Sv: Är jag egoistisk?
Jag vet att det va väldigt dumt att inte försäkra henne
är inte stolt över mig själv..
jag har nog inget att komma med varför hon ej är försäkrad med det blev som det blev..
Enbart djuret som blir lidande i slutändan. Om man nu inte (av någon anledning) vill försäkra sitt djur, bör man åtminståndet ha pengar undan stoppade Utifall!
jag har lugnt op henne om jag hade haft pengarna! men jag gick i skolan o hade 1050 att leva på i månaden..
Förlåt, men varför skaffade du dig en hund från första början när du Vet att du inte har råd för det?
Men jag är och förblir inte den enda som inte försäkrar sitt djur (Säger INTE så bara för att "lindra" samvetet eller nått är jävulskt irriterad på mig själv över det som dt är..)
Nej, och det är väldigt dumt tycker jag. En vacker dag kan den försäkringen rädda skinnet på både djur och ägare.
Min mor funderade ett tag på att ta bort gammeltikens försäkring då hon aldrig hade användning för den tyckte/trodde hon. Tack och lov så behöll hon den, för såsent som i höstas råkade tiken ut för en olycka(12 år gammal) där ögat ploppade ut! Direkt in på op. som kostade över 15.000kr.
Inte för att hon skulle tveka med att själv betala dessa pengar Om hunden inte var försäkrad, men undra hur Du hade gjort om det hände din tik!?
Jag vill hemskt gärna försäkra min gamling, men han går Inte igenom vet.besiktningen och då får jag inte försäkra honom hos något bolag.
Kan säga att det är det största misstaget jag någonsin gjort..
Nej ditt största misstag var att du tog dig inte bara en, utan TVÅ hundar som du sedan gör dig av med!
Det var väl kanske inte den bästa idén att skaffa mig en oförsäkrad blandrasig gammtik som första hund heller..
Näe!
och ang hanhunden så va han ett rent impulsköp o jag trivdes inte med honom, (är jag den första som sålt djur pga personkemi?)
Varför köpte du honom från första början då? Av dina tidigare texter att döma av, så verkar du ångra att du sålde honom och saknar honom än idag osv.
Hur kommer det sig när du säger att du inte trivdes med hunden? Borde väl kännas rätt skönt att bli av med 'eländet' för en gångs skull, eller hur?
Ja, du är faktiskt den första personen Jag känner till som gjort sig av med/avlivat sitt djur av den orsaken.
Jag vet inte om intresset svalnat pga att tiken är en hund man inte kan göra nått med (såsom agility, lydnad osv som jag är intresserad av) för att det finns ingen fart i henne o hon vill helt enkelt inte göra nått. det jag letar i hos en hund är inte de egenskaperna som hon har..
Du Vet inte!?
Nu börjar jag bli rätt mörkrädd här.
Hanen du hade verkade ju bra på agility, har ju sett dina bilder.
Och eftersom du nu vill göra dig av med en hund som inte uppfyller dina krav/önskningar (för du verkar ju uppenbarligen inte älska henne så mkt-man säljer/avlivar inte sin bästa vän på det viset. ) så borde du ha behållt hanen fastän 'ni inte passade ihop' för du vill ju hoppa hinder med hunden, och det verkar han duktig på-så vad du känner för djuret spelar väl ingen större roll, eller hur?
*Mkt ironisk, men jag hoppas att du förstår min tanke och ironin i det hela, du hör väl själv hur det låter, va?*
Och därför så har jag funderingar på vad jag ska göra.. o då tänkte jag att för hunden eget bästa om dt va avlivning eftersom hon haft så många hem... ville ju som ha lite råd av er ....
Tja om du nu promt inte kan ha kvar henne så bör du avliva än att omplacera, en död hund lider som sagt inte.
Kommer som sagt inte skaffa mig någon hund förns ja vet va ja vill.. OM ja nu vill ha hund igen..
Jag hade ju en hund som ja va hundvakt åt o då va allting kul.. för att man kunde göra nått med hunden, det va fart i henne och hon låg inte bara o inte ville göra nått..
Var det schäfern det?
Alltså jag förstår verkligen inte varför du skaffade dina hundar från första början för?
Jag menar absolut Inte att vara elak mot dig, men jag blir bara så arg(riktigt förbannad) när jag läset sånt här!
Du vill uppenbarligen träna och ha kul med din hund.
VARFÖR gick du då och skaffade dig 2 gamla balndras hundar som uppenbarligen inte uppfyller dina krav? Tänker du verkligen inte längre än vad näsan räcker? Måste passa på och fråga, hur gammal är du?
Nu ha vi iaf. fått svar på varför så många är emot blandrasavlen, det är ju oftast dessa stackars krakar som far runt från hem till hem då ingen vill ha dem-inkl. du, och slutar allt för ofta med avlivning.
Shit vilket liv, snacka om att önska att aldrig ha blivit född!
// God natt!