Är någon här bra på vad som gäller...

Sv: Är någon här bra på vad som gäller...

martha skrev:
Sjukt....man kanske ska köpa sig en travare och lämna tillbaka den efter ett år :angel:
Ja det känns lite som att juristerna som formulerar lagarna tror att hästar kan jämföras med en begagnad bil.

Kanske skulle köpa mig nån sån, starta den och få in en 50 papp för att sedan lämna tillbaka den för den har lynnesfel....fint pilotfall :angel:

Nej du måste inte köpa tillbaka hästen. Har säljaren talat om det så...
Du vet ju faktisktt inte vad DE hasr gjort med hästen. De kanske har behandlat hästen illa/varit inkonsekventa när hästen gör något fel som har resulterat i att hästen har ett aggressivt beteende.

En fd bekant till mig höll på med och ägde galopphästar.
Och många tränare hade helt slutat sälja sina galopphästar som inte räckte till för löp till privatpersoner.
Just för att det var så mkt "lämna tillbaka" hela tiden.
Fö så var galoppvärlden rätt förvånade att ridhästfolket tjafsade och gjorde så över huvud taget.

Så dessa tränare säljer numera visst till hästhandlare i stället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar