AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

:bow: Han ÄR min lilla stolthet!

Hmmm - nu kan jag inte hela hans stam....
Han är i alla fall efter Hilmer, undan Kärra-Borka och ue Banér om jag inte är helt ute o cyklar....

Till skillnad från DressyrMupp så tyckte jag att galoppbilden var en av de "sämsta" eftersom manken är ganska låg, känns som att den kopplat av överlinjen lite, och så sitsen på ett par av bilderna! ;) Ser jätefint ut överlag och jag tror att det skulle sett väldigt fint och harmoniskt ut även IRL, sen finns det alltid smådetaljer att slipa på. Håller med det som sagts angående halsen, hästen behöver koppla ihop kroppen lite bättre och jag tror det skulle gå lättare om hästen SÖKER sig mer framåt/nedåt och får längre överlinje på halsen. Lyckas du få det utan att rida lång och låg är det ju kanon, tanken är ju att den långa överlinjen på halsen ska finnas där även när hästen samlas för att överlinjen ska bli bra :p (tror det är överlinjen som är boven när du känner att du vill ha hästen högre - snarare manken man vill höja vilket brukar komma när man får "bättre" hals).

Trevligt att titta på! :)

Bortsett från att fotografen lekt lutande tornet i Piza så var bilderna jätte trevligta. Ska det bli riktigt intressant att se den pojken live. Jag hade förväntat mig halv katastrof på de där bilderna efter att du pratat om dom.

Joo. det Är halvt katastrof hemma iallfall :crazy: Men jag börjar få kläm på "mus styrningen" nu & han har fattat att jag är inte lika avancerad som han är van vid :angel:

ja, det rider jag även på rakt spår... rider du inte med böjning på rakt spår menar du?

Undrade bara vad du menade med mer böjning :confused: Inget illa menat från min sida. Endast nyfiken.
Jag har inget emot argument så länge man berättar vad man menar eller syftar på. ;)

Rider annars både rakriktade & böjd på spåret med kallblodet, Friesern är inte "klar" för det än pga muskelsaknaden.

Senast ändrad:

ja mer kanske inte var rätt ord:) jag tänkte mest på att på skritt bilden såg han iaf på bilden nästan lite utåtställd ut och i traven rak och lite tung i handen.. men det kanske är bilden som lurar.:)

Tack för kommentaren! :bow:

Suger åt mig som en tvättsvamp och lovar att öva:D Galoppbilden tycker jag om för att den är tagen ur rätt läge och det ser ut som att hon jobbar ganska bra bak och genom ryggen(fast det kan ju vara bilden som luras lite, för känslan när jag red var inte lika bra som jag tycker det ser ut på bilden, så du kan mycket väl ha rätt! Angående halsen så ser jag att jag har lite korta tyglar på bilderna, håller med dig om att jag skulle behöva släppa fram henne mer men samtidigt inte tappa baken och hamna på framdelen^^ Det är svårt, men jag ska försöka! Skulle nog också behöva rida henne ännu mer fram till bettet eller vad man ska säga, eftersom iaf jag tycker att det ser ut som att hon tappar ryggen på en del av bilderna...

Mer kommentarer:p

å fina bilder :D jag var med och var med som åskådare på en christofer träning som du var med på i våras! ronja är himla fin!

Den 5:e bilden tyckte jag var bäst "halsmässigt"... BAKRE delen av halsen ska höjas (alt. sänkas beroende på vilken huvudhöjd man vill ha dårå) så det inte blir böj/krök framtill men rakt baktill :p då får du nog med manken bättre. Om du som andra skrivit övar på att böja igenom hästen ordentligt i kombination med bättre sökning och tänka på att släppa i bakre delen av halsen, då tror jag du har fått dina pusselbitar på plats! :)
Sen är det såklart lätt för mig att säga :angel:

Okej, ska försöka se om jag får den känslan:D Får träna, träna, träna:p

ja mer kanske inte var rätt ord:) jag tänkte mest på att på skritt bilden såg han iaf på bilden nästan lite utåtställd ut och i traven rak och lite tung i handen.. men det kanske är bilden som lurar.:)

Ok då ær jag med på vad du menade. :idea:
I skritten så sneglar på hæsten i spegeln om det ær ett læmpligt sexoffer (ær en unghingst) Hade haft honom i ca 24 timmar & ledarskapet var inte klargjort mellan oss. Har ridit honom i sammanlagt 15 min från jag såg honom før førsta gången dvs nær han lastades ur på min gårdsplan mitt i natten. :crazy:

I traven var han inte tung i handen, han ær førvånadsvært lætt, man håller i en sytråd & det ræcker man vibrerar tyglen lætt før att få reaktion eller vinklar ringfingret en aning.
Han går i en bra unghæstform, i balans, højd rygg & længd øverlinje på travbilden.
Nu var mina tyglar alldeles før korta før den hæsten ( Strl Full), kanske dærfør han ser tung ut pga jag fick lætta i sadeln & stræcka fram hela mig før att ge han eftergift nær han søkte framåt nedåt??

*funderar*

*kl*

Höstbild på mig och nyförvärvet. :D

DSCF0673.jpg

å fina bilder :D jag var med och var med som åskådare på en christofer träning som du var med på i våras! ronja är himla fin!

Tack! Vad roligt att du känner igen oss och tycker hon är fin!! :D

Hon gör sitt bästa även om hon busar ibland.

:D

Fin bild! vad är det som är nyförvärv? sadeln eller hästen?;) fin häst iaf!

jaha ok! det var nog det att du sträckte dig framåt med raka armar som gjorde att det såg så ut;) hehe ett sexoffer:D tyckte han att han var så snygg:D

jaha ok! det var nog det att du sträckte dig framåt med raka armar som gjorde att det såg så ut;) hehe ett sexoffer:D tyckte han att han var så snygg:D

Vad bra, då fick vi det utrett ;)
Du anar inte vad han vet om sig sjælv.:rofl:
Han ær gudasnæll, men han ær full med teststeron & det vet han om. Just nu ær han inte så kaxig då jag flætat upp all man i små "korvar" & vrappat in i wetflex før att skydda den. :eek:

Han ær riktigt snygg.
Såg tyværr inte så mycket av honom då jag vallade "monstret" nær du red.

Men jag undrar fortfarande hur du vågar rida i den dær sadeln :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna