Sv: är jag gammeldags ?
Det gäller att passa på nu de första åren, då han ändå inget kommer minnas
Vad är det då som gör att vissa barn har anknytnings svårigheter?
Jag vet en person som blev "lämnad" som ganska nyfödd, sedan som tre månaders och sedan som sex månaders, alla perioderna var ungefär en vecka.
Är det något fel på den här personen från början för att denne har anknytnings svårigheter då?
Eller beror det på det faktum att hen blev lämnad alldeles för tidigt?
Vad var det som gjorde att detta barn skrek hysteriskt när mamman kom tillbaka efter bortavaron när barnet var sex månader? Barnet skrek hysteriskt för att mamman tog barnet i famnen.
Varför gjorde hen det om det ändå inte spelar någon roll vem som tar hand om barnet?
Att man inte minns är en stor bluff, jag har själv klara minnen från tiden då jag var runt året.
Det är märkligt att i vissa trådar diskuteras curlingföräldrar med nedsättande ton men i vissa trådar lyser de curlade barnen "som är viktigast själva" som starka stjärnor när de hävdar att de minsann inte tänker sluta göra det som de alltid har gjort "bara" för att de har fått barn
Rent biologiskt ska bebisen inte vara ifrån sin mamma den första tiden, en bebis klarar sig inte själv och att lämna sitt barn
är ett svek mot barnet eftersom det är den tiden då man lägger grunden för barnets anknytnings kompetens.
Jag hoppas verkligen någon kan förklara för mej för jag fattar inte resonomanget att man alltid själv ska gå först.