Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

Jag hjälper dig lite!
http://www.sahf.se/-10_SAHF-inbjudan.pdf

Jag har funderat på att gå på detta, men det är ju en bit bort, och det känns lite sisodär om jag ska köra hela vägen själv. Framförallt som min kropp mår lite sisodär nu, och jag går ibland på en del starka mediciner som gör att jag inte ska köra...

Finns det någon i närheten som vill åka tillsammans med mig så skulle jag vara jätte glad! Då får man ju även nån att snacka skit med på färden, någon att reflektera med efteråt osv!

Bor utanför Linköping! Bor nån inom några mils radie så är denne välkommen att höra av sig!

Nu bjuder styrelsen in till medlemsmöten vid tre tillfällen. Där finns då möjlighet
att dra önskningar och hjälpa till med vägledning för styrelsens vidkommande.
Det första mötet äger rum på Näsbyholm den 17:e februari. Öppet för både medlemmar och icke medlemmar. Föredrag hålls av internationella domaren Christina Wahle och då kommer det väl väl till pass att även utreda "utställningsben". Kostnad 200:- för medlem och 300:- för icke medlem.
Läs vidare på SAHFs hemsida. Verkliga tillfällen att sitta öga mot öga med delar av styrelsen.

Korrigerar!
Mötet är den 27:e februari.

Tack!
Det var som jag befarade, såg den men läste inte, jag har så mkt i skallen just nu så jag borde knappt köra bil ;)

Faktiskt är det så illa att jag skrivit rapport i 2 veckor som skulle vara inskickade senast i fredags kl 23.59 sen stängdes mappen.
Allt var klart...rapporten genomgången och rättad av flera och vad händer?
Jag glömmer trycka på "skicka" knappen. Illa!
Med vila har det gått till sig men känner mig aningens disträ just idag.
Tur det är högst övergående. Säger som Anette, det skulle sitta fint med en kopp kaffe.

Allt är som vanligt!
Jag har sett många ordföranden komma och gå, de flesta har varit mer eller mindre populära när de börja men gnället sätter igång efter ca 1 år, absolut ingen ordförande är fortfarande populär efter 2 år på posten! Jag minns inte någon ordförande som har gjort någon väsentligt ändring eller förbättring, allt rulla på som vanligt. Ordföranden styrs av styrelsen, han/hon fatta ingen beslut ensam. Gnället är inget nytt, det följer gammal invand mönster, det som är skillnad nu är att man gnäller inför publik på nätet och att Håkan Mattson tål påhopp! En sådan slagtålig ordförande har vi nog aldrig haft, tyvarr har utvecklingen gått i riktning som gör förmågan att tåla påhopp som orförandens viktigaste egenskap.

Det var ett intressant och tänkvärt inlägg tycker jag.

Om man kopplar ihop 2 saker som du skriver:

Detta

de flesta har varit mer eller mindre populära när de börja men gnället sätter igång efter ca 1 år, absolut ingen ordförande är fortfarande populär efter 2 år på posten

med detta

Jag minns inte någon ordförande som har gjort någon väsentligt ändring eller förbättring, allt rulla på som vanligt.

så hittar man kanske kärnan i problemet. Man kanske har haft för många "förvaltare" som ordförande och inte hittat en "utvecklare"?

Nuvarande ordförande, som säkert har en hel del meriter, är utan tvekan en förvaltare. Men det kanske är en utvecklare som önskas? Finns den personen och vad i såfall ska den utveckla?

Sen är detta

Ordföranden styrs av styrelsen, han/hon fatta ingen beslut ensam.

en sanning med modifikation. En målmedveten, dynamisk och skicklig ordförande får med sig sin styrelse.
Samt lockar medlemmar.

Hej Tussinussen,

Du har rätt, vi behöver en dynamisk ordförande, vi behöver Barack Obama!

Nya, entusiastika utvalda ledamöter har kommit in i styrelsen då och då men efter några månader rullar allt på som vanligt, tyvarr.

Många gånger har jag åkt, tillsammans med et gäng entusiastika medlemmar, 50/60 mil för att närvarande ett årsmöte. Det va mycket folk, mycket diskussion och tog många timmar! Men det va roligt!

Nu för tiden få man vara glad om det kommer 20 medlemmar, alla är intresserade idag, vi få se hur det blir på årsmötet!

Nu mina kära arabhästvänner så har jag en fundering, hoppas tråden får lite liv igen efter heta diskussioner.

Jag satt och läste igenom årsmötesprotokollen som man hittar på sahf:s förstasida. För året 2006 hittade jag flera motioner underskrivna med mitt namn, eller rättare sagt mitt för och efternamn.
Efter en check så ser jag att det inte fanns någon med mitt namn 2005, alltså året innan man höll årsmötet.
Jag har mailat sahf:s kansli och fått svaret att hon inte kan se medlemmar 05-06.
Så jag har mailat igen och frågat vem som kan se det och inte fått något svar.

Mitt slutledning av detta är att någon skickat in ett antal motioner i mitt eget namn, förmodligen för att man inte velat visa sitt eget eller att man inte varit medlem själv.

Så jag undrar nu: är det någon som har medlemsslistan för 2006 och i så fall, kolla om fler än jag finns med (Linda Söderberg).

Och nästa undran är: hur kan detta bli möjligt? Måste man inte skriva under med sitt namn och underskrift?

Förmodligen är inte det här första gången heller, så trovärdigheten sjunker ytterligare.

MVH Linda

Det finns fyra Söderberg, men bara en Linda Söderberg i 2006 års medlemslista.

Carina "Hamstern" på Silver Arabians

Ett knapplån.

Nu har jag kikat vilka hingstar som är anmälda till avelsvärderingen den 6 mars.

Det är Bimaal (L.M Limaal), Ungaro (El Amin), Elysion (Premier) och Alvez Etann (Etman).

Få som väntat! Men det är intressanta hingstar tycker jag.
Bimaal har jag träffat flera gånger och han lyckas ju med det många verkar eftersträva med sin avel; har tävlat/ tävlar framgångsrikt i grenarna galopp, utställning och dressyr.

Ett stort lycka till, till er som har anmält era hingstar :bow:

Jättekul att se att några har civilkurage att visa sina hingstar och få demprofissionelt värderade!
Längtar tills man kan se resultaten.:bump:

Tack SNÄLLA Carina!
Ja men då vet vi ju det - någon har skickat in ett antal motioner i mitt namn.

Hur skulle ni reagerat?
Vad blir nästa steg?

Linda

Tack SNÄLLA Carina!

Hur skulle ni reagerat?
Vad blir nästa steg?

Linda

Jag skulle blivit vansinnig. Helt obegripligt att något sådant kunde hända. :eek:

Jag skulle genast tala om det (skriftligt) för SAHF:s styrelse och uppmana dom att se till att förbättra sina rutiner kring hur man säkerställer att den vars namn står har verkligen lämnat och skrivit under motionen.

Annars kan vem som helst lämna en motion till SAHF:s årsmöte.

Tack SNÄLLA Carina!

Hur skulle ni reagerat?
Vad blir nästa steg?

Linda

Jag kan ha fel men har för mig att de aktuella motionerna delvis diskuterades i det då aktiva MSN-forumet. Har även för mig att det var en aktiv "Linda" med där och jag har liksom bara förutsatt att det var du? :confused:

Skumt i vilket fall...

Behöver man inte uppge mer än sitt namn om man lämnar in en motion?
T ex adress,personnummer eller liknande.
Skulle inte heller uppskattat att motioner lämnats in i mitt namn.
Hoppas du får rätsida på det!

Jo jag var aktiv där och jag är inte helt oäven att hålla med motionerna till viss del, men som sagt jag har ingen som helt vetskap om att jag skulle stått som motionär på några av dem.
Och som stadgarna skriver skall de ju skickas in och sättas namn på.

Jag blev liksom helt paff då jag såg mina namn på flera av ställena, hänger inte alls med.

MVH Linda

*kl*

Fick testresultat på Makaluh ang. CA idag: CA, N/N, Clear. Jätteskönt iom att damen är dräktig och allt. :)

Är det någon som vet någon bra transportfirma att skicka häst med? Funderar ju såklart redan nu på vilken hingst man ska välja i år och just nu lutar det åt Eksperanzo eller Mambo,problemet är ju att båda två står uppe hos Wilza i Årsunda och det är ju en bit,så vill inte gärna kånka med vanligt släp och bil hela vägen dit från södra småland!

Oerhört tacksam för svar! =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 408
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 214
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka