AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Hur kan det vara en PRE om den inte har papper?
(ser dock trevlig ut!!)

Mamman var inte avelsgodkänd, på grund av att de aldrig tagits sig tid att göra det, dock renrasig. Sedan dog hon av kolik (vanligaste döden här i Spanien) innan de hann göra det.

Så den klassas alltså som andalusier men är PRE? va tråkigt att hon dog innan man han göra nått.. Varför är det vanligaste döden i spanien?

jag skulle tippa på att det har att göra med bristen på rörelse och utevistelse...

Det var en väldigt fin häst..men vad tror du om att skippa stången ett tag och lägga ner honom rundare`och lägre? På bilderna går han med sänkt rygg och ngt hjorthalsigt. Inget illa menat! Hästen ser fortfarande tillfreds ut om än ngt spänd.

Jag har testat med andra bett men han går bäst på stången, och han är ganska svankig så han får inte upp ryggen så mkt mer....
Me nu har jag testat att rida honom med pelham, och det går han faktiskt bra på också, är mer avslappnad:)

Jag har testat med andra bett men han går bäst på stången, och han är ganska svankig så han får inte upp ryggen så mkt mer....
Me nu har jag testat att rida honom med pelham, och det går han faktiskt bra på också, är mer avslappnad:)

Jag vet inte så mkt om bett men jag såg att även andra "la ut" sina hästar även på stången. Vad jag menar är att han verkar gå i väldigt hög form för sin "nivå" och att han kanske borde ridas rundare..Hm vimsigt men jag hoppas du förstod vad jag menade.

KL

Sshameless och Flyger, det ser förbaskat fint ut! Avslappnat och i harmoni är bara förnamnet, så himla roligt att se! Traänar ni för samma tränare?:bow:

jag skulle tippa på att det har att göra med bristen på rörelse och utevistelse...

Ja kanske det (detta sto levde dock ute) - men antagligen på att de fodrar för mycket kraftfoder och för lite fibrer. Och att det är dålig kvalitet på pellets och liknande.

Vad jag menar är att han verkar gå i väldigt hög form för sin "nivå" och att han kanske borde ridas rundare..

Men TS har skrivit i andra trådar att hästen kan skolorna, piaff och skolskritt så den är ju på hög nivå. Eller är kanske detta en annan häst?:angel:

Immer

KL

Sshameless och Flyger, det ser förbaskat fint ut! Avslappnat och i harmoni är bara förnamnet, så himla roligt att se! Traänar ni för samma tränare?:bow:
Tack så mycket och jag tackar för Flyger också:) Japp vi tränar för samma tränare:)

Jag tycker också det är en fin häst! men han skulle behöva gå på en lite längre hals och då skulle insvinget av bakbenen också bli mycket bättre:)
Jag menar inget illa alla behöver ju träna på nått.. jag har också problem med att få en lång hals på min häst!

Jag tycker också det är en fin häst! men han skulle behöva gå på en lite längre hals och då skulle insvinget av bakbenen också bli mycket bättre:)
Jag menar inget illa alla behöver ju träna på nått.. jag har också problem med att få en lång hals på min häst!

Jag vet att han skulle behöva sänka sig lite, men han har lätt för att stressa upp sig, och då kommer halsen lite högt :angel:
Han har jättesvårt för att sänka sig, men vi jobbar på det :)

QUOTE]
Om han är så svankig och inte kan få upp ryggen mer borde han ridas överhuvudtaget då?

Annika

Jag, det är inget problem att rida honom. De bilderna är dock ifrån i vår, så han är finare i ryggen nu.
Kan lägga in nyare bilder så fort jag har fått tag på någon som kan fota:)

Men TS har skrivit i andra trådar att hästen kan skolorna, piaff och skolskritt så den är ju på hög nivå. Eller är kanske detta en annan häst?:angel:

Immer

Jag vet inte om du menade att du skrev till mig men ändå:)
Det här är inte samma häst. Den här kan bara skänkelvikningar, öppna, sluta, fram och bakdelsvändningar och galoppfattningar än så länge. :)

men går det att lägga in bilder som man inte har på internet, utan bara i själva datorn??
Jag kan inte ladda upp fler bilder till pixbox den här månaden nämligen....

Men under ditt förra nick skrev du ju att du ville lära din häst spansk skritt, och att han redan kunde skolskritt och en massa annat? Kallblodstravaren som kunde stegra på befallning och som var värd 35000?

Har du två hästar med samma namn?:eek:

Immer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka