Är vi galna?

Sv: Är vi galna?

jag har köpte en ny transport o en ny sadel :)

Totola > jag har ett vanligt jobb, men lägger undan 3000 - 10000 per månad så det går ganska fort :)

Vanligt jobb där man kan spara 10 000:- i månaden?!... Får mig att fundera på: hur bor man då, familjesituation och vad har man i lön - vad är ett vanligt jobb?... Det är verkligen bra kämpat måste jag säga.. :o

jag är tågvärd, bor i en radhus tvåa med min sambo i ett mindre samhälle. Har ingen bil bara en moppe som inte kostar många kronor. i delar på hyran o sambon betalr resten eftersom jag sköter om hemmet o han har mer lön.
Det är ju inte vrje månad jag lägger undan 10k, det blir efter storhelger, bonus mm.

Vanligt jobb där man kan spara 10 000:- i månaden?!... Får mig att fundera på: hur bor man då, familjesituation och vad har man i lön - vad är ett vanligt jobb?... Det är verkligen bra kämpat måste jag säga.. :o

Utan hästarna kunde jag lägga undan ca 6000:-/månad... Med hästarna går det åt + lite till! :crazy: men så måste ju den ena bort.

hur lyckas du lägga ut så mkt?, jag har 2 stora halvblod hemma o de ger jag ca 400kr/mån för+ stallhyra och hovis

hur lyckas du lägga ut så mkt?, jag har 2 stora halvblod hemma o de ger jag ca 400kr/mån för+ stallhyra och hovis

Mäh, sådär kan man väl inte räkna! :p
Stallhyra och hovis enbart går på ca 5-6000:-/månad för mig (2 hästar)... Men så är hösilaget som ingår i hyran såpass bra att det inte behövs så mycket extrafoder!

Oj vad köper du då?:confused:

Betalar du för Mockning? det blir ju billigare om du gör det själv..

Jag betalar 400 kr skoning
130 kr foder
300 kr Hö
10 kr Spån
hehe det tkr jag är ganska mkt..har inte engen inkomst..
men du knk ska ta och minska på dina bekostningar:)

JA!!
Vi är galna!
Räknade ihop vad min häst kostade mig för ett par mån sedan. 7000 kr/månad i löpande utgifter :eek::eek::eek:. Lägg till det en ny sadel för 17000 kr och sele för 6000 kr sista året samt flera veterinärbesök... INte konstigt att ekonomin har svårt att gå ihop! Galet är vad det är... kommer kanske tvingas sälja min häst pga tidsbrist (småbarn) och då lär jag bli rik, alltid något att se fram emot :cry:

Beror så himla mkt på vart man bor men när jag jobbade heltid kunde jag lägga undan 7-8000;-/mån och det gjorde jag för att ha som buffert när/om jag skulle bli arbetslös.

Min häst kostar ca 2-3000;-/mån, sedan är det ju en annan sak att jag fick för mig att köpa en gigg för 10 lax, samt sele.

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 326
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 588
Fritid *Varning för långt inlägg.* Jag har separerat ifrån min sambo, flyttat in hos mina föräldrar. Mina föräldrar är världens bästa och har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 919
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 716
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar