Är vi dåliga på att vara oss själva?

Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Ett killdominerat forum med rader av trådar som:

Har träffat en tjej för några veckor sen. Hon sa att hon kände igen mig att vi har pratat på facebook förut. Vi bytta nummer och tog en fika på stan tillsammans med några andra vänner. Sen började hon komma till mig och vi fikade bara vi.

Vi har även varit hos hennes kompisar och umgåtts och vi var ute med hennes och min kompis och hon ville pussa på mig och hålla min hand i bilen och hon sa jag var vacker.

Sen dagen efter kom hon hem till mig och vi hade sex.. Nu verkar hon helt kall och hör inte av sig. Hur ska jag tolka detta? Att allt var bara ett spel för att få mig i säng? Eller vad tror ni?

- jag kan bara inte se det hända. Här på tjejdominerade Buke återkommer liknande trådar däremot regelbundet, det finns oftast minst en pågående. Inlägget härovan är en modifierad buketråd.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Kan tillägga ytterligare en aspekt som jag irriterar ihjäl mig på: mystifieringen av (hetero)tvåsamhet. Alltså föreställningen om den (heterosexuella) tvåsamheten som någonting högre, dunkelt, magiskt eller vadfan. Den har en otrolig särställning jämfört med andra relationer. Antagligen grundat i att den tvåsamma relationen är Det Yttersta Slutmålet Med Livet.

Ja. Tiden och kraften som läggs på Flicka söker pojke är oproportionellt stor, om du frågar mig.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Ja, det är sorgligt även på det sättet att det ju sällan hjälper. Oftast kommer panelen på 43 ursäkter och förklaringar till varför han inte hört av sig, allt för att peppa henne att inte ge upp. Fast det finns ju bara en förklaring som är korrekt, och den är hans egen, och då är det helt ointressant vad panelen har bestämt åt honom.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Ja, om inte annat så är han känslomässigt hämmad och rädd att binda sig. Det är ju en toppenteori, eftersom den kan förklara allting, även att han är sexuellt framfusig, om så skulle vara.

I de där "han är rädd att binda sig-sammanhangen" blir jag ofta lite förvånad över att tjejen är så säker på att hon är rätt och han fel. Det strider lite mot hela resten i de här spelen, tycker jag.

Jag har minnen av tjejkompisar som i yngre dagar var helt säkra på att hon var rätt för honom, att han i hennes närhet skulle vara trygg nog att öppna sig osv. Jag har till och med minnen av förhållanden som hankade sig fram på ungefär det här viset i flera år, tills tjejen fick nog och gjorde slut - eftersom han kändes så distanserad. :p
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

I de där "han är rädd att binda sig-sammanhangen" blir jag ofta lite förvånad över att tjejen är så säker på att hon är rätt och han fel. Det strider lite mot hela resten i de här spelen, tycker jag.

Tja, det strider ju inte särskilt mot att det är tjejer som är experterna på känslor, så...

För många år sedan mejslade jag och min bästa väninna ut en närmast heltäckande räddattbindasig-teori om min dåvarande kärlek. Den inbegrep hela hans barndom, som han berättat en del om, och hon och jag fick till en jättefin förklaring till varför han dumpade mig hela tiden. Han var SÅ känslomässigt skadad och hade ett låååångt arbete framför sig innan han vågade ha ett förhållande, tröstade vi mig med.

Ha. Nästa tjej han träffade gifte han sig och fick barn med. Och såvitt jag hörde var de fantastiskt lyckliga:p
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Jag förundras över att folk inte har bättre självkänsla när det kommer till att lita på sin egna känsla och förmåga. Jag litar ju hellre på vad jag själv tror än vad någon annan tror, när det kommer till mina förhållanden och kärleksaffärer.

:bow:

Instämmer.

Samtidigt kan det vara så att man önskar ett annat perspektiv för att möjligen ifrågasätta sin egen tro. Det kan vara så att man har fel i sitt antagande, men oftast har man inte det. Jag tror man vet, helt enkelt.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Tja, det strider ju inte särskilt mot att det är tjejer som är experterna på känslor, så...

Jo, i den delen. Men jag tänker på självförtroendet. Det är ju närmast hybris att tänka sig att man vet att man är rätt för någon annan, utan att den andra har fattat det.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Ett killdominerat forum med rader av trådar som: [...]

Ehum, om du vill jämföra könsmönster så finns det relationstrådar på Flashback. :angel: Liten varning dock: för den mentala hälsans skull kan jag rekommendera att du läser de högt och med tillgjorda röster. För att liksom ta udden av eländet.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Jo, i den delen. Men jag tänker på självförtroendet. Det är ju närmast hybris att tänka sig att man vet att man är rätt för någon annan, utan att den andra har fattat det.

Jaså det. Ja, den hybrisen har jag haft flera gånger:angel:

Men får man inte bestämma det själv?

Om man tycker att det är viktigast och det är ens mål, får man inte tycka det då?

"Om du frågar mig", som jag skrev, är ett annat sätt att säga "tycker jag".
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Ehum, om du vill jämföra könsmönster så finns det relationstrådar på Flashback. :angel: Liten varning dock: för den mentala hälsans skull kan jag rekommendera att du läser de högt och med tillgjorda röster. För att liksom ta udden av eländet.

Av självbevarelsedrift brukar jag läsa väldigt selektivt på Flashback. Relationer hör till det jag omsorgsfullt valt bort - men nu blev jag tvungen att kolla:D

Valde deras nätdejtingtråd för att kunna jämföra med Bukes och bröt ihop redan av första inlägget!:laugh:

Jag fick kontakt med en brud på match.com. Vi har snackat på msn och i telefon några veckor. Hon verkade vara en jävligt trevlig tjej, och hon var även snygg på bilderna hon skickade. Så jag frågade om vi skulle träffas. Hon tyckte det var en jättebra idé, så vi skulle träffas idag och fika. När jag kom dit så såg jag att hon inte alls såg ut som på bilderna, jag trodde först att det var en annan person. Nu undrar jag hur jag lättast säger upp kontakten med henne. Jag vill inte såra henne, men hon får ju faktiskt skylla sig själv också eftersom hon visade felaktiga bilder. Det är inte så att hon är skitful, jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli ihop med henne för hon är så jävla trevlig. Men mina polare kommer jävlas med mig hela tiden. De kommer säga "vafan har du hittat för jävla kossa", "du kan ju inte ta med henne på festen" osv. Jag måste då välja mellan polarna och henne, och för mig är det ong bro's before hoe's.
Ska jag säga till henne att jag ska flytta till ett annat land? Jag skulle kunna byta nr bara men jag orkar inte det.

Ett av svaren han får är:

dra över henne och fyll din liggare med ytterligare 1 namn.

Och på det svarar han:

Det skulle jag kunna göra, men tror du inte att hon kommer ringa och smsa mig hela jävla tiden sen? Vissa brudar slutar aldrig, jag har redan bytt nr en gång.

Herrrregud:rofl:
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Här hittade jag en ödmjuk typ:

Jo, när jag besöker kvinnor, lite kraftigare och som inte är välsignade med ett vackert yttre. Borde de inte bli lite glada när män besöker dom? Borde det iaf inte generera i återbesök? Eller har de byggt upp ett så pass stort luftslott kring de själva? Ja, många frågor.

Jag förstår om en man som ser ut som ett träsktroll inte attraherar.
Men jag jag kan inte avgöra hur jag ser ut, jag antar att jag ser väl bra ut....fan vet jag. De som är nyfikna (kvinnor) får väl skicka ett pm så får de mitt kontonamn.

:D
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

:rofl: Visst är det underbara inblickar i det manliga sinnet?

Vad sägs om denna:
Hej FB.

Har varit tillsammans med min tjej i nu 2 år och börjar tröttna på ett problem som har varit med under resans gång SEXET! Problemet att hon har väldigt liten sexlust och jag vet inte vad som är fel, även fast vi har pratat om det så blir det aldrig någon direkt bättring. Jag själv har försökt det mesta jag kan komma på tex att vara laid back och inte vara för på men inte det heller verkar hjälpa. Jag har försökt visa intresse med lite förtiga sms och liknande men inga vibbar tbx.

Så vad gör jag för att få den torra sandöknen till ett vattenfall?

Första svaret:
Oj...av egen erfarenhet (tyvärr) så är det inte hennes generella sexlust som är liten, utan sexlusten gentemot dig.
Skulle ni göra slut skulle hon knulla som satan.
Detta har jag varit med om och det är fan inge kul.
Du kan pröva supa ner henne, smyga ner några stilnoct i läskeblasken...för att sen fråga ut henne om de snuskigaste fantasier hon har, för att sen förverkliga dessa

:eek: :rofl:
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Olika varianter på "sup/droga ner henne" verkar vara ett av de vanligaste råden man får på flashback.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Problemet för mig är mest att jag inte känner mig som mig själv när jag blir förälskad. Att jag inte alls känner igen mig är en del av hela osäkerheten. Därför känner jag ingen tillit till mig själv utan behöver bolla med andra. Sen tycker jag att jag försöker vara öppen och rak och fråga rakt ut, men då blir den andra parten helt nervös och verkar bara vilja svara saker han tror jag att jag vill höra eller undvika ämnet för att inte såra en.

För mig handlar det mest om att jag inte fattar nånting, jag förstår inte varför jag reagerar och agerar som jag gör och jag förstår inte varför den andra parten agerar och reagerar som den gör. Så då vänder jag mig till någon annan i min omgivning och frågar.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Men vad är poängen med alla dom här citaten då?! Det är helt obegripligt!

Tror du att man ska bli flata om man läser det där?!
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Men flashback är väll förhoppningsvis inte ett genomsnitt av sveriges manliga befolkning, så mycket konstiga åsikter som vädras där. Att gå in och läsa där är som att besöka ett alternativt och skrämmande universum.
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Jaså det. Ja, den hybrisen har jag haft flera gånger:angel:

Kvinnor "ska" ju inte ha hybris, tänker jag, tvärtom hör man ju mycket talas om kvinnors dåliga självförtroende. Tex det dåliga självförtroende som gör att kvinnor förhandlar dåligt för sig själva som i sin tur gör att kvinnor tjänar mindre än män i samma yrke osv.

Men det där med att veta vad män vill/behöver bättre än män vet det själva, i amorösa ärenden, tycks vara ett undantag?
 
Sv: Är vi dåliga på att vara oss själva?

Nej det hoppas jag verkligen inte! En hel del är rent trollande (försöker jag i alla fall tänka när skrattet börjar fastnar i halsen).
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 565
Senast: Capybara
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 209
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 682
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp