Är det slut nu? *Depptråd..Långt*

Sv: Är det slut nu? *Depptråd..Långt*

Jaha :mad: Men de kan ju forf ha bra hältutredare :idea: Även om man blir lite trött för sådana grejer, uppenbarligen hade de fått lite om bakfoten eftersom de inte räknade med att behöva göra hältutredning trots att ville ha genomkoll.

tiotio

Jajo de har de ju säkert, det är bara det att de tär på krafterna att hålla på, att ALDRIG få svar liksom. Alla som jag haft ute och kollat honom hemma på plats har sagt att hans sadelproblem är neurologiskt eller rent psykologiskt.
Sen när jag väl får bekräftat att det är psykologiskt så blir jag jättelättad och verkligen glad. EFTER att hon sagt det vill hon göra böjprov och sen står hon där och ser bekymrad ut och ber mig boka en NY TID. Man blir trött då. Speciellt när man redan hunnit bli glad över att det inte var något. (Trots att hon sa att hon inte tror att det hänger ihop, så gnager det i mig att det inte stämmer)

Upp med hakan, har en kompis som var in med sin kuse (till Ultuna) som är halvblind. dom måste göra en nevrologisk(stavning?) undersökning fast hon knappt såg nåt (kusen hoppa ÖVER en öppen grind i somras! normalt? dom kunde se att hon var halt men det kunde inte den veterinären utreda för det var kirurgens sak inte medecin som hon var på... det var bara att beställa ny tid... det visa sig att övre muskeln i frambenet hade förtvinat pga av alla ggr hon ramlat pga ögona.. Lycka till med din häst!

Förstår det! Hoppas ni får tid o en ordentlig utredning vart ni nu väljer åka så man åtm VET vad det är. Ovissheten är klart värst....

Hur går det med pållen? har du varit på vidare utredning?

Hej!

Bara en liten fråga.........

Hur kompetenta sadelmänniskor har tittat på din häst, och din sadel?

Jag har hittills ALDRIG sett ett sk 'psykologoskt sadeltvång', trots att samtliga hästägare hävdat detta.

I vårt fall har det ALLTID handlat om sadlar som inte passar..........
(Men ok, vi har bara hållt på i 9 år....... :) )

Och en sadel som inte passar ger på sikt en j*vligt kraftig hälta.

Bara ett tips till dig såhär i största vänlighet.

Problemet brukar sitta i ryggen pga fel sadel.

Hug your horse Sidekick!

/Mike - Hästsadelmakarna på Fredriksdal

nej, vad tråkigt! men samtidigt vad bra att det upptäcktes nu istället för att det skulle komma fram mitt under tävlingssäsongen.. och då antagligen vara värre!
Han är ung, och kommer komma igen, fina Allie!:)

QUOTE=Piraja;9531928]Kanske höra med en annan klinik? Jag hade tidigare en ATG-klinik i norr som jag kände lika inför och då bytte jag till en privat i Timrå som hjälpte mig snabbt och mer grundligt än ATG-kliniken. Beror så mycket på vad det är för veterinärer som jobbar där.

Ramkvilla är rätt nytt och jag är imponerad av deras kunnande:bow:[/QUOTE]

jo här i sundsvallstraken har vi 2beryktade kliniker, helt sant.

tex min ponny behandlades för fång (veterinärdiagnos..) hos fodervärden, ville inte gå osv, hemma drog vi av skorna och vips så galloperade han..:smirk:

skickar en peppdans :bump::banana::bump:

Hur har de gått med din häst ?
De finns en till riktigt duktig man som jag nu tappat namnet på och man får kanske inte skriva de här heller men han bor neråt Halmstad. Han är mkt känd och klarar ut många hästar. Han har hand om de stora proffsens hästar och de betyder inte att han är mkt dyr utan att han är lite svår att få tid hos men jag känner två st som kan komma att få tid snabbt där. Jag åter kommer med ett namn på ett PM när de klickar. Kram på dig.:angel:

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 170
Senast: Mirre
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
635
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 631
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V