Sv: är jag en hemsk och dålig mamma??:S
Vill bara saga att jag haller med dig i allt du sager! (ibland kanner man sig som ett riktigt "freak" nar man har tvillingar, och sana dar kommentarer ar jag bara dodsless pa - jag brukar kontra med att "det maste ju vara hur latt som helst att bara ha ETT barn"
)
Hursomhelst. Jag tror ocksa att man maste forsoka ge sig ut och GORA saker, aven om det ar/kanns jobbigt. Ha saker i almanackan, aven om det bara ar fika med en kompis.
Mina tva sov som sagt mycket nar de var yngre, men nu ar de 9 manader och att sova ar overskattat
Och att ha tva sma som kryper overallt, vill ha uppmarksamhet samtidigt osv ar inte sarskilt latt alltid.
Men jag har alltid - VARJE dag sen de foddes - sett till att duscha och kla pa mig pa morgonen, sminka mig lite osv. Jag har tvingat mig ut att delta i olika grupper som namnts tidigare - det var INTE latt de forsta gangerna! - och nar man val har gjort det nagra ganger sa kanns det lattare. Och roligare! Och plotsligt har man ett socialt liv, och ett spackat schema.
Som exempel kan min vecka se ut sahar:
Mandag: oppna forskolan, eller tvillinggruppen, eller svenskgruppen pa morgonen. Fika eller promenad med kompis pa em.
Tisdag: gym (for mig) pa morgonen, barnen ar pa gymmets dagis. Promenad med hund och barnvagn i skogen. Besok till stallet.
Onsdag: En granne tar barnen sa jag kan aka till stallet. Lekgrupp pa em.
Torsdag: som tisdag.
Fredag: Traffa foraldragruppen alt oppna forskolan. Grannen tar barnen 2h sa jag kan aka till stallet.
Jag tycker att foraldragrupperna ar ovarderliga!!
Men sen passar det ju inte alla att vara hemma heller, och det ar inte ngt fel med det heller