Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*

Men hur har du skott hästen människa, skon e ju böjd!*host*:angel:

Min förra bil som jag just bytte var en Toyota Hilux(pickup) den drog 1.3 liter milen...

Vad har du för företag som har 6% i moms? När jag kolla i min momshandbok(utgiven av skatteverkat) så hittar jag under kapitlet 6%moms:
-Böcker och liknande-
-Persontransport.
-Biljettmoms.
-Djurparksmoms.

Vad gör du med häst för att bara moms 6%?

Det kan hända att Olgaklara´s företag räknas som frisk vård, då tror jag att den momssatsen gäller. Men för tjänster gäller 25% utgående och 20% ingående, och här verkar Olgaklara inte insatt.

Hur orkar du tjafsa så mycket!

Min bil är något mindre än en merca sprinter, skulle jag ha mindre bil skulle inte jag få plats med allt jag behöver. Jag åker runt med en mobil smedja.

Nu är det också så att på min soppa-räkning kommer lite olja, några vindrutetorkare om året, lite glykol, ganska mycket spolarvätska, biltvätt. bensinmackservice(byte av olja,filter etc), balansering av däck, inköp av dito, och alla andra småpryttlar som kostar lite här och lite där.

:angel: Dieselkostnader på 72 000kr och service på 38 000kr per år :smirk: Helt plötsligt så är det inte kostnader för bränsle utan betydligt mer, vänd du på allt du skriver istället för att skriva så som det är!

Varför kan du inte bara inse att du är ute och cyklar, du har ju inte en aning om hur verkligheten ser ut!!?? Du verkar inte ha en aning om bilar heller ? 0.9 liter milen för en stor skåpbil med knappt en tons last? Min bil är ju ungefär lika stor som din. Du måste ju tänka på att jag har inte bara ett förkläde och några knivar i bilen, jag har en hel smedja...

Din bil är INTE lika stor som min, def inte det är bara löjligt att påstå :smirk:

Ohja och jag lastar två stora halvblod på 170 cm, men visst du lastar säkert mer än mig i din "lilla" bil

Du hade inte överlevt en sekund här nere med den attityden du har :cool:

Min förra bil som jag just bytte var en Toyota Hilux(pickup) den drog 1.3 liter milen...

Vad har du för företag som har 6% i moms? När jag kolla i min momshandbok(utgiven av skatteverkat) så hittar jag under kapitlet 6%moms:
-Böcker och liknande-
-Persontransport.
-Biljettmoms.
-Djurparksmoms.

Vad gör du med häst för att bara moms 6%?

Och du är egen företagare och vet inte det :angel:

:angel: Dieselkostnader på 72 000kr och service på 38 000kr per år :smirk: Helt plötsligt så är det inte kostnader för bränsle utan betydligt mer, vänd du på allt du skriver istället för att skriva så som det är!

Din bil är INTE lika stor som min, def inte det är bara löjligt att påstå :smirk:

Ohja och jag lastar två stora halvblod på 170 cm, men visst du lastar säkert mer än mig i din "lilla" bil

Du hade inte överlevt en sekund här nere med den attityden du har :cool:

vem snackar attityd....om du läser här så talar de flesta emot DIG... Jag lastar 800kg Ok? Jag sade att min bil är NÄSTAN lika stor som din. Läs lite bättre... Vad är ditt problem? Vad är det du tjafsar om? Måste du till varje pris ha rätt?

Och du är egen företagare och vet inte det :angel:

Näj, det vet jag inte? Alla hästtränare jag känner momsar på 25% liksom jag. Och därför var jag tvungen och kolla i min momsbok för att kolla vad du eventuellt gör och kan inte hitta det så till vida du inte har djur/häst-park hemma.

Det kan hända att Olgaklara´s företag räknas som frisk vård, då tror jag att den momssatsen gäller. Men för tjänster gäller 25% utgående och 20% ingående, och här verkar Olgaklara inte insatt.

Jisses!

Tycker det snaráre är NI som INTE är insatta.

Idrott går under 6% momsats och ridlektioner är just idrott :angel:

Säljer jag en häst eller köper en häst så är momsen 25% :smirk:

Tycker inte att ni skall gå på mig när ni själva inte är helt insatta. Jag gör rätt för mig och denna diskussion handlar tydligen om mig och mitt företag istället för TS utgångsfråga!

Jag anser att JAG har full rätt att tycka att en helt vanlig helskoning på 1300kr ÄR dyrt. Det råder ytrandefrihet och frin konkurrens här i Sverige!

1300kr betalar du för en skoning tex hos Helsingborg djursjukhus, vet faktiskt inte en enda som tar så mycket för en skoning här nere i Skåne! Liksom att en träning för en mkt bra tränare kostar 250kr när samma tränare får över 500kr i Stockholm :angel:

Gå inte på mig som faktiskt betalar skatt OCH moms på de träningar jag håller och hoppa på dem istället som inte gör det och de i ER yrkeskår som fortfarande skor svart :mad:

Näj, det vet jag inte? Alla hästtränare jag känner momsar på 25% liksom jag. Och därför var jag tvungen och kolla i min momsbok för att kolla vad du eventuellt gör och kan inte hitta det så till vida du inte har djur/häst-park hemma.

Jag är TRÄNARE och håller LEKTIONER!!!!!!

Svårt att läsa?

vem snackar attityd....om du läser här så talar de flesta emot DIG... Jag lastar 800kg Ok? Jag sade att min bil är NÄSTAN lika stor som din. Läs lite bättre... Vad är ditt problem? Vad är det du tjafsar om? Måste du till varje pris ha rätt?

För din bil är långt ifrån lika stor som min. Ditt problem är att du inte vill inse att du har fel!

De flesta som talar mot mig är dina egna kollegor som är putta för att jag anser att en skoning på 1300kr är DYRT!

För din bil är långt ifrån lika stor som min. Ditt problem är att du inte vill inse att du har fel!

De flesta som talar mot mig är dina egna kollegor som är putta för att jag anser att en skoning på 1300kr är DYRT!

I vad har jag fel?

Vad menar du? Dina försvarsinlägg börjar bli mer och mer förvirrade!??

Listningen på utlägg för en dag så angavs det att 3000kr var för material per dag.

Undrar vem som är virrig :smirk:

Att din bil är lika stor som min hästlastbil! Där har du rejält fel

Haha.....jag citerar mig själv: NÄSTAN, ungefär, något mindre än din. Dessa ord har jag använt angående min kontra din bil. Nämner jag NÅGONSTANS att min bil är lika stor som din?
Nu är det bvevisat, du kan inte läsa....Hahahahahaha

Listningen på utlägg för en dag så angavs det att 3000kr var för material per dag.

Ja, då är jag virrig för det här har inte jag sagt eller skrivit. Men det stämmer kanske när man slår ut ALLA kostnader man har i sitt företag. Vem angav det här?

Du citerade mitt inlägg ang det :confused:

Och är det rimligt att material kostar 3000kr för EN dag? Bara en undran!

Sedan är det rätt lustigt att ni går åt mig för att inte veta hur mkt kostnader det är för att när jag ställer den frågan rakt ut så svarar ingen på den förutom en som inte jobbar med det??

Egenavgifter betyder inte materialkostnader.
Utan sociala avgifter m.m
Det är sånt man som egen företagare betalar in själv

Jisses!

Tycker det snaráre är NI som INTE är insatta.

Idrott går under 6% momsats och ridlektioner är just idrott :angel:

Säljer jag en häst eller köper en häst så är momsen 25% :smirk:

Tycker inte att ni skall gå på mig när ni själva inte är helt insatta. Jag gör rätt för mig och denna diskussion handlar tydligen om mig och mitt företag istället för TS utgångsfråga!

Jag anser att JAG har full rätt att tycka att en helt vanlig helskoning på 1300kr ÄR dyrt. Det råder ytrandefrihet och frin konkurrens här i Sverige!

1300kr betalar du för en skoning tex hos Helsingborg djursjukhus, vet faktiskt inte en enda som tar så mycket för en skoning här nere i Skåne! Liksom att en träning för en mkt bra tränare kostar 250kr när samma tränare får över 500kr i Stockholm :angel:

Gå inte på mig som faktiskt betalar skatt OCH moms på de träningar jag håller och hoppa på dem istället som inte gör det och de i ER yrkeskår som fortfarande skor svart :mad:

Angående din kommentar om TS utgångsfråga....look whos talking...och sen läser du en gång till vad tråden heter;-)

Haha.....jag citerar mig själv: NÄSTAN, ungefär, något mindre än din. Dessa ord har jag använt angående min kontra din bil. Nämner jag NÅGONSTANS att min bil är lika stor som din?
Nu är det bvevisat, du kan inte läsa....Hahahahahaha

Nästan, slå upp det ordet!

Nästan betyder att det är väldigt liten skillnad och det är det inte. Min bil är ungefär dubbelt så stor somdin

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka