Är folk dåliga på att förstå hundspråk?

Sv: Är folk dåliga på att förstå hundspråk?

Det är någon som har forskat på det, minns inte var jag läste om det, att när svansen går åt vänster eller höger så betyder det helt olika saker.

Oberoende av forskning så brukar vänsterviftningar sluta med att han slänger sig ner på framändan och sen springer runt som en illbatting. ;)

Det är någon som har forskat på det, minns inte var jag läste om det, att när svansen går åt vänster eller höger så betyder det helt olika saker.

När jag gick kursen för Memea så nämde hon att; glada hundar viftar åt höger och tveksamma åt vänster. Det har nåt med hjärnhalvorna att göra.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 605
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar