt digitala) avger så pass lite strålning att risken för problem är liten. Och om man drabbas av nånting så är det cancer, inte utvecklingsrubbningar i tillväxtzonerna.
Däremot ska man vara försiktig med röntgen av dräktiga ston eftersom foster får allt som mamman får i "koncentrerad form".