är det dyrt?

Sv: är det dyrt?

Sol skrev:
Det är väl bara de homozygota blue merle-hundarna som drabbas av defekter, eller? Det kan man ju lätt undvika genom att inte para merle med merle.

Precis! Parar man en blue merle med en annan blue merle så får man vita hundar som inte blir livskraftiga och som föds blinda.
Inget att sträva efter alltså. Att para en blue merle med annan färg ger inte de defekterna.
 
Sv: är det dyrt?

QUOTE=Sissan]Så skrev jag väl ändå inte va??!!
Men jag ska förtydliga mig så kanske du förstår..:angel:
Jag skulle inte betala så mycket för en chihuahua och det är en mycket liten hund, därav att jag skrev liten hund! Men jag skulle inte heller betala så mycket för en stor hund såsom tex en S:t Bernhard. Skulle däremot kanske kunna tänka mig att köpa en "användbar" hund för den summan...:cool:[/QUOTE]

Jorå...jag förstår;)
Jag såg framför mig en typ av prislista, hundar 1-2 kg = 5000 kr och uppåt i viktklasserna :p

Visst är Chihuahuan en liten hund och ska så vara eftersom det är världens minsta hundras. Dyrt kilopris har man ju fått höra både en och trettioelva gånger. Jag brukar kontra med att livslängden är hög och matkontot desto mindre;)

Jag tycker visst vavvan är användbar. De är ypperliga tjuvlarm tex...sen är de underbara sällskapshundar på många sätt. Vilken ras man väljer beror ju såklart vad man vill göra med sin hund. Det som är rätt för en person, passar inte för en annan.

Mina vavvor är inte utspökade med en massa kläder, sittande i mattes handväska. Det går att träna och tävla i tex lydnad vilket vi gjort. Vi har tex deltagit i spår- och sökkurser. Sen lär det väl inte bli några elithundar men är man ute efter det så väljer man en annan mer lämpad ras att träna med.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 208
Senast: Lyan
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 404
Senast: cherie
·
Övr. Hund Långt inlägg men hoppas ni orkar läsa och tipsa! Har en sexmånaders valp som är rädd för andra hundar, vilket visar sig i en härlig...
Svar
1
· Visningar
2 458
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp