är det dyrt?

Smurfoff

Trådstartare
har kontakt med en chihuahua uppfödare och hon tar 18 000 för sina valpar. rekomenderat pris från chihahua cirkeln är 12-15 000. men dock så har hon ganska ovanliga färger, som choklad and tan, blue merle m.m. men tycker ni inte det är överpris?
 
Sv: är det dyrt?

Jag tycker att det är bra av uppföderen att ta så mkt för en valp då chihuahuan har blivit en trendhund och att det förmodligen råder chihuahua valp hysteri bland speciellt unga tjejer i landet som ska ha "en fin liten acessoar"´i handväskan. Får dom höra talas om ett pris på 18 papp tänker dom nog om. Normalpris är ju 12-15 ja. Vad du känner för att betala är din ensak.
 
Sv: är det dyrt?

Jag tycker det är dyrt. För dyrt.
Det finns andra små trevliga hundar i ungefär samma
storlek om man vill ha en mini-vovve.
Skulle inte lägga 18.000 på en valp för att det är en populär ras
oavsett färg. Då skulle jag iaf hitta en annan ras som tilltalade mig.
 
Sv: är det dyrt?

Vete sjutton om priset spelar någon roll i det sammanhanget...
Kommer ihåg tjejen som köpte inte en, utan två vavvor på
en parkering nånstans á 10.000 styck. Bägge dog.
Då skulle hon nog inte dra sig för att lägga 18.000 på en som överlever resan hem.

Har generellt inget emot vavvor, men förstår inte hur man kan lägga så mycket pengar på en. Finns som sagt andra små trevliga raser, som inte är lika upphaussade. Även om småhundar generellt sett ökat kanonmycket i pris senaste åren.
 
Sv: är det dyrt?

MrsScabtree skrev:
Jag tycker att det är bra av uppföderen att ta så mkt för en valp då chihuahuan har blivit en trendhund och att det förmodligen råder chihuahua valp hysteri bland speciellt unga tjejer i landet som ska ha "en fin liten acessoar"´i handväskan. Får dom höra talas om ett pris på 18 papp tänker dom nog om. Normalpris är ju 12-15 ja. Vad du känner för att betala är din ensak.
kan enbart hålla med dig..:bow:
 
Sv: är det dyrt?

MrsScabtree skrev:
Jag tycker att det är bra av uppföderen att ta så mkt för en valp då chihuahuan har blivit en trendhund och att det förmodligen råder chihuahua valp hysteri bland speciellt unga tjejer i landet som ska ha "en fin liten acessoar"´i handväskan. Får dom höra talas om ett pris på 18 papp tänker dom nog om. Normalpris är ju 12-15 ja. Vad du känner för att betala är din ensak.

Även jag håller med! Är man verkligen seriöst intresserad av en annorlunda chihuahua så betalar man nog det.

Skulle oxå ta överpriser, fast jag skulle å andra sidan aldrig sälja till någon ung (fast dem behöver ju inte vara unga heller) om jag inte visste vem det var eller var säker på att hunden inte skulle bli nån sorts "modegrej". Det är svårt att vara uppfödare och sälja till "rätt" sorts människor.
 
Sv: är det dyrt?

Klart att det är ett överpris! Men du vet ju vad dom säger: Tillgång å efterfrågan!:smirk: /C
 
Sv: är det dyrt?

avlar hon bara på färg? då skulle jag nog dra öronen åt mig.....
jag betalade 6500 för min reggade vavva 2001, det var innan dom vart poppis... här uppe tar dom 12-15 papp vad jag vet för vavvor.... skulle jag lägga ner mer än så skulle jag hellre importera och ta in nytt blod... det blir inte så mkt dyrare....
 
Sv: är det dyrt?

tillägger: fastnar man för en viss kennel/hund/kombination så ska ju inte pengar spela roll heller, jag har köpt hundar i alla möjliga prisklasser, tillskottet som kommer om 3 veckor och är dvärgschnauzer kostar 11.000.
 
Sv: är det dyrt?

Personligen skulle jag aldrig betala så mycket för en hund som kan dö om jag råkar trampa på den :angel:

MEN, jag kan se poängen i varför hon gör det. Dels för att tjäna extra kosing, hon vet ju att hon får valparna sålda, dels för att gallra ut folk som inte riktigt tänkt till. Sen kan jag ju tycka att det finns bättre sätt att gallra ut valpköpare på, det är inte alltid de med massa pengar som är de seriösa köparna.

//E
 
Sv: är det dyrt?

Om det kändes rätt med kenneln och allt annat, skulle jag nog inte backa för priset, om jag hade möjlighet att betala den summan vill säga.

Foderkostnaderna blir ju iaf väsentligt lägre, det tror jag att jag själv skulle trösta mig med:angel:
 
Sv: är det dyrt?

Högt kilopris!
Men det finns ju de som betalar så mkt för en sjuklig insmugglad sak som inte ens liknar en Chihuahua.
Tillgång o efterfrågan.
PL
 
Sv: är det dyrt?

Vad ar det du snackar om?? Chihuahua cirkeln har ju till och med gatt ut och sagt att de inte har nagot rekommenderat pris pa vavvorna eftersom det ar olaglig kartell-bildning!!

Arligt talat sa tycker jag att 18.000:- var helt overkomligt. Jag kanner till uppfodare som tar 25.000:- for sina han-valpar och 30.000:- for tikarna.

Lycka till!!
 
Sv: är det dyrt?

chihuahua cirkelns rekomenderade pris är 12-15 000 det belsutades i det senaste mötet. jag kollade på hemsidor där dom födde upp vavvor i USA. reggad kennel och valparna blev reggade. en bluemerle tik kostade 1000 dollar och en svart, vit kostade 500 dollar! väldigt stor prisskillnad i länderna och i usa verkar det alltid som att dom har valpar till salu, är mer poppis i sverige än andra länder kanske.

även om jag vill ha en chihahua så kan jag inte ge 18 000 för min ekonomi har inte dom pengarna men jag kan ge 12 000 men inte mer. men jag skulle ALDRIG köpa en oreggad! kanske kan man importera men det blir också rätt mycket då transporten kostar..
 
Sv: är det dyrt?

Har sett USA importer till salu i sverige dom tog 23.000 så det borde ju kosta därikring och så måste dom väl sitta karantän osv tills dom är 8 månader... men men :)
 
Sv: är det dyrt?

filiduttan skrev:
Har sett USA importer till salu i sverige dom tog 23.000 så det borde ju kosta därikring och så måste dom väl sitta karantän osv tills dom är 8 månader... men men :)
nej de behöver inte sitta i karantän, däremot så måste de genomgå rabiesvacinering vilket tar ett par månader.
 
Sv: är det dyrt?

filiduttan skrev:
Har sett USA importer till salu i sverige dom tog 23.000 så det borde ju kosta därikring och så måste dom väl sitta karantän osv tills dom är 8 månader... men men :)

dock är dom nog billigare att ta hem då dom som importerar inte gör det gratis utan lägger till några tusenlappar så dom tjänar på det
 
Sv: är det dyrt?

Överpris... Det är mycket pga. "chihuahua-trenden" som uppfödare kan ta sådana priser så jag vette tusan om man kan dra likhetstecken mellan seriös uppfödare och högt pris.

Runt 12000 kan jag tycka är ett rimligare pris. Jag tycker iofs att allt över 10000 kr är för mycket, men det är bara för att jag inte är beredd att lägga ut mer än så för en hund (däremot lätt för en katt :D).
 
Sv: är det dyrt?

Jag förstår inte hur en så liten hund man knappt kan göra något med kan kosta sådär mycket:crazy:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 208
Senast: Lyan
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 404
Senast: cherie
·
Övr. Hund Långt inlägg men hoppas ni orkar läsa och tipsa! Har en sexmånaders valp som är rädd för andra hundar, vilket visar sig i en härlig...
Svar
1
· Visningar
2 458
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp