är jag en hemsk och dålig mamma??:S

H

Hopphopp

är jag hemsk som tycker det är långtråkigt att bara vara hemma med dottern? (snart 5 Månader) och som längtar tills jag får börja jobba?

har fått höra väldigt många kommentarer om detta på sista tiden..

"alla vill väl vara hemma med sitt barn och ta hand om det?"
"så kan du ju inte tänka"
"du har ju hand om ett barn då har du väl inte tråkigt?"

alltså jag tycker ju inte det är tråkigt med henne.
jag älskar henne och att vara med henne, men det är inga andra här som har barn som är hemma, alla jobbar eller går i skolan. och i längden blir det tråkigt att inte träffa några, går ju inte prata så värst mkt med en baby:p

så jag är mest hemma eller ute och går på dagarna, och det börjar kännas lite drygt..

och jag längtar såå till jag få börja jobba.. inte för att jag inte vill vara med mitt barn, men jag längtar tills jag får stiga upp tidigt på morgonen, göra frukost till henne och mej, åka och lämna henne på dagis,träffa folk, hämta henne på dagis, komma hem och mysa..:love:

så är det fler som känner/har känt som jag eller är det bara jag och jag är en hemsk mamma???

Sv: är jag en hemsk och dålig mamma??:S

Känner precis likadant idag.
Vi har precis flyttat också så känner bara mina föräldrar här.
Dem bor nåt kvarter härifrån.

Oftast är jag ute och går, hos mina föräldrar eller hemma på dagarna.
Börjar faktiskt bli drygt

Ja verkligen... du är en enormt hemsk mamma! *skäms på dig*

Självklart skojar jag bara.

Det är underbart att få träffa lite folk nu när Loke har börjat inskolningen hos dagis.

Vad är det för slags människor som har gett dem kommentarerna?

Du är inte hemsk!!

Jag reagerade exakt lika dant. Jag hade inga vänner med bebis, gick inte i föräldragrupp(vilket jag ångrar) , och ingen runtomkring med bebis heller.... Det enda alternativet var öppna förskolan 2 ggr i veckan (två timmar). Till slut grät jag bara! Älskar min son men lagom är bäst!! Nu när jag får jobba så är jag en bättre mamma tror jag, man behöver stimulans från andra vuxna....

Så känner jag med.
Men försöker jag prata med sambon om det säger han bara att jag inte tycker om Isak och är trött på både honom och sambon:(

Jag tror att det är jätteviktigt att ha saker att göra om dagarna. Vi är tre mammor som träffas minst 2 ggr i veckan. Vi promenerar, pratar, fikar, går på öppna förskolan, äter lunch på Ikea osv. En till två dagar i veckan träffar jag en annan grupp med människor som jag delar intresse med. Vi pratar, fikar osv. Jag är dagmatte åt en hund som kommer hit tre dagar i veckan och nu har jag skaffat en annan promenadkompis som gärna vill gå ut och gå med oss en dag i veckan. Men andra ord är jag uppbokad 4-5 dagar i veckan. Jag skulle ärligt inte klara av att bara vara hemma ensam. Ibland kan jag få för mig att vi ska vara hemma och slappa en dag, men i slutet av dagen är jag leds leds leds.

Om några månader när hon börjar gå omkring kan ni gå runt i lekparker osv och kanske träffa andra vuxna. Det kan börja kännas bättre då!

Det tycker jag var fruktansvärt sagt!! (byt sambo :)) Få honom att se den stora bilden och inte bara det som kretsar i hans huvud! Och förresten: är han hemma??

Brosan har ju barn men dem bor ju inte här sas och varken jag eller hans sambo har körkort.

Nej han jobbar.

Alla tyckte jag var så låst jämt när jag hade häst, men det var ingenting jämfört med nu

Fruktansvärt dålig stil utav din sambo att säga något sådant!

Förstår han inte alls att du behöver träffa vuxna du med och få stimulans? Iblan måste man få pauser helt enkelt.

Jag tycker det är underbart att Loke har börjar inskolas på dagis.

Jag umgås inte med så många här borta. I stort sett inga alls.

Jag önskar att jag kunde träffa lite mer människor för jag är så jävla ensam.

Senast ändrad:

Jo det gör han väl eg men känns ibland som jag alltid måste vara pigg och glad hela tiden. Men visst händer väl ibland (väldigt sällan dock) att jag kommer iväg själv med några kompisar. Men det är bara när någon kompis kan köra. Fast alla jobbar ju

Har din sambo någon gång testat på hur det är att vara typ isolerad hemma?

Vet inte, nej tror inte det.

Som det är nu kommer jag ingenstans om jag inte har någon som kör.
Ja finns ju buss förstås men är svindyrt här och går väldigt få.
Så man är verkligen isolerad. Bara umgås med sina föräldrar hela tiden är inte så kul jämt heller

Senast ändrad:

Då ska han ju inte ens yttra sig om det när han inte vet hur det känns.

Buss, västtrafik, här är också dyrt och vi lever på "existensminimum" med sammanlagt ca 6000 kr i månaden efter hyra. De pengarna ska räcka till räkningar, mat och allt som alla 3 behöver.

Hade jag bara haft lite mer pengar hade jag åkt bort på utflykter typ varje dag. Nu blir det nån gång i veckan.

Fast, man behöver inte pengar för att vara social, men har som som sagt ingen att umgås med här och då vill jag ju hellre åka på utflykter.

Jo skulle vara skönt om man kunde åka iväg ibland och göra något annat

Jag höll på att bryta ihop av att bara gå hemma. Började jobba då dottern var 6 mån och hennes pappa var då pappaledig istället. På det viset fick vi en mycket gladare familj;).

Nu håller Elivia på att skolas in på dagis och då tycker jag det är jobbigt istället för att jag inte vill lämna bort henne till okända. Aldrig är man nöjd:crazy:.

Hemsk mamma är du inte, du har bara inte tillräckligt med stimulans.
Det har inte med ditt barn att göra, du skulle förmodligen känna likadant om du satt hela dagarna och skruvade på en mutter på en skruv;)

Dvs. du behöver mental stimulans.

Mental stimulans behöver inte betyda att börja jobba, det kan vara att lära känna grannarna, jag hade enormt stort utbyte av mina grannar när barnen var små.
Jag hade väldigt olika grannar, dels ny invandrare som gärna drogs till mej och barnen och dels hemarbetande människor som gärna tog en fika och diskuterade allt mellan himmel och jord, jag var alltid väldigt upprymd när jag kom därifrån, hon var så oerhört intelligent att det var upplyftande att bara vistas i hennes närhet.

Sedan kommer ditt barn snart börja utforska världen på ett helt annat sätt, det ger också en annan typ av stimulans.

Kanske ska du kolla om det finns någon studiecirkel som börjar snart, det är bra för både barn och pappa att få vara ensamma ibland.
Och väldigt bra för mamma att få lära sig något helt nytt och träffa nya människor.
Något att se fram emot helt enkelt.

Sedan är det bara så att vissa människor älskar att vara hemma med barnen (dit hörde jag) medans vissa vantrivs något fruktansvärt (dit hörde en klasskompis hon började jobba två veckor efter förlossningen och pappan var hemma) inget är fel eller rätt, det är bara att inse att man är olika.

Senast ändrad:

jag kan inte börja jobba förrens hon kan gå på dagis och det får dom först när dom är 1 år här, vet inte om det är så överallt, eftersom jag är ensamstående.. så jag har ca 7-8 månader till att se fram emot att sitta hemma och glo typ..

jag går på föräldra grupp men det är typ en gång i månaden och ingen av dom som är med bor "inne i stan" som jag.. och dom är mkt äldre än jag och har äldre barn dom tar hand om och bla bla bla....

blir inte bättre av att jag bor i en etta som tar en minut att städa så inte ens städa kan jag ägna mej åt:p

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 725
Senast: Ninnurur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 326
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?