HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person)

Sv: HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person

Till Gabbi: Det kan ha inträffat något med den person din hund inte gillar. Personen har inte menat något illa och du har inte lagt märke till något.

Belägg jag har är en händelse med en hund jag haft tidigare. En "fyllis" ramlade rakt emot honom så att han fick den äckliga utandningsluften mitt i nosen och så fick han sig en släng av en kroppsdel. Han hatade spritdoft i hela sitt liv. Om vi kom till en utställning och domaren luktade danefter så morrade han direkt. Precis som han sa att du kommer inte nära mig.

En kompis till mig har en hund som hatar blåkläder typ blå arbetsoverall. Oavsett om overallen sitter på en människa eller bara ligger/hänger så klipper han direkt. Anledning: Han blev otroligt rädd på MH och avreagerade inte. Detta upptäcktes inte förrän det var för sent.

Och så då det med tidningen med min nuvarande hund. Han har varit här sen han var 9 månader. Jag har aldrig varken hotat eller slagit honom med tidning. Förmodar att man har gjort det i hans första hem. Han reagerar inte för normal tidning, men när den viks ihop så den blir smal så försvinner han som en oljad blixt.

Hundar är väldigt duktiga på kroppsspråk, mycket bättre än vi läser de både varandras och vårt. Eftersom både din far och bror har samma typ av yrke/doft känns det som om det är i kroppsspråket man kanske måste söka problemet. Hunden hör ju helt klart skillnad på stegen också, han hör t exs vem som går upp på natten. Då skäller han för att han tänker att nu kommer den som gör si eller så. Prova att iaktta din bror och se om det är när han gör något speciellt som hunden skäller.

Sitta i bur? Inte helt lyckat. Inte heller tillåtet enligt den ny djurskyddslagen. Det kan bli så att han försöker försvara sig och buren mot allt och alla. Det är värre än att han skäller på en person.

Sv: HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person

Till Gabbi: Det kan ha inträffat något med den person din hund inte gillar. Personen har inte menat något illa och du har inte lagt märke till något.

.

Det har det säkert gjort, men absolut inget värre än att personen velat hälsa och sökt ögonkontakt och gjort nåt ljud med munnen.
Det är därför jag menar att i TS fall behöver det inte vara att han liknar nån som spöat hunden, utan att något i personens sätt att vara räcker för att skrämmas.

Ang anledningen, så tror jag tyvärr aldrig man får veta om det är för att det är något med bror som hunden ogillar sas 'bara ändå', eller om det är kopplat till negativa erfarenheter tidigare i livet, och bror påminner om den erfarenhetern/situationen/etc.

Som sagts i tråden så kan hundar som behandlats exemplariskt väl och aldrig råkat ut för något negativt eller blivit skrämda hysa agg eller rädsla mot en person, men likväl kan hundar som har råkat ut för något negativt med en person/situation påminnas om den situationen/personen långt senare i ett annat läge och därför reagera. Vilket som gäller min herre lär vi nog aldrig få reda på. Han är omplacerad pga tidsbrist, orkesbrist (fyra hundar, bristande hälsa, för lite tid). Min herre kan vara 'en handfull' milt sagt, det är en energisk, aktiv hund som kan vara ganska bufflig och ganska påträngande om han är understimulerad. När han kom var han fasligt ouppfostrad. Eller inte ouppfostrad egentligen, det märktes att han en gång i tiden lärt sig alla grundgrejer. Men han hade också lärt sig att ignorera kommandona. Jag kan utan problem tänka mig en situation där hunden pga tidsbrist (inte elakhet) var understimulerad och extremt jobbig, och där 'sinnet runnit över' tillslut på någon i familjen. Det betyder inte att personen är elak, men alla har vi ju vår gräns så att säga, och det går att provocera de flesta över den gränsen. Och är man inte riktigt kry och inte riktigt orkar, men försöker, men det blir bara värre, så kan det ju tillslut rinna över.

Uppfödaren hade i 1½ år lobbat för att de skulle omplacera hunden, men ägarna behövde själv inse att det var enda alternativet. När hunden omplacerades gjordes det via uppfödaren. Jag har aldrig ens talat med ägarna. De upplevde det som jobbigt med hela omplaceringen.

Så hunden har inte vanvårdats eller 'misshandlats'. Däremot visar han tecken på att ha åkt på rejält med däng i minst en situation. Det är inte sveriges modigaste hund, så 'bara' en gång skulle nog mycket väl kunna räcka.

Och jodå, även JAG har haft en enorm lust att dänga hunden med ngt hårt i huvudet ibland, han är som sagt milt sagt enerverande när han är understimulerad. Och jag vill inte veta hur han skulle bli efter nåt halvårs understimuland :devil: Så som sagt, jag kan mycket väl se ett scenario där det förvisso gått fel, men inte alls av elakhet. Men jag kommer aldrig få VETA om eller vad som i så fall hänt.

Jag kan som sagt var inte se något i brors kroppspråk som är unikt/avvikande. Men det kan ju som sagt vara röstläge eller tonfall eller något. Alla människor har ju 'sin' röst så att säga. I övrigt så har vi sökt 'den röda tråden' som besatta, och det finns ingen - för människor uppfattbar - logik eller röd tråd i när hunden reagerar. Finns några specifika fall där jag kunnat se vad som utlöste, men det är lägen där nog faktiskt 'vem som helst' skulle utlöst det. De två tillfällen jag kommer på är dels en gång när bror kröp på alla fyra och busade med dottern, hunden kommer (frivilligt) in i köket, och hunden och bror hamnar 'ansikte mot ansikte' med några meters mellanrum, stirrandes på varandra. Det andra tillfället var när bror kom in och hade dottern på axlarna, då reagerade också hunden.

I övrigt har det varit situationer där ingen av oss människor kunnat se ett dugg likartat, har varit tillsynes vitt skilda och fullt normala situationer utan gemensam nämnare. och som sagt hunden kan reagera fast bror är utom synhåll i ett annat rum.

Och ja han känner igen brors steg, han känner ju igen mina steg med, och mammas och mosters och. På samma sätt som han känner igen olika människors bilar osv, men det gör ju/väl de flesta hundar mer eller mindre? (Spinoff anekdot. Hade en liten blandis förr. Som dyrkade min pappa, för han var 'mannen med kakorna' för henne. Pappa hade en liten dieselskåpbil. Hunden lärde sig reptilsnabbt känna igen bilen. Dock så höll hon på att gå i spinn en gång när vi gick i stan och hörde en annan dieselbil - det måste ju vara mannen med kakorna! ;))

Ang det med 'skvallerträning'. Jag har lite frågor. Är inte risken att man av misstag förstärker skällandet? Jag har ju inte provat det regelrätt så att säga, visste inte att det fanns. Men har ju provat att mata hunden med köttbullar när bror kommer, så det ska bli positivt, och för att han ska vara mer upptagen med att äta än att skälla. Men han tar ju paus i ätandet för att skälla/boffa/morra, och sen ny köttbulle.

Dvs det blir ungefär skall - köttbulle - skall - köttbulle - boff - köttbulle. Köttbullarna kommer i strid ström, och hunden ÄLSKAR köttbullar, men han 'släpper' dem för att skälla, och glufsar sen vidare. Inte provat med ngt i tub men risken är nog det blir likadant. Jag avbröt det där med 'matning' ganska snart, just för jag var rädd att det i hundens värld blev 'men vad duuuktig du är som skäller'? =/

Har skummat igenom vad du skrivit (otroligt mkt:eek:) Min spontana tanke är nog att du tänker och analyserar för mkt:idea:

Och du menar att om jag slutar försöka lösa att hunden behandlar bror som den gör så slutar hunden med det? Eller vad var ditt råd?

Mmmm, jag hade samma farhågor, men tanken med tuben är att man trycker in det goda just när hunden ser det som normalt triggar skall, men innan skallet kommer. Om hunden avbryter ätandet, och ändå ger skall tar man bort tuben och börjar om. Man får ju upprepa flera ggr innan hunden kopplar att det kommer gott när han får se det som är "farligt".
Denna delen av träningen är alltså inte att belöna beteende, utan för att träna in att det som känns hotfullt betyder gott.

När hunden väl kopplat det går man vidare med skvallerträningen, dvs att invänta hundens kontakt innan belöningen ges. Nu är det alltså beteendet man belönar, tar hunden kontakt - belöning, skäller hunden - belöning uteblir och man börjar om.

Jag kan inte säga om detta fungerar då jag själv precis bara startat med träningen av min hund, men det känns logiskt och jag vet att liknande metoder har fungerat för andra. Därför ger jag det en chans.

Kan ju tala om att kontakten mellan mej och min hund har blivit så mycket bättre även om vi har en bit kvar med själva problemet. Detta är ingen "quick-fix"-metod, men det känns faktiskt som det lönar sig i längden på flera plan.

Tack för svar. Men när du tycker att 'man börjar om', hur då exakt? (Sorry om jag är tjatig =)) Tar bort det hotfulla, låter hunden lugna sig/slappna av, och så verkligen börja om, eller hur?

Ja, ungefär så.
Ni kanske kan börja träningen utomhus. Du står med hunden i koppel, bror står gömd bakom tex husknut. Bror visar sig och hunden får gott, bror går undan igen. Upprepa tills hunden verkar fatta poängen och vänder sig efter det goda när han ser bror, då kan ni kanske flytta in i hallen.
Du står med hunden i koppel i hallen, bror öppnar dörren och kliver in, hunden får gott, bror kliver ut igen. När hunden fattat och söker det goda kan du och hunden sätta er i ett rum, bror går in i ett annat rum. Bror börjar prata, och så fort ni hör bror får hunden gott, bror slutar prata.

När hunden väl förstått även detta och söker det goda, kan ni gå över på skvaller träningen. Börja om och gå ut, bror gömmer sig bakom husknut, bror visar sig. Ge gott direkt första gången. andra gången står du ett steg från hunden, så hunden får ta sig till dej för att få gott. Upprepa tills hunden förstått. Nästa steg blir att invänta att hunden tar ögonkontakt innan gott kommer. Gör sedan samma sak i hallen, osv.

Detta är bara förslag utifrån hur jag tänker, jag är absolut inte någon tränare eller har erfarenhet av detta! Det är iallafall så jag skulle prova träna om jag hade varit i din situation.

Jag håller med KIAW. Börja om och börja utomhus på det sätt KIAW beskriver. Försök förläng tiden efter hand också. Så att bror är synlig längre och längre. Men förläng tiden sakta. Låt det ta tid. Går du för snabbt fram så blir det till att börja om igen kanske. Jag är inte heller instruktör, men det verkar vara ett vettigt sätt. OBS! Bror ska ignorera hunden helt varje gång.

Hoppas du lyckas. Skriv gärna in rapport här efterhand.

Senast ändrad:

Knapplån.

Är det ingen som reagerar på hur hunden har det?

En massa mer eller mindre underliga ideer om hur man ska fortsätta att experimentera med en hund som enligt vad TS beskrivit är ett rent nervvrak.

Var går gränsen för djurplågeri? Att en hund lider psykiskt är lika mycket djurplågeri som fysisk tortyr, men ingen reagerar. Bedrövligt

Hur kan uppfödaren överhuvudtaget tänka sig tanken att omplacera en sådan hund. Det är ju skrämmande

Det går inte att köttbulla fram bra förhållanden för en sådan hund och jag hoppas att TS inser detta.

Har man en sådan hund och verkligen bryr sig om den då är det ju självklart att hunden ska få sluta sina dagar.

Knapplån.

En massa mer eller mindre underliga ideer om hur man ska fortsätta att experimentera med en hund som enligt vad TS beskrivit är ett rent nervvrak.

Var går gränsen för djurplågeri? Att en hund lider psykiskt är lika mycket djurplågeri som fysisk tortyr, men ingen reagerar. Bedrövligt

Hur kan uppfödaren överhuvudtaget tänka sig tanken att omplacera en sådan hund. Det är ju skrämmande

Det går inte att köttbulla fram bra förhållanden för en sådan hund och jag hoppas att TS inser detta.

Har man en sådan hund och verkligen bryr sig om den då är det ju självklart att hunden ska få sluta sina dagar.

Ursäkta, men HUR kom du fram till att hunden mår dåligt? TS tar upp ett problem som är kopplat till en person, i övrigt fungerar hunden....eller har jag missat något?
Det enda jag kan se i övriga problem är att hunden har svårt att fungera utan matte, men betyder det att den lider? Fungerar den väl i vardagen kan man ju steg för steg arbeta med det som inte fungerar, eller?

Knapplån.

VAR utläser du att hunden är ett nervvrak????

Hunden är ingalunda ett nervvrak, aldrig varit?

Han är klart osäker och 'överspänd' med min bror - ja.
Det är inte Sveriges modigaste hund rent generellt - nej.
Han är lite för 'mattig' i nya situationer - ja.

Men det är inte en stressad, nervig och otrygg hund.
Han är glad, social och trevlig. Förutom bror har han inte varit minsta problem med någon person han träffat, han har tyckt om och accepterat alla, om än velat hälsa i sin takt på män och velat ha några minuter där han är lite försiktigare men ingalunda rädd, ingalunda reserverad och ingalunda avvisande.

Han fungerar alldeles prima i vardagen, och t ex så är han blodgivare. Har lämnat blod en gång, och fick stora A i betyg. Kom in, kollade sig omkring, hälsade glatt på sköterskan. Lades på bordet, och låg sen där och halvsov medan det tappades blod. Helt lugn, helt avslappnad. I en helt ny situation med nya människor (+ matte), och en situation som inte alla hundar accepterar (och det innebär inte att det är fel på dem om de inte accepterar det, men det krävs ett visst temperament). Han lät sig sedan lugnt och med viftande svans och tillhörande pussar i ansiktet undersökas av veterinär.

DÄR om någon gång borde det ju märkts om hunden var sönderstressad, då hade han knappast tolereras att hanteras av främmande människor, ligga på ett bord på sidan, och milt hållas fast. Och def inte lägga sig och dåsa.

Han leker med grannens barn, brorsans lilla har både dragit honom i skägget, köer över hans svans med gåstolen och trillar rakt över honom när han sov utan minsta onormal reaktion. Han har varit med mig på jobbet, och jag jobbar med personer med svåra psykiska problem som kan bete sig kraftigt irrationellt, plötsligt skrika eller veva med armarna eller liknande. De är dessutom vuxna män. Han var då i ny miljö med, och massa nya människor + de boende. Jag var inte orolig en sekund, och han skötte sig helt utmärkt, och en av de vanligaste frågorna på jobbet nu när jag jobbar är 'Var är hunden? Vad gör den nu? Kommer den hit och hälsar på något mer?' =)

Han omplacerades pga tidsbrist och understimulering. Inte pga beteendeproblem.

Och hunden har fullt förtroende för mig, påpekats av utomstående i en rad situationer, inkl vid blodgivningen, att 'det märks att han verkligen litar på dig!' (tyvärr gör han det inte vad gäller att bror är ofarlig, men det är so far enda situationen)

Så, jag förstår inte alls hur du lyckats läsa in ett nervvrak och/eller att hunden är stressad överlag?

Jag har klippt ut och klistrar in citat från dina inlägg.

Ciat:
"Hunden är generellt sett lite försiktigare mot främmande män än kvinnor,

men mitt i kliandet kan han plötsligt rycka till, fly undan och morra. Inte sett någon röd tråd i vad som utlöser det.

Och, när han börjar skälla/boffa/morra för bror kommer/rör sig/etc så skiter hunden i om jag säger till, han fortsätter och om/när jag säger till på skarpen, så ligger han iaf och morrar/boffar.

Hunden följer inte med andra/andra män ------(vi tragglade med det där när en av grannarna ville vara doggywalker och jag tyckte det var en superbra ide. Vi fick lägga ner, hunden följde bara med om jag var med)

men det är utan minsta tvivel ett beteende bottnat i osäkerhet

Herrn här tog ett halvår på sig att tycka att mamma var en 'okej' ersättare för mig

Han är rastlös, gnällig och ligger och väntar på matte hos moster.

Både mamma och moster är personer hunden från dag ett tyckt om, och aldrig visat osäkerhet etc inför.

Dessvärre eskalerade situationen av det, hunden morrade flera gånger åt lilla dottern (som han inte visat minsta rädsla, agg eller annat till/för annars, någonsin, dock har jag varit med alla gånger),

utan att det är hundens osäkerhet 'bara' (inte alls bara), och den blev värre när matte inte fanns som 'trygghet'. =/ Spec som han började reagera på barnet med då när jag var ute =/

Javisst, men det förutsätter att anledningen till hundens rädsla är sådan att den släpper under den tiden.

Speciellt som hunden generellt är osäkrare när matte inte är där, och nu det lilla 'minitestet' här på em blev 10 resor värre när jag inte var där, fast han var i hemmiljö.

Och när han generellt är osäkrare utan matte, och blev etter värre mot bror - plus dottern - när jag inte var där, så känns det som risken är att det blir värre?

Det knepiga här är ju att beteendet växlar så tätt och inkonsekvent.

I sämsta fall blir det mentalt för mycket för hunden som dels är otrygg för han är borta och matte inte där,

Men han har familj där, och där finns en potentiell risk för dem.

Det är alltså en hund jag jobbar HÅRT med för att han ska bli tryggare och mer 'självsäker'

Rädslan är konstant såtillvida att det är samma omfattning nu som för ett år sen, och varje gång." slut citat

Massor av förklaringardär du gång på gång påpekar hur osäker hunden är.

Stackars hund. Och den blev omplacerad och inte avlivad.
Skrämmande

Jag har klippt ut och klistrar in citat från dina inlägg.

Synd du inte klippte ut hela delar.

Ciat:
"Hunden är generellt sett lite försiktigare mot främmande män än kvinnor,

Japps, som står i tråden så när det gäller främmande män är han de första minutrarna lite försiktigare. Inte undvikande, inte undflyende, inte rädd etc. Men istället för att storma rakt fram och tycka 'heeeej, klia miiig!' så tar han det lite lugnt. Men går fram, svansen viftar och hunden är öppen och social, men är mindre 'överförtjust' än mot främmande kvinnor.

men mitt i kliandet kan han plötsligt rycka till, fly undan och morra. Inte sett någon röd tråd i vad som utlöser det.

Och, när han börjar skälla/boffa/morra för bror kommer/rör sig/etc så skiter hunden i om jag säger till, han fortsätter och om/när jag säger till på skarpen, så ligger han iaf och morrar/boffar.

men det är utan minsta tvivel ett beteende bottnat i osäkerhet

Det knepiga här är ju att beteendet växlar så tätt och inkonsekvent.

Rädslan är konstant såtillvida att det är samma omfattning nu som för ett år sen, och varje gång."

Gäller bror allihop, och enbart bror.

Hunden följer inte med andra/andra män

Där skrev jag också att det aldrig provats med kvinna. Och att samtliga pappas hundar av samma ras gjort likadant. Följt med till bortre gränsen av tomten/gården/etc, och sen stannat - om husse/matte är hemma.

Herrn här tog ett halvår på sig att tycka att mamma var en 'okej' ersättare för mig

Speciellt som hunden generellt är osäkrare när matte inte är där, och nu det lilla 'minitestet' här på em blev 10 resor värre när jag inte var där, fast han var i hemmiljö.

Och när han generellt är osäkrare utan matte, och blev etter värre mot bror - plus dottern - när jag inte var där, så känns det som risken är att det blir värre?

Han är rastlös, gnällig och ligger och väntar på matte hos moster.

Både mamma och moster är personer hunden från dag ett tyckt om, och aldrig visat osäkerhet etc inför.

Det är alltså en hund jag jobbar HÅRT med för att han ska bli tryggare och mer 'självsäker'

Som sagt, hunden är lite för mattebunden. Mer förr än nu, men är det fortfarande, speciellt på annan/ny plats. Det innebär inte att han är alldeles sönderstressad. Läste du vidare ang ta ett halvår att acc mamma som ers tex såg du att han i början sjöng, men sen tyckte 'jaha', men inte sökte så mycket kontakt med mamma (men inte undvek) utan låg och väntade vid dörren eller vid min säng. Vad är stressad med det?

Dessvärre eskalerade situationen av det, hunden morrade flera gånger åt lilla dottern (som han inte visat minsta rädsla, agg eller annat till/för annars, någonsin, dock har jag varit med alla gånger),

utan att det är hundens osäkerhet 'bara' (inte alls bara), och den blev värre när matte inte fanns som 'trygghet'. =/ Spec som han började reagera på barnet med då när jag var ute =/

Javisst, men det förutsätter att anledningen till hundens rädsla är sådan att den släpper under den tiden.

Gäller bror igen, under den tid i helgen när jag var ute (dvs inte där).

I
sämsta fall blir det mentalt för mycket för hunden som dels är otrygg för han är borta och matte inte där,

Men han har familj där, och där finns en potentiell risk för dem.

Gäller specifika förslag som getts och hur jag befarar det kan bli.

Massor av förklaringardär du gång på gång påpekar hur osäker hunden är.

Stackars hund. Och den blev omplacerad och inte avlivad.
Skrämmande

Nu vet jag inte var du bor, men om du har lust att sluta läsa som fan läser bibeln är du välkommen att hälsa på den 'stackars hunden', så får även du se att det är en öppen, social, trygg hund som fungerar utmärkt i sin vardag. Detta trots att hans matte har synnerligen oregelbundna arbetstider, och 2 - 6 dagar per vecka delar av dygnet (dag eller natt) passas av moster eller mamma.

Hunden är VÄLDIGT osäker i EN situation - min bror. Hur du får ihop resten förstår jag fortfarande inte?

Men kom och hälsa på, eller - på ren svenska faktiskt - sluta snacka skit. För det är det du gör. Och på ett sätt som är under all kritik (tänker på 'stackars hund som inte avlivats, skrämmande')

Så som du beskrivit din hund, så uppträder inte en normalt funtad hund. Du har ju gång på gång själv pekat på hundens svagheter.

Helt plötsligt måste du gå på toaletten och när du kommer tilbaka så är din brorsdotter tuggad. Hur ska du göra då? Söka råd på Buke?
Det du gör är att som strutsen stoppa huvudet i sanden för att slippa se verkligheten.

Jag vidhåller att det är mycket mer djurplågeri att fortsätta med den hunden, än både el och stackel som det skrivits spaltkilometrar om, men ingen som törs reagera.
Man mutar bara med köttbullar så får man nog syndernas förlåtelse

Svagt

Om min bror är här och jag går på toaletten så ser han utan tvivel till att hans dotter inte blir tuggad på om det skulle vara risk för det.

Är bror inte här kan jag utan problem gå på toaletten utan att flickebarnet blir uppäten. Eller garantier går ju aldrig att ge med någon hund, men risken att han plötsligt får för sig att käka upp henne för jag går på toa är inte större/mindre i det läget än att någon annan hund gör det. Hon har som sagt både ryckt honom i skägget, kört över hans svans med gåstolen och trillat över honom utan minsta reaktion, så.

I övrigt - så bara hojta när du tänker komma på besök. Så kan du få uttala dig sen, när du vet vad du pratar om.

Så som du beskrivit din hund, så uppträder inte en normalt funtad hund. Du har ju gång på gång själv pekat på hundens svagheter.

Helt plötsligt måste du gå på toaletten och när du kommer tilbaka så är din brorsdotter tuggad. Hur ska du göra då? Söka råd på Buke?
Det du gör är att som strutsen stoppa huvudet i sanden för att slippa se verkligheten.

Jag vidhåller att det är mycket mer djurplågeri att fortsätta med den hunden, än både el och stackel som det skrivits spaltkilometrar om, men ingen som törs reagera.
Man mutar bara med köttbullar så får man nog syndernas förlåtelse

Svagt
Alltså, nu får du tagga ner! Menar du på fullaste allvar att du kan avläsa från det som skrivits här att hunden skulle vara i så dåligt psykiskt skick att ända rätta är att avliva??

Man får ju hoppas att dina hundar inte tex utvecklar rädsla eller nervosoitet hos veterinär efter obehaglig hantering eller dyl, för då lär du väl avliva dem utan att försöka träna bort det.

Visa lite respekt är du snäll, även om någon förespråkar en annan träningsmetod än du själv! Till och med "store CM" tillämpar liknande metoder på nervösa hundar, fast han använder kyckling i stället för köttbullar. (Antar att han tillhör en av dina idoler).

Jag har aldrig träffat hunden, men det jag uppfattar i denna tråden är att hunden har problem med en person, och att problemet blir större när matte inte är närvarande.
Att hunden vägrar gå hemmifrån med annan än husse/matte är absolut inget tecken på att hunden skulle vara nervvrak på något sätt, faktiskt inte heller att vara försiktig inför det manliga könet. Om du tror det bör du nog lära dej lite mer om hundar, annars är det väldigt många raser du anser ska utplånas!!

Som jag ser det behöver TS träna med hunden inom två områden, dels det hon frågar efter, nämligen brodern, och dels att han är så hårt knuten till henne (något hon verkar fullkomligt medveten om)

TS skriver gång på gång om hur hunden beter sig. Läs igenom vad hon skrivit så kan det inte vara något tvivel om hur den hunden mår. Det tog tex. enl TS ett halvår innan hunden kunde acceptera hennes mamma trots att de bor i samma hus.
TS har skrivit gång på gång hur rädd och nervös hunden är.

Alltså den hunden har ett ständigt problem som den dras med dag och natt hela tiden. självklart att den lider.

Använder någon el- stackel- eller stryp på någon hund då blir det ett j...la liv och alla skriker om djurplågeri.

När hunden har fått sin nyp, ja då är smärtan borta och den hunden lider inte.
Men att ha en hund som ständigt lide psykiskt, ja det är helt accepterat, på samma sätt som söndervärkta hundar ska skötas in absurdum. Ja då är man beundransvärd och det ska uppmuntras.

Sjukt att inte fler reagerar.

Jag anser att om man är som jag är djurvän, då tar man bort en sjuk eller mentalt dålig hund.

Synd att det inte finns fler verkliga djurvänner.

Det tog tex. enl TS ett halvår innan hunden kunde acceptera hennes mamma trots att de bor i samma hus.

Nejdu, det skrev jag aldrig. Det tog honom ett halvår att se henne som en likvärdig ersättare för mig!

Accepterat henne har han gjort från första stund. Han har aldrig visat rädsla eller agg mot henne. Däremot så tog det honom i första läget ett tag att inte ynka efter mig när jag var borta och hon hemma, och ett ännu längre tag att anse att hon var fullvärdig ersättare för mig. Dvs ligga där hon är och vara där hon är när jag är borta. Till skillnad från att 'troget' ligga och vänta vid dörren eller min säng när jag var borta.

Han har aldrig varit nervös/osäker på mamma eller haft svårt att acceptera henne så. Däremot så trots att hon bor här hade matte 'högre status' ett bra tag och hon dög inte som fullvärdig ersättare när matte var borta.

Alltså den hunden har ett ständigt problem som den dras med dag och natt hela tiden. självklart att den lider.

Nu snackar du skit igen. Och feg med, då du uppenbarligen inte vågar ta reda på hur det ligger till genom ett besök?

Sjukt att inte fler reagerar.

Jag anser att om man är som jag är djurvän, då tar man bort en sjuk eller mentalt dålig hund.

Synd att det inte finns fler verkliga djurvänner

Synd att du tycker det är viktigare att snacka skit på nätet än att ta reda på hur hunden egentligen mår. Om du vore en 'sån djurvän' och uppriktigt bekymrad över hunden skulle du ta reda på hur den mår.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: fixi
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
1 052
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 652
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej! Jag har världens finaste unghund på 6 månader. Hon är kontaktsökande, duktig på inkallning, följsam, har en på/av knapp. Kan allt...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Evve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama