I
Isis2
Sv: Är vi galna?
Ja........ Välkommen!
Ja........ Välkommen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det är när jag läser såna här trådar jag tackar min lyckliga stjärna som sett till så att min hästhållning i det närmaste är gratis.
Det låter väldigt dyrt.
Allt som allt går min shettis på 5500 /ÅR.
du har lyckats få några av de dyraste shettisar jag nånsin hört talas om.
Jag skulle hellre hugga av mig en kroppsdel (typ) än att räkna ut vad hästarna kostar mig om året Jag är iaf lycklig en dag i månaden, dagen då lönen rullar in, resten av alla dagar förnekar jag
Alltså jag fattar inte Var har du dina hästar uppstallade egentligen? Du betalar ju nästan lika mycket för en shettis som jag gör för mitt högdräktiga halvblod på 170 cm Har då helinackordering med ridhus.
Kan Du inte flytta shettisarna närmare hemma ??
I nuläget får varje ponny:
Morgon: 2 kg hösilage, knappt 1 kg lucern, 2 dl grow
Middag: 2 kg hösilage, knappt 1 kg lucern
Kväll: 4 kg hösilage, knappt 1 kg lucern, 3 dl grow
Båda är unghästar, blir två år i år. Står de utan lucern så blir de väldigt smala. Står de på så här mycket lucern blir de hyfsade Börjar tro att hösilaget innehåller luft, men det kan det inte göra för det räcker för stallägarens hästar. De äter så det står ut ur öronen, ibland orkar de inte allt.
Visst får du det!
2800:- är stallhyra
600:- mockning
1200:- hösilage
1200:- foder
4100:- utrustning (vagn + sele, bägge beg.)
600:- cykel (används endast till/från stallet, mao en kostnad jag inte haft om jag inte haft häst, därför räknas den med)
600:- försäkringar
130:- övrigt
Inga exakta summor i denna redogörelsen, de har jag sparat i ett Exceldokument.