Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu till min fråga; Många av er rider men väldigt långa läder, vilket måste betyda att ni sitter ner konstant?
Nackdelar/fördelar ni märker utav det?
Inom Akademiskt så är det helt klart en fördel eftersom hästen ska följa sitsen och trampa till tyngdpunkten. men i lättridning ändras tyngdpunkten hela tiden och då det blir svårt för hästen att följa den.
Personligen så tycker jag det är finns många fördelar och förutom det jag skrivit ovan så hr jag lärt mig att sitta ner på ett harmoniskt sätt utan att klämma och dra upp knäna och försöka hålla mig fast... jag sitter i en btydligt bättre sits än innan och jag klamrar mig inte fast längre utan jag kan slappna av i sitsen nu.
Dessutom är det mycket lättare att ge hästen den takt och tempo ryttaren ska ge med sitsen.
Eftersom allt hästen ska göra utgår från sitsen och när man ska ge små små hjälper är det en fördel om man sitter med hästen fast så stilla som möjligt.
Enda nackdelen som jag kommer på är om man inte kan sitta ner på hästen och studsar galet mycket och om man inte då kan sitta i avlastningssits så kanske man bör fundera ut nått annat sätt, hantera sin egen sits, få hästen att släppa ner en på ryggen eller helt enkelt stå upp eller inte rida alls
Att sitta ner k'nns helt naturligt för mig.
va fin häst du har. såg innan att du har en islandshäst.. hur lånt har du kommit med den? Han eller hon såg fin ut
Vad söta ni är. Speciellt där han går i en förvänd sluta
OA
Vacker Stam?