Är det bara jag eller borde vissa inte få skaffa barn.

I

intemartin

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1893305.svd

vilka sjuka människor jag har 2flickor och skulle gärna ha en till vad är det för.
idioter som finns i detta landet. verkar ju som om de skulle göra abort ifall att det var en tjej. jag är för att man själv får välja abort ifall man inte kan eller vill ta hand om ett barn. men inte välja bort för att pojkar premieras högre enligt vissa ägg.

Sv: Är det bara jag eller borde vissa inte få skaffa barn.

Det finns många människor som verkligen verkligen är så insnöade på ett visst kön och dom kan verkligen inte tänka sig det andra ..

Otroligt obehagligt i mina ögon, att man ens bryr sig så mycket om könet på sitt barn att man är beredd att ta bort det för att det inte hade "rätt" kön.

Huvudsaken är väl att barnet är frisk?

Men jag vet att folk kanske inte alls håller med mig ifrågan.

För mig är ett barn den största gåva man kan få, oavsett kön.

ja men det är konstigt att vissa grupper verkar premiera pojkar mer för mig är detta obegripligt.

när vi fick vårt första barn så gick jag ner från BB för att köpa nåt att äta på den närmsta grillen där satt det nån turk eller liknande, som såg att jag var stolt som en tupp. undrade vad jag var så glad över, jag svarade att jag fått barn precis en liten dotter, då svarade ljushuvet :jaha ingen son vad synd men den var väl frisk iallafall? trodde jag skulle hoppa över och strypa jäveln:devil:
blev minst sagt uprörd men då försvarade han sig men att han trodde jag var grek (är spansk) och att de hellre ville ha söner (ja inte de greker jag kännt i mitt liv iallafall.) han blev väl lite paff att jag blev så förbannad.

detta är nåt som jag inte kan förstå!!
men den killen som hotar läkaren borde man skicka till nån ö.

sen att mannen eller rättare sagt idioten säger att han sagt till läkaren att han stoppar pistolen till huvet om man inte får reda på könet sen när han blir dömd till böter inte kan förstå hur han kan ha blivit uppfattad som hotfull.

nä jag hadde ju inte uppfattat nån som hotar med att skjuta mig som hotfull:idea:

Visst, jag skulle inte vilja ha några söner utan enbart döttrar, men jag skulle inte ta bort barnet om det vore en son, jag skulle försöka ge barnet oavsett kön samma kärlek som diverse andra mammor gör.

För mig låter det som om mannen hatar sina döttrar och vill ha en son som han för en gångs skull kan stolt visa upp för sina vänner.

Visst, jag skulle inte vilja ha några söner utan enbart döttrar, men jag skulle inte ta bort barnet om det vore en son, jag skulle försöka ge barnet oavsett kön samma kärlek som diverse andra mammor gör.

Dethär tror jag dock att du ska jobba med ( prata med någon ) innan du skaffar barn, jag säger det i all välmening :)

Fast önskan kan man inte göra ngt åt, det är så tabu att man inte får säga att man vill ha en dotter.
Huvudsaken är väl att man är beredd på en son(alltså vet att det kan bli en pojke) & inte spårar ur i önskan efter en dotter?

Det är väldigt vanligt att kvinnor hellre vill ha döttrar bland annat för att mor & dotter har mer gemensamt än vad de har med söner, eller av andra orsaker.
Precis som män kan önska sig söner.

Jag läste det och tyckte det var helt idiotiskt.

Min sambo oxh jag önskade en son, men vi hade ju absolut inte blivit besvikna om vi fått en dotter.

Jag reagerade på att hon skulle försöka älska barnet, kanske en felskrivning av henne men det var just det ordet jag reagerade på ( och strök under )

Att man kan önska ett kön är en sak, men att man känner att man kanske inte kan älska ett barn om det blir det andra könet är något helt annat för mig.

Jag menade inte att det var tabu alls, men som sagt jag reagerade på hur skrev det..

??? jag har jättemycket gemensamt med mina döttrar och hittar på en massa
med dem, lika mkt som jag hadde gjort med en son,

tycker folk är helt bänga som vill ha ett visst kön.

vi lever ju i 2008
jag reagerar extra starkt då just söner är viktigt för vissa

varför!! man kan väl jaga om man vill det eller leka med bilar lika bra med tjejer

just det att vissa människor säger till en rent ut varför vi inte skaffar fler barn för vi vill väl ha en son. inte folk man känner utan folk som man bara träffar på i jobbet osv.

när man berättar att man har 2döttrar så undrar alla om vi inte vill ha en son är folk helt sjuka i huvet ?? varför denna önskan ? för att föra namnet vidare ?? sånt betyder inget för mig och borde inte göra för någon annan??

jaja skitsamma blir bara irriterad på sådana människor som förutsätter att man vill ha fler barn bara för att man inte har en son.

en kompis som jobbar för boeing (flygplan) i Kina blir ständigt nästan atackerad i kina om varför han inte vill ha fler barn (har 2döttrar) de tycker synd om honom som bara har 2döttrar, detta tycker han precis som jag är minst sagt stört då han har de barn han har (då barn är individer och inte ett kön) och är lycklig med sina flickor.

sen verkar många (specielt utläningar) tro att det beror på mamman ifall man får söner eller döttrar (vilket är helt fel då det är mannens spermier som bestämmer X eller Y kromosonen) men om man bara fått döttrar med en kvinna så är det ok att gifta om sig med nån annan så han kan få söner, :mad:

kl

en önskan kan vara väldigt stark, är själv gravid och skulle bli överlycklig och oerhört tacksam över en flicka... men jag ska försöka känna lika mycket för en pojke, även om jag själv inte tror det kommer att lyckas.

Skulle dock aldrig överväga abort pga fel kön, där har man gått för långt tycker jag.

kl

en önskan kan vara väldigt stark, är själv gravid och skulle bli överlycklig och oerhört tacksam över en flicka... men jag ska försöka känna lika mycket för en pojke, även om jag själv inte tror det kommer att lyckas.

Skulle dock aldrig överväga abort pga fel kön, där har man gått för långt tycker jag.

Herregud :eek:
Barn är väl individer och älskas väl inte utefter kön?
Även om jag vet att du kommer ändra dig när du väl fått ditt barn, blir jag lätt illmånende och undrar om du verkligen är mogen nog och införstådd i vad ett barn handla om.

Jag tycker du ska va glad och tacksam om du får ett barn överhuvudtaget, får du ett friskt barn dessutom har du väl fått allt du kan önska i den vägen.

Folk blir väldig upprörda av sånt här men inte jag, jag kan förstå dig.
Självklart kommer du att älska ditt barn om du får en son, men du kanske inte släpper längtan efter en dotter.

Folk blir väldig upprörda av sånt här men inte jag, jag kan förstå dig.
Självklart kommer du att älska ditt barn om du får en son, men du kanske inte släpper längtan efter en dotter.

Fast det är ju en stor skillnad!

Fattar inte riktigt varför man pratar om att älska mer och mindre människor man inte känner än? Hur kan man veta det?
Handlar barn bara om ett kön och vad är det då man älskar?
Inte barnet som individ utan flickan i rosa klänning med alla dockor eller den smutsiga lilla killen med fotbollen?? :confused:

Nej man kan verkligen inte veta hur man skulle reagera eller kommer reagera.
Man kan få en dotter man efterlängtat men hamna i en depression & inte orka sköta sitt barn ens, fast det är en dotter.
Jag tror inte det finns ngn som inte älskar sitt barn fast de hade velat ha det andra könet.
Men just eftersom du oxå skriver, att man aldrig kan veta hur mkt man kan älska en människa, oavsett kön, så tycker jag inte man behöver säta igång & döma andra.

Jag är säker på att hon nämligen kommer älska en son över allt annat när/om hon väl träffar honom.
Jag ville själv ha en dotter men fick en son, jag älskar honom så det gör ont & är alltid orolig att ngt ska hända, att jag ska förlora honom på ngt sätt, jag kan inte föreställa mej hur mitt liv hade varit utan honom, det finns liksom inte.
Han är väldigt mammig & det känns fakiskt väldigt speciellt att ha en pojke nu när jag fått en,vi är ett team, "mamma & bobo":)
Men jag har för den skull inte tappat längtan efter en dotter.

Kan tillägga att det aldrig var nivån dotter eller inget som gällde, jag ville ha ett barn oavsett.

Senast ändrad av en moderator:

Fast jag ser en ganska stor skillnad på att hoppas på en dotter och att försöka älska sin son lika mycket, men tror inte det kommer gå

Din reaktion är vanlig, och jag förstår den. Men varför ska jag ljuga och hyckla bara för att göra folk nöjda? Jag har redan en son som jag givetvis tycker är underbar, han är det bästa jag har. Men ofta önskar jag att han vore en flicka istället.

Jag kanske inte är /var mogen att skaffa barn - blir man någonsin det egentligen? Jag gör ändå mitt bästa för min lille gosse, och han vet att han är älskad.

Jag kan ju tillägga att om det blev en flicka skulle hon aldrig behöva springa runt i en ful rosa klänning, hon får gärna spela fotboll och vara smutsig. Där tycker jag att folk har roliga fördomar...

Senast ändrad:

Jag tror visst det kommer gå:)
Man kanske bara inte tror det när man är gravid & inte mött individen än.

Det är nog inte så ovanligt att man längtar efter en dotter när man redan har en son, många vill ju ha en av varje så att säga.
& saken är att jag tror att de flesta tycker en sån familjesammansättning skulle vara perfekt, bror & syster, men många skulle inte erkänna det, jag tycker det är modigt av dig att skriva om sånt.

Din reaktion är vanlig, och jag förstår den. Men varför ska jag ljuga och hyckla bara för att göra folk nöjda? Jag har redan en son som jag givetvis tycker är underbar, han är det bästa jag har. Men ofta önskar jag att han vore en flicka istället.

Jag kanske inte är /var mogen att skaffa barn - blir man någonsin det egentligen? Jag gör ändå mitt bästa för min lille gosse, och han vet att han är älskad.

Ingen behöver hyckla, du får säga som du känner och eftersom du gör det på ett öppet forum, inbjuder du mig att säga vad jag tycker.

Jag är nyfiken på varför din son inte duger, utan du önskar att han var en flicka istället, varför skulle han vara bättre som flicka?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka