AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

:bow::bow::bow:

I mina ögon är han så klart en riktig darling ( oavsett om han ser ut som en köttbulle, Borboleta :rofl:)

Meningen är väl att han ska bli ännu bättre att rida, men har ingen brådska, utan tar ett steg i taget..... ;)

Han är ett äkta charmtroll, det har verkligen hänt med honom. Var STOR skillnad nu senast när jag såg er. Men en köttbulle kommer han alltid vara för mig :p en söt köttbulle :love:

Hm - ska även vi våga visa oss då kanske??? ;)
Balans (Jymjym), 5 år, bruksnordis

Bilderna är från en träning nu i augusti, och det är min mästerfotograf Ewa Larsson som varit framme! :D

Jymjym.jpg

Jymjym_3.jpg

Vilken underbar!!!!!!!!!!!!:banana:

Jo - han lär väl alltid vara rund i formerna :D:D:D

Gott att krama om! *mys*

:bow::bow::bow:

Ska verkligen bli kul att se hur långt man (jag) kan ta honom inom ridningen.......

Då får jag väl också bidra med några bilder som togs i somras! Det är hrm... lite frihetsdressyr :crazy: vi sysslar med :D

fullspeedforward.jpg

lungewithout.jpg

GUD vilken vacker häst alltså! Jag är helt mållös! Förälskad! Vore hemskt kul att se lite ridbilder ;):d

Kul att se hur ni alla arbetar. Man får ju massvis med inspiration, och lust att fara till stallet och arbeta med min tjej nu på en gång. Kanske vågar jag fram med några ridbilder i framtiden.. Någon gång! :angel:

Ser härligt ut. Jag har också en arab som jag försöker träna i den akadeemiska ridkonsten. tyvärr är min häst en lite olycksfågel, så vi har inte hunnit träns så mycket bara vara konvalecenta. Din ser jättefin ut. Ska be dottern fota min någon dag (just nu är hon hyfsat frisk, förutom en tappad sko och hosta och snuva:angel:.

Tack :D:D!!

Jag vet inte om jag vågar lägga in några ridbilder... :o

Tack:bow: Vad kul, men kan du inte visa några bilder på din också:)

Här kommer ett par nya bilder från gårdagens dressyr. Är nere i en svacka just nu så det kändes inte jättebra, iaf inte om man jämför med hur det kändes för en vecka sen:love: Men men, fick mycket positiv kritik på dressyrforumet och det vore kul att höra vad ni tycker också!

Förlåt för bildbomben, men lade in ganska många för jag tänkte att det var lättare att se helheten^^

Hej, är verkligen ingen expert på det, men kan ändå se att det ser väldigt lugnt och avslappnat ut:) och det är ju bra!!
Hon ser också ut att jobba på bra med bakbenen, men försök få henne att söka lite mera framåt nedåt. superfina bilder:rofl:

Tack för kommentaren!:bow: Fast jag skulle nästan vilja att hon kom upp lite mer, blev lättare fram och började bära mer på baken. Fast först och främst måste jag nog göra nått åt min hemska sits, för att hon ska kunna bära upp sig... Eller? Fler kommentarer!:angel:

Jag tycker det ser ut som att du bör koncentrera dig mer på att få din häst att länga och sänka hals och huvud. Hjorthalsen är väldigt markant och på ett av fotona låter du honom utnyttja den.
Du kanske ska satsa mer på grunden innan du börjar samla?

Jag menar verkligen inget illa, men det är så jag uppfattar det när jag ser på bilderna:idea:.

För övrigt tycker jag att han ser väldigt lyhörd ut för dig. Öronen lyssnar på matte :)

Vilken skillnad !!

Nu är det svårt med ögonblicksbilder men den sista galoppbilden tycker jag att ni har en ärlig form med bra rygg. Du sitter oxå bättre där.
Om jag var du skulle jag galoppa mycket....variera tempo och så småningom kunna samla ett par, tre steg (med säte-skänkel) och sen fram.

Tack, jo det går framåt^^ Ska sitsträna massor nu och sedan försöka få mamma att fota oss igen så får ni se hur det ser ut:D Gillar också den där galoppbilden! Ella har bäst galopp så jag brukar galoppera ganska mycket i början av paset för hon blir så lösgjord och fin.

Bild på Frieser hingsten jag fått hem, nær jag rider honom. (andra gången jag rider på honom på dessa bilderna så var snælla)

Bortsett från att fotografen lekt lutande tornet i Piza så var bilderna jätte trevligta. Ska det bli riktigt intressant att se den pojken live. Jag hade förväntat mig halv katastrof på de där bilderna efter att du pratat om dom.

hej Fin Nordis :)

Har han möjligen Steve, eller Valle i stamtavlan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka