C
chrysler
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*
Men hur har du skott hästen människa, skon e ju böjd!*host*
Men hur har du skott hästen människa, skon e ju böjd!*host*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min förra bil som jag just bytte var en Toyota Hilux(pickup) den drog 1.3 liter milen...
Vad har du för företag som har 6% i moms? När jag kolla i min momshandbok(utgiven av skatteverkat) så hittar jag under kapitlet 6%moms:
-Böcker och liknande-
-Persontransport.
-Biljettmoms.
-Djurparksmoms.
Vad gör du med häst för att bara moms 6%?
Hur orkar du tjafsa så mycket!
Min bil är något mindre än en merca sprinter, skulle jag ha mindre bil skulle inte jag få plats med allt jag behöver. Jag åker runt med en mobil smedja.
Nu är det också så att på min soppa-räkning kommer lite olja, några vindrutetorkare om året, lite glykol, ganska mycket spolarvätska, biltvätt. bensinmackservice(byte av olja,filter etc), balansering av däck, inköp av dito, och alla andra småpryttlar som kostar lite här och lite där.
Varför kan du inte bara inse att du är ute och cyklar, du har ju inte en aning om hur verkligheten ser ut!!?? Du verkar inte ha en aning om bilar heller ? 0.9 liter milen för en stor skåpbil med knappt en tons last? Min bil är ju ungefär lika stor som din. Du måste ju tänka på att jag har inte bara ett förkläde och några knivar i bilen, jag har en hel smedja...
Minus 33% skatt OCH ytterligare 30% i egenavgifter.....
Min förra bil som jag just bytte var en Toyota Hilux(pickup) den drog 1.3 liter milen...
Vad har du för företag som har 6% i moms? När jag kolla i min momshandbok(utgiven av skatteverkat) så hittar jag under kapitlet 6%moms:
-Böcker och liknande-
-Persontransport.
-Biljettmoms.
-Djurparksmoms.
Vad gör du med häst för att bara moms 6%?
Dieselkostnader på 72 000kr och service på 38 000kr per år :smirk: Helt plötsligt så är det inte kostnader för bränsle utan betydligt mer, vänd du på allt du skriver istället för att skriva så som det är!
Din bil är INTE lika stor som min, def inte det är bara löjligt att påstå :smirk:
Ohja och jag lastar två stora halvblod på 170 cm, men visst du lastar säkert mer än mig i din "lilla" bil
Du hade inte överlevt en sekund här nere med den attityden du har
Och du är egen företagare och vet inte det
Det kan hända att Olgaklara´s företag räknas som frisk vård, då tror jag att den momssatsen gäller. Men för tjänster gäller 25% utgående och 20% ingående, och här verkar Olgaklara inte insatt.
Näj, det vet jag inte? Alla hästtränare jag känner momsar på 25% liksom jag. Och därför var jag tvungen och kolla i min momsbok för att kolla vad du eventuellt gör och kan inte hitta det så till vida du inte har djur/häst-park hemma.
vem snackar attityd....om du läser här så talar de flesta emot DIG... Jag lastar 800kg Ok? Jag sade att min bil är NÄSTAN lika stor som din. Läs lite bättre... Vad är ditt problem? Vad är det du tjafsar om? Måste du till varje pris ha rätt?
3000kr för skor per dag :smirk:
För din bil är långt ifrån lika stor som min. Ditt problem är att du inte vill inse att du har fel!
De flesta som talar mot mig är dina egna kollegor som är putta för att jag anser att en skoning på 1300kr är DYRT!
Vad menar du? Dina försvarsinlägg börjar bli mer och mer förvirrade!??
I vad har jag fel?
Att din bil är lika stor som min hästlastbil! Där har du rejält fel
Listningen på utlägg för en dag så angavs det att 3000kr var för material per dag.
Undrar vem som är virrig :smirk:
Listningen på utlägg för en dag så angavs det att 3000kr var för material per dag.
Undrar vem som är virrig :smirk:
Jisses!
Tycker det snaráre är NI som INTE är insatta.
Idrott går under 6% momsats och ridlektioner är just idrott
Säljer jag en häst eller köper en häst så är momsen 25% :smirk:
Tycker inte att ni skall gå på mig när ni själva inte är helt insatta. Jag gör rätt för mig och denna diskussion handlar tydligen om mig och mitt företag istället för TS utgångsfråga!
Jag anser att JAG har full rätt att tycka att en helt vanlig helskoning på 1300kr ÄR dyrt. Det råder ytrandefrihet och frin konkurrens här i Sverige!
1300kr betalar du för en skoning tex hos Helsingborg djursjukhus, vet faktiskt inte en enda som tar så mycket för en skoning här nere i Skåne! Liksom att en träning för en mkt bra tränare kostar 250kr när samma tränare får över 500kr i Stockholm
Gå inte på mig som faktiskt betalar skatt OCH moms på de träningar jag håller och hoppa på dem istället som inte gör det och de i ER yrkeskår som fortfarande skor svart
Haha.....jag citerar mig själv: NÄSTAN, ungefär, något mindre än din. Dessa ord har jag använt angående min kontra din bil. Nämner jag NÅGONSTANS att min bil är lika stor som din?
Nu är det bvevisat, du kan inte läsa....Hahahahahaha