HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person)

Sv: HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person

TS skriver gång på gång om hur hunden beter sig. Läs igenom vad hon skrivit så kan det inte vara något tvivel om hur den hunden mår. Det tog tex. enl TS ett halvår innan hunden kunde acceptera hennes mamma trots att de bor i samma hus.
TS har skrivit gång på gång hur rädd och nervös hunden är.

Alltså den hunden har ett ständigt problem som den dras med dag och natt hela tiden. självklart att den lider.

Använder någon el- stackel- eller stryp på någon hund då blir det ett j...la liv och alla skriker om djurplågeri.

När hunden har fått sin nyp, ja då är smärtan borta och den hunden lider inte.
Men att ha en hund som ständigt lide psykiskt, ja det är helt accepterat, på samma sätt som söndervärkta hundar ska skötas in absurdum. Ja då är man beundransvärd och det ska uppmuntras.

Sjukt att inte fler reagerar.

Jag anser att om man är som jag är djurvän, då tar man bort en sjuk eller mentalt dålig hund.

Synd att det inte finns fler verkliga djurvänner.
Jag har en känsla av att det är du som ska läsa igenom vad TS har akrivit, inte bara skumma igenom det. Mycket av det du reagerar på är när TS luftar sina farhågor inför olika sätt att hantera problemet, hon säger inte att hunden ÄR sådan. Läs igenom en gång till, men denna gången försöka hänga med i hur hon resonerar så är jag övertygad om att du får en helt annan uppfattning.

Sv: HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person

*KL och väcker en gammal tråd*

Återstår att se om det är en engångshändelse eller ej, men på min födelsedag (nyårsdagen) när bror m familj var här, så visade hunden inte en enda gång minsta rädsla/rädsleutlöst hotbeteende mot bror! :bump: Så kanske poletten trillat ner att bror är hans största fan och en genuint snäll och trevlig person =)

Vad skönt, hoppas verkligen det är början på en positiv vändning! :)

(angående den trista vändning tråd fick på slutet, så om man ska avliva alla mattebundna hundar som inte är sveriges modigaste så ryker nog min fortare än din (helknäppt resonemang tycker jag!))

Att jag tänkte på tråden idag var faktiskt just pga vissas åsikter mot slutet. Vi var (tyvärr) till vet idag, eländes klokapselbrott. Iaf, vet sa tre gånger tror jag det var att 'det är verkligen en supertrevlig hund det här!' och påpekade hur positivt han utvecklats sen han kom, och hur trygg och tillfreds och 'cool' han är nu mot när han kom.

Så faktiskt därför ('det är verkligen en supertrevlig hund') som fick mig att komma ihåg att uppdatera tråden. Med tanke på att en 'stackars konstant sönderstressad hund' knappast hos veterinären skulle kunna passera som 'supertrevlig' ;)

Och tack, ja jag hoppas också det här var vändningen. Vi har ju inte gjort något sen sist, utan det 'bara var bra plötsligt' nu sist, bror tillbringade mesta tiden på golvet och hunden lyckligt i knäet på bror, och bror var minsta lika lycklig över att hunden inte var som innan (som sagt är min bror den hundens största fan näst efter matte *s*). Så hoppas att det fortsätter så =)

De va väl kul.. Såg först nu att de va en gammal tråd. Inte så värst gammal dock.
Så mitt tips som jag hade verkar inte behövas. :)
God fortsättning.

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Ingen engångsgrej =) Bror här idag igen, hunden idel svansvift, kel och pussar :bump:

Skitkul. Då behövde han bara lite extra tid. Håller tummarna för att det håller i sig.

stort grattis! jag får väl erkänna att jag var skeptisk, men det är alltid lika roligt när man har fel om en sådan sak :)

Jodå, jag var också synnerligen skeptisk, och hade ju mer eller mindre gett upp hoppet om att det skulle lösa sig 'av sig självä, och var tveksam till om man någonsin skulle kunna få ihop det rent praktiskt så man kunde försöka aktivt träna bort det.

Ingen aning vad förändringen beror på, har ju inte tränat eller ngt, bror är sig lik och precis likadan som tidigare osv. Så endera är det tiden, att poletten äntligen trillade ner, och/eller så spelar kastreringen in. Han kastrerades ju i september redan, så var ju kastrerad där i oktober när bror var här en hel helg, men kan ju ändå spela in iom att det gått mer tid sen kastreringen nu.

vad det än beror på så är det verkligen superskönt, och jag hoppas innerligt att det håller i sig! =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: fixi
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
1 052
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 649
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej! Jag har världens finaste unghund på 6 månader. Hon är kontaktsökande, duktig på inkallning, följsam, har en på/av knapp. Kan allt...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Evve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama