K
kiaw
Sv: HUr byta/förändra beteendet? (hund som gång på gång skäller på en specifik person
Jag har en känsla av att det är du som ska läsa igenom vad TS har akrivit, inte bara skumma igenom det. Mycket av det du reagerar på är när TS luftar sina farhågor inför olika sätt att hantera problemet, hon säger inte att hunden ÄR sådan. Läs igenom en gång till, men denna gången försöka hänga med i hur hon resonerar så är jag övertygad om att du får en helt annan uppfattning.TS skriver gång på gång om hur hunden beter sig. Läs igenom vad hon skrivit så kan det inte vara något tvivel om hur den hunden mår. Det tog tex. enl TS ett halvår innan hunden kunde acceptera hennes mamma trots att de bor i samma hus.
TS har skrivit gång på gång hur rädd och nervös hunden är.
Alltså den hunden har ett ständigt problem som den dras med dag och natt hela tiden. självklart att den lider.
Använder någon el- stackel- eller stryp på någon hund då blir det ett j...la liv och alla skriker om djurplågeri.
När hunden har fått sin nyp, ja då är smärtan borta och den hunden lider inte.
Men att ha en hund som ständigt lide psykiskt, ja det är helt accepterat, på samma sätt som söndervärkta hundar ska skötas in absurdum. Ja då är man beundransvärd och det ska uppmuntras.
Sjukt att inte fler reagerar.
Jag anser att om man är som jag är djurvän, då tar man bort en sjuk eller mentalt dålig hund.
Synd att det inte finns fler verkliga djurvänner.