Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Puttar upp tråden med en ny bild på Pselma (Jumillas syster som har varit upp i tråden)

blandadebilder145.jpg

Hon ser jättefin ut. Gillar att hon ser ut att arbeta bakifrån o kommer upp i fram.

*Puttar upp*

Någon som vet om Emelie Kalje kommer lägga upp fler bilder från amatörutställningen i Märsta?

*puttar lite*

Tror att någon frågat tidigare, men jag påminner isåfall:
Vilka hingstar är intressanta för 2009? Vem tänker ni betäcka med?

Jag skulle vilja betäcka något av mina arabston nästa år, men troligen blir det inte av då jag så gärna vill rida och tävla också;)
Men några hingstar jag tycker är intressanta är Tristin BP, jag brukar inte falla för "den typen" till mina ston men hans hals och huvud ser underbart ut, och vad jag hört har han bra steg också.

Sen gillar jag även crabbet araberna, Gimmick tror jag skulle kunna passa mitt ena sto.
Barett tycker jag också är intressant han har både distans och galoppmeriter samt fått klass 1 på visning.

I år har jag ett arabsto dräktig med Daffaq, den bebisen måste bli en riktig liten kanonkula med den stammen som bebis kommer få.

Nu vill jag veta vad ni andra ahr för planer inför 2009, det går ju så fort;)

Nu har det kommit upp fler bilder hos hennes på pixbox bla på exan
men jag saknar fortfarande massor med hästar...
vill se mera fina bilder!

nu är tråden riktigt långt bak, vad händer?!

Jag är lite sugen på att betäcka pselma igen... man får ju ändå inte tävla i distans förens de är 6 år liksom (och detta med avel är ju så jäkla roligt så det finns inte!!)

hingstar som jag har börjat snegla lite på:

Mambo
TA Nox
Diesel
Black turbo (om han nu kommer iväg till avelsvärderingen :p

och så sneglar jag på elton oxå, tycker han är himla fin, men vet inte om hhan passar till mitt sto, men nån gång ska jag ha en avkomma efter honom ;) skulle gärna se fler bilder på honom, har bara sett de på saltrekas (stavning?) hemsida och på runnbacken.

nån kanske har nåt annat förslag?

puttar även upp med en ny bild på pselma där hon står extremt utdraget så det inte ska synnas att hon är högre bak än fram :angel:

RoyalPselma123.jpg

Kalasfina bilder!
En fråga om Girlan Bey: Har någon här avkommefoton? Hur stor är Girlan Bey?

ja han är ju fin oxå!

tänk vad många fina hästar det finns, tror inte han passar mitt sto, men snygg är han!! :d

enklast måste väl vara att kolla på ägarens hemsida? 155 står det att han är.
http://www.oksarab.com/

Senast ändrad:

ja du, "det beror på" är en fras som inleder alla tankar kring betäckningar 2009.

Det kommer att bli minst en helrysk hingst, en egen hingst och kanske en special. Vilken den helryska blir får vi se, diskussionerna just nu går kring Drug, Vatican, Sambist och ett par till. Sedan finns det ytterligare ca 5 hingstar från olika delar av världen som vi SKA använda, frågan är bara i vilken ordning/vilka år. Tick tack, alla blir äldre och plötsligt finns någon inte kvar längre. Vi får se hur många ston som verkligen ska betäckas till våren. Det beror på... Den egna blir El Waldo och specialaren? Ja, OM det blir så blir det en hingst med mixade linjer - prestation för hela slanten. Har hela vintern på oss att fatta de slutliga besluten, vi får ju ha något att gaffla om vid matbordet i vinter!

haha det står precis ovanför stamtavlan :D

du hittar ju en del bilder på avkommor på news oxå, bara ett tips ifall du är lika blind som jag är:rofl:

för jag är typ blind, det är nog första gången jag sett nåt som ingen annan har sett!

Kalasfina bilder!
En fråga om Girlan Bey: Har någon här avkommefoton? Hur stor är Girlan Bey?

Jag har bilder pa Girlan Beys son Nenufar ue Fawor, pa hemmadatorn. Han dog i somras, den lille ett-aringen, tyvärr.
Lägger upp en bild här sen.

Är det någon som vet vad det kostade att betäcka med El Amin och CE Magnum?

inte helt säker, men tror det var 15 000 + skatt. (skatt = 25% har jag för mig)

Allmänt

Undrar lite lätt hur ni bedömer att en hingst passar ert sto?
Vad är i prioritet
Blodslinjer
Hingstens egna meriter
Exteriören

Vad är det för länk till hennes bilder i pixbox?
Vill gärna se dem...
Framförallt den som lyckades med att få 92p....var den med på riks sen?

av det du har skrivit så skulle jag svara exteriören, men det andra är oxå mkt viktigt! Och tempramentet tycker jag borde vara med på din lista med!

Jag har en avkomma efter Girlan Bey :) Helt underbar med FANTASTISKA rörelser !!

Han heter Sa Gharabi & är två år. Här kommer några bilder på honom.

22269502.jpg

22269528.jpg

22269626.jpg

22269650.jpg

Bilderna är från klassen Most Classic Movements som han vann på piteås int C-show i år :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 705
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 142
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Avel Tar och startar en ny då helt enkelt =D Här är gamla... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1164702&page=106 Sar Trist och...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
171 743
Senast: Görel
·
Övr. Katt Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka