AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Klipp från ridfilmer, 070913, drygt 14 dagar efter min bilkrasch... Nöjd häst och glad ryttare, som sitter mer framstupa än "lutande tornet i Pisa" i alla fall. Alltid något... :p

15315927.jpg
Lite vänster galopp, väldigt lämpligt efter hjärnskakning, subdoralblödning och blödning i och under näthinnan på vänster öga... :angel:

15315928.jpg
Lite vänstertrav, med likaledes lutning... :angel:

15315929.jpg
Å, så travar vi lite åt höger också.

Blick, hand och hälar är mitt "medfödda aber", sedan ridskoletiden. Men men... En 23-årig pärla har jag i alla fall! så det så!

Hehe, jag gissar att ni pratar om kastrationsrisken efter att ha kollat i sadeltråden!:D:eek: Ja man ska leva lite farligt väl!:cool:

hehe ja jag tänkte nästan det:) vad är det för nån namn, ålder,ras? men sadeln såg allt rätt ny ut också;)

Hehe, jag gissar att ni pratar om kastrationsrisken efter att ha kollat i sadeltråden!:D:eek: Ja man ska leva lite farligt väl!:cool:

Japp, skojade även om han ev. hade gillat att hamna alldeles för långt fram så den sjönk in någonstans på onämnt ställe :o

*slår mig själv på fingrarna, bad Spirit* :devil: :rofl:

Huvvaligen, vad det urartar då en aldeles äkta man visar sig här!!:rofl::D

Jag hade en rätt ovillig och vinglig fotograf med häromdagen, så här är några vardagliga bilder på min svarta travare. han hade riktiga känningar av träningsvärk från dagen innan, snabba intervaller, men mot slutet då svärfar slutade langa ved intill började han sluta titta o spänna sig och tom lossa lite i ryggen..
(önskar man hade en fotograf då det går lätt nångång!)
Hrm, stora bilder..

Här är en demonstration av fantastiskt under (över)tramp.. Och noll broms i skritt.
PICT0005.jpg

Ordning på grejorna..
PICT0011.jpg

Jag håller på och flyttar runt och lutar i sadeln..
slutasnett.jpg

Travar på
PICT0072.jpg

Tappar ryggen i något som höll på att bli bra.. och jag gör någon livräddarrörelse för att få upp den igen...
PICT0055.jpg

Jäklar så vackra ni är :love::love:
Du är en härlig representant för AR ,det är det förhållandet ni har som jag vill ha.

Ps du är rätt lik Prinssesan Viktoria men det har du säkert hört för.Ds

Usch det här vet jag inte om jag gillar men jag lägger väl upp ett kort då.

Jag och Snigeln ibörjan på vår utbildning ,sommar feta och otränade.

Hoppas vi kan se lika harmoniska ut som er andra här senare.

P8250053.jpg

En till då från andra hållet.

P8250035.jpg

Ett galoppkort från i vintras.

EagleFlight016.jpg

Jösses nu känner jag mig modig tydligen .:DDet vart visst 3 kort.

Åh tack så mycket! va glad jag blir!:)
hehe ja det har jag hört förr, har också hört både Silvia och madeleine:D men mest viktoria:D

Har sagt det förut men säger det igen, din häst är så gudomlig! :love:
Ni är så himla duktiga båda två!

Du ville ha mer bilder så jag tog och rotade fram några gamla.

Framåt neråt:
TN_070705-012_copy1024.JPG

På väg in i öppna:
TN_070705-038_copy1024.JPG

Kanske inte de bästa bilder men alltid något.

Nu kommer jag inte ihåg vad jag har lagt in och inte :o så ursäkta om ni sett dessa bilder förut. :)

En bild sen i vintras, första gången på en volt efter e längre tids konvalecens. Hästen laddade verkligen max när vi skulle trava och jag sitter nog och bromsar lite för mycket för att det itne ska bli tötlt eller nått annat av det.

DSC00146.JPG

Vet faktiskt inte riktigt vad vi gör, kan vara en misslyckat försök till öppna kan jag tro. Eller flytta ut från volten... :confused:
DSC00521.JPG

Dressyr på ängen somras.
DSC00834.JPG

kl

Jag och min häst är fortfarande nybörjare, och vi jobbar just nu med skolorna, takt och samling. Vi har ridit framåt-neråt i evigheter, så det är inte lätt att gå vidare. Min sits är under bearbetning :angel:

Anna032.jpg

Anna036.jpg

Anna027.jpg

Vad kul!! Det går framåt ser jag.
/T (vi har setts på Christofferträningar på Gesta och känner Ulrika)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 045
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
789
Senast: MiaMia
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Squie
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 779
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka