Är det dags nu....?

Sv: Är det dags nu....?

För att du "allt kan se det tragikomiska i det hela" så innebär inte det att alla andra också kan det.

Jag har inte sagt att hon inte älskar hunden.


ako skrev:
Det är sorgligt att ta bort sin 16- åriga hund, självklart, och troligtvis lät TS vara väldigt ledsen när det väl sker, MEN det är inte på det sättet tragiskt som när en ung och frisk hund dör p g a en olyckshändelse eller liknande.

Jag vet inte vad du menar med det här? Var det riktat till mig?
 
Sv: Är det dags nu....?

Kan inte annat än att hålla med.
Min hund dog i en hemsk olycka så det är nog därför jag är så "känslig". (som alla verkar tycka..)
 
Sv: Är det dags nu....?

För att du påpekade att inlägget var ironiskt och sen "bevisade" detta med :smirk: -smileyn vilket inte har något med ironi att göra.
 
Sv: Är det dags nu....?

För att du påpekade att inlägget var ironiskt och sen "bevisade" detta med :smirk: -smileyn vilket inte har något med ironi att göra.


Gud vad jobbigt att var sådär petig?
Men om vi ska vara petiga då;
Nej jag skrev "psst ironi såg du inte :smirk: smileyn"
Och med det menade jag att när jag använde :smirk: borde den jag svarade till fatta att jag inte var allvarlig, men en del är tröga.
 
Sv: Är det dags nu....?

Jag vet, jag är petig. :angel:
Jag är en jävel när det kommer till den där smileyn och missbruket av den och användandet av den i fel situationer. Jag funderade allvarligt ett tag på om jag skulle startat en tråd, ett i varje forum, om hur man ska använda den och vad den betyder.









:D
 
Sv: Är det dags nu....?

Faktiskt så kan jag hålla med om missbruket där, speciellt nya användare tror att den smileyn typ skrattar eller nåt, så då skriver dom "Hej jag är ny här :smirk: Jag har en häst som är 7 år och heter Brunte :smirk:" Osv.
:rofl:
 
Sv: Är det dags nu....?

Jag har också haft en hund som dog i en hemsk olycka, men jag skulle ju aldrig skämta om henne, eller någon annans hund.

//E
 
Sv: Är det dags nu....?

Jag vet, jag är petig. :angel:
Jag är en jävel när det kommer till den där smileyn och missbruket av den och användandet av den i fel situationer. Jag funderade allvarligt ett tag på om jag skulle startat en tråd, ett i varje forum, om hur man ska använda den och vad den betyder.

:D
Håller med. För mig betyder :smirk: att håna. Att men använder den när man skriver om sig själv bryr jag mig inte om, men man ska inte håna andra hur som helst, så som den används av många.
 
Sv: Är det dags nu....?

Det är vad "smirk" också betyder, dvs hånle/självbelåtet leende på engelska.
 
Sv: Är det dags nu....?

Nej, men du skrev att hon och du nog inte menade "älskar" på samma sätt, och det är väl just precis en INSINUERING (vilket var det uttryck jag använde) att hon nog kanske egentligen inte brydde sig.

Vad jag ville påpeka, var att människor faktiskt hanterar sorg på olika sätt, och att jag tycker det är olämpligt att gå på någon som precis står i begrepp att avliva sitt djur.
 
Sv: Är det dags nu....?

Så här skrev du: "Älska betyder nog inte samma grej för dig som för mig".

Insinuera betyder antyda, vet inte om det var det ordvalt som gjorde det besvärligt för dig att förstå vad jag menade?
 
Sv: Är det dags nu....?

Jag fattade vad du menade hela tiden men du felciterade ju. :p

Och vaddå älska kan betyda olika för olika personer så med det menar jag inte att hon inte älskar hunden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
Övr. Hund Jag undrar lite över hur vanligt det är att hundar bryr sig om de är smutsiga eller ej... Just nu känns det som jag har två extremer här...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 331
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 642
Senast: Stollan
·
Övr. Barn Blir nog lite spinoff på ett par andra trådar med liknande ämnen, men det här är något jag tycker är jättesvårt bitvis. Jag har en...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 647
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp