Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hei
Leste nettopp på Runnbacken sin nettside at de legger ned :-(
Stutteriet/hestene/nettsiden er til salgs!!
Det er vel ikke så mange som avler på disse gamle polske linjene, så er jo trist da.....
Skal ha 20.000 kr for Fynt leste jeg.
Noen som har brukt han i år??
-Birthe-
Knapplån
Såg nyss på Runnbäcken att Karnewal PL vandrat vidare till de evigt gröna ängarna.
Karnewal är pappa till många avkommor, hans kanske mest kända son, Expert alias Sherdil. Han har avkommor som har exporterats till b.la Tyskland, Italien och Brasilien.
Han blev 27 år gammal.
Jag blir alltid så sentimental när gamla farbröder går bort...
Även Armenia fick vandra iväg tillsammans med Karnewal.
Det var ett sockersött sto. Underbar!
Bild på Karnewal 27 år
MVH Li
Knapplån!
Cleese: När är sista dagen för inlämnande?
Mvh Li
Camerton var inte född i Tyskland utan föddes i Polen på Janow 1973 (fin årgång *hehe*) och exporterades till Tyskland (Gestüt Ostenfelde-Fam. Thörner) 1977. Jag har hittat uppgift om att de köpte honom från galoppbanan i Warszawa (tillsammans med Euben) men har inte hittat några resultat så han kan bara ha varit tränad och inte startad. Är dock inte säker på detta. Hans mor *Camerata var dotter till Comets helsyster *Canberra så det fanns galoppblod på mödernet.
Han gjorde det tyska hingstprovet i Medingen och sattes sedan i avel. Han var av den gamla, tyngre Kuhailanmodellen och lämnade flera sporthästar. Hans son Arccus (u Aretuza) är godkänd för alla raser. Camerton har också lämnat distanshästar i andra och tredje generation. Han dog precis innan sin 29:e födelsedag 2002. Enligt stuteriet där han stod sina sista år (Farisha Araber) hade han ett mycket stabilt temperament liksom sin son Arccus.
Welonas möderne gick också tillbaka på "galoppbekantingar", hennes mormor Wieszczka var e Geyran (Kaszmir-son) och hade resultatet 2/17(2-2-3). Wieszczka köptes 1973 av Gesüt Ostenfelde men lämnade flera döttrar i Polen, bla *Wieza e Doktryner som var mor till Wiorsta e Banat och Wigor e *Elef.
/Helena
Finns här.
Tror inte det är fel på bilderna - iaf inte från min dator.
Tyvärr talar just detta emot Medalj från min sida - den grova halsen.
Har sett ett sto med samma hals - den hängde över på ena sidan i mankammen.
Det är inget som säger att detta kommer från Medalj och han har bevisligen lämnat mycket bra. Han är **** - samma ranking som Khidar.
Så...har man ett sto med kraftig hals kanske inte Medalj är det bästa valet om man inte vill ha grov hals - annars tycker jag hans gångarter är WOW - han har utrsålning och arabtyp...ja det mesta.
Det ryktas att han är vass, det vet jag inget om. Jag har inte träffat honom live så pass att jag är den att bedöma den saken.
Mvh Li
KL...Madde ...vad är det som händer i Arboga den 15e...något jag missat?
Har en svag känsla av något med fölmönstring...eller?
Är det i sådant fall för partbreed också?
När går anmälan ut....om det nu var fölmönstring