Sv: Är det inte det ena...
Tack vännen.
Det ser lite ljusare ut faktiskt, jag vågar nästan tro att oddsen stigit till 50/50 istället för de tidigare 20/80, men det är min egen uppfattning och inget veterinären sagt.

Hon har haft ont i natt igen och väggen som de kan dela av boxen i en större och en mindre del har hon lyckats sparka så den måste nog bytas.

Den är spräckt hela vägen uppifrån och ner och då har de ändå inte använt den utan den har hängt på sidan på väggen.
Hon har diarée igen, rejält, det bara sprutar men har normal färg och ser inte blodblandad ut. Kunde det bara få rätt konsistens igen skulle jag vara lite lugnare. Hon har plaskat omkring lite med vattnet i vattenkoppen två gånger och letat upp en morot sedan igår + ätit en jag bjöd henne idag, ätit lite betfor och hö några gånger under dagen. Står nu på antiinflammatoriskt, smärtstillande och massor med dropp och ser hemskt olycklig ut men inte lika apatisk som igår.

Benen har svällt på henne så nu står hon lindad runt om.
Vad som talar emot är att hon fortfarande har ont, diaréer, dålig cirkulation, låg andel vita blodkroppar, proteinförlust och har börjat falla ur något. Tyvärr så har hon ingen mjölk åt honom och han försöker snutta men blir bortkörd, så det är nappflaska som gäller.

Bukpunktatet från igår gav inga ledtrådar, hon har förmodligen inre blödningar men de kan fortfarande inte utesluta omvridning. Möjligheten finns ju förstås att hon haft en omvridning som rättat till sig när hon kastat runt? Jag har skött matningen under dagen och hållit rätt på lill-ligisten när de ska kolla status på dem bägge, så de har kunnat ägna sig mer åt de andra patienterna istället. De har varit väldigt trevliga och talat om hur skönt det är när djurägarna har möjligheter att hjälpa till. Jag får söka jobb som vaktmästare där, lagade droppställningen som gick sönder innan jag åkte.
Ungdomsligisten har fått en egen försäkring nu för att vara på den säkra sidan även om han vid ev sjukdom går på hennes de första 30 dagarna, även om hon dör. Slyngeln har även dagen till ära fått sina första smiskningar på stjärten. En dask med handen efter att han sparkat mig på låret och han hoppade iväg till andra sidan boxen förvånat blängande på mig. "Vi som hade så kul, vad skulle det där vara bra för?"

En annan liten dask efter att hans bakhov tjongade in i väggen så det small när skötaren skulle komma in, men han träffade mig inte då iaf, den hade nog gjort ont!

Hut går hem iaf, han var lite mer återhållsam med bakbenen än vad jag tycker att han var igår efter att ha kommit på hur man gör. :smirk:
kicket: jag har läst tekniskt, men har alltid gillat att skriva och haft bra betyg på mina svenskauppsatser. Livlig fantasi sedan barnsben, även om det inte är några fantasier just nu.
Glömde: de har tagit salmonellaprov men vi får inte svaret förrän om några dar. Det mesta lutar dock åt colit.