Är det inte det ena...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mia_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 286
  • Visningar Visningar 37 226
Sv: Är det inte det ena...

Din Stackare!!
Jag ryser bara jag tänker på hur du når just nu, har tack o lov inte varit med om nåt sånt, men skickar tusen styrkekramar dig och håller tummarna för att allt går bra.

Kramiz

:confused: :confused: :confused:

Stoet står och svävar mellan liv och död, det är väl inte riktigt samma sak??? De vet nog vad de gör på Ultuna....

TS: Jag håller alla tummar och förstår vilka kval du går igenom...

:confused: :confused: :confused: :crazy:

Ursäkta att jag la mej i... Men nu var det väl inte hästens status jag kommenterade ??? Jag kan ÅXÅ läsa ! Och vet att det inte är det FÖRSTA hon kommer göra är att ge henne maten !

Krafft är inte bra för magen. Man måste nog återställa tarmbalansen innan man börjar ge massa kraftfoder

De få gånger mina hästar har fått krafft så smulas deras bajs sig så det fungerar inte på alla hästar.

Det är mer än jag vet. Nu kommenterade jag bara att det är väldigt gödande men som sagt det är ju inte NU hästen ska få maten vad jag förstår det som... Men det kanske inte passar med Rehab oavsett på denna häst när (om :( ) den repar sej...

Nyss hemkommen från Ultuna. :cry: :cry: :cry: Jag tror inte hon klarar det här och vi har pratat om att han kan få komma hem med antibiotika, de kan tyvärr inte flytta honom till dagstallet pga smitta. Jag har ringt stallet och fått OK därifrån ifall hon måste avlivas så jag har någonstans att ta vägen med honom efteråt. :(

Hon blev akut mycket sämre ikväll innan jag skulle åka så jag blev kvar några timmar till med en stor klump i halsen och rinnande tårar. Så här dålig har hon inte varit sedan hon kom in, det smärtstillande tar dåligt, pulsen har gått upp och hon har fruktansvärt ont. Risken är mycket stor för omvridning pga hennes kraftiga diarréer och hon ligger och rullar till och ifrån. Droppet fungerade dåligt så hon har fått en bukkanyl istället. Febern är uppe i 39,5 nu i kväll och pulsen i 70.

Vi är helt överens om att hon ska avlivas om det inte blir bättre under kvällen. Det räcker inte att det lugnar ner sig tillfälligt, för så ont som hon haft ikväll innan det lugnade ner sig så pass att jag klarade av att lämna henne är inte acceptabelt för någon av oss. Jag tror inte att hon klarar helgen. Ammajouren nästa. :cry: :cry: :cry:

Vad ledsen jag blir. Jag hoppas på ett tillfrisknande men är det inte möjligt så hoppas jag att det fungerar bra med en amma. Jag fick själv ta bort en älskad häst för 2 veckor sedan som hade fruktansvärda smärtor då han inte reagerade på smärtstillande, så jag vet att trots den stora sorgen så finns det en frid i att de inte lider längre. En stor tröstkram till dig från mig:cry: :love:

åhhh,tänker inte ens försöka hitta ord...
Du vet att vi är med dig i din smärta!!!

*Styrkekramar*

Finns inga ord för hur ledsen jag blir för din och fölis skull.

Många kramar....:cry:

Nej!!
Vet inte vad jag ska skriva..

Är så ledsen för er skull!:cry: :cry:

*Många styrke och tröstkramar*

Gud vad tråkigt!

Harm varit inne ett par gånger pe dag bara för att läsa i den här tråden. Hoppas det händer ngt. mirakulöst!

Nej, jag ville inte läsa det här inlägget.

Jag är bestört och förtvivlad.

Hoppas att det mitt i allt elände kan finnas en amma, fast det är hemkst det med, som kan hjälpa din lille unge.

Tänker på er.

Nej vad tråkigt. :cry: Jag har följt tråden hela tiden och hoppats att det skulle ordna sig men nu är det bara att förlita sig på tummarna och hoppas att det vänder mot alla odds.

Nej, nej, inte sämre! :( Jag förstår dig verkligen om du känner att hon ska få somna. Massa kramar till dig och lillkillen.

fy vad hemskt hoppas verkligen att hon blir bättre.......
förstår dig annars att du vill att hon skall få somna in om hon har ont men hoppas verkligen att hon blir bättre!!!!!
både för dig o fölis!

Har följt tråden sedan den startade. Fruktansvärt! Miste själv ett sto i grovtarmsomvridning i oktober 2006. Hon var dålig, men det gick ju ganska fort och jag valde själv att ta bort henne. Hon var ingen ungdom, 22 år.

Jag hoppas in i det sista att det löser sig. Det finns inte något man kan säga för att trösta, det måste få ta sin tid. Var glad åt den lilla killen även om han aldrig kan ersätta sin mamma.

En sak som jag märkt genom åren det är att det känns bra att få skriva av sig. Det är som om det släpper lite.

håller tummarna för att det trots allt ska gå vägen.

madde++++

Fy så tråkigt! :cry:

Hoppas det har vänt nu.

Och om det värsta skulle hända; hoppas att du hittar en bra amma snabbt!

Som alla andra som följt tråden så hade jag hoppats att ditt sto skulle klara detta!
Jag hoppas fortfarande på det bästa! Håller tummarna så hårt det går!
Massor av styrkekramar till er!!
Sen en stor eloge till dig som hästägare du har hela tiden tänkt på ditt sto i första hand, jätteråkigt att du kanske blir tvungen att avliva henne men ibland kan det vara skönt att se dem slippa lida :cry:
Hoppas i så fall att det löser sig på bästa sätt med din fölunge.

Tänker på er...

Jag kunde inte låta bli att ringa in för att höra hur det är. :( Det hade lugnat ner sig lite efter jag åkt och hon hade pillt lite i höet igen, men det onda kom tillbaka. Hon har nyss fått mer smärtstillande så får vi se hur det går, än så länge lever hon iaf. Oroar mig även hur långt 120' räcker till intensivvård, tänk om hon kanske skulle kunna klara sig men pengarna tar slut? :eek:

Har så ont i hjärtat, vet inte om jag kan sova i natt. :cry:

Hu!

Jag förstår om du har svårt att sova men det vore nog bra för DIN kropp om du sov... Så att du orkar med sedan, oavsett hur det går!

Sömnpiller skulle jag kunna tänka mig eller iaf sådan "insomningspiller" så att man inte är luddig ifall de skulle ringa.

Du kanske ska prata med Ultuna om vad det kostar? Så du får ett hum iaf.

Pengar är ju trist men inte oviktigt, tyvärr :crazy:

Jag har liksom hela hästsverige följt din tråd och är djupt imponerad av dej. Att du trots stoets sjukdom orkar hålla modet uppe, orkar åka till Ultuna och vara där nästan dygnet runt. Och dessutom hålla oss informerade med dina detaljrika rapporter. Och hela tiden tänka på stoet (och fölis) bästa. Det är beundransvärt.
Jag hoppas trots allt att något mirakel händer med din häst. Att hon klarar detta.
Men som du skrev: Dags för ammajouren. Har du ringt Henrik och förberett honom på vad som eventuellt blir aktuellt? Anlitade själv jouren för tre år sedan när fölis dog. Han är underbart hjälpsam!
Skickar massor av kramar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 622
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag är så jävla ledsen :cry: hemkommen från veterinären då jag bokat tid för hältutredning på "gammel"hunden då haft många symtom på...
Svar
15
· Visningar
4 080
Senast: nilie
·
Hästvård Genomgår just nu det värsta dygnet i mitt liv. Tankarna snurrar och det finns liksom inga ord. Jag vet varken ut eller in. Bara att... 2
Svar
31
· Visningar
5 186
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 010
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31