L
legolaspiggelin
Jag sålde en connemara på 9 år för 2 år sedan,allt gick bra det första året,sedan trillade dottern i familjen av en gång.Dem får "hjälp" av en kvinna som sitter upp dagen efter och direkt börjar piska hästen,vilket givetvis resulterar i att hästen blivit svår att sitta upp på,hon kastar sig framåt så fort ryttaren landar i sadeln eftersom hon är rädd för stryk igen säger jag men ägarna säger att hon bara är dum.Det går ett tag sedan flyttar dem hästen till ett stall med 25 inhyrda hästar,connemaran faller ur totalt,hon är ranglåg och blir stressad av för många hästar omkring sig,vilket jag klart och tydligt talade om för dem vid köpet.För en månad ringde dem igen och håll i er nu! Hästen har fått fång,blivit jagad i hagen så hon gått omkull och fått en muskelbristning i bogen och vrickat en kota...nu är det mitt fel trots att dem haft hästen i 2 år nu!Igår var det dags igen,dottern flög av på träningen i ridhuset,jag sa att det nog är för att hästen har ont av sina skador och att hon inte är ridbar efter 1 månad med tanke på alla hennes skador...då skrek dem MOBBARE åt mig och slängde på telefonen.Jag mår dåligt över hur hästen blir omhändertagen och vill inte ha mer kontakt.Hur gör jag?Ber dem fara åt eller försöker köpa tillbaka denna häst som är underbar men förstörd?Jag kommer iallafall inte att sälja något djur igen...Mvh ledsen