AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

vad menar du med hans nivå?:confused:

Jag menar att han ännu verkar för omogen för att gå i den formen du rider honom i. Han höjer huvudet och skjuter ut underhals samt sänker sin rygg ganska kraftigt. Han ser precis ut som min förra häst gjorde när vi fick hem honom och red honom. Vi fick helt enkelt börja om från allra första början i form. Dvs lång, låg och rund och syssla med mer avslappnande övningar än krav. Kraven satte vi successivt medan han byggdes upp i styrka. Tänk på att hästen är ryttarens spegel, den reflekterar bara det som speglas i den..dvs ryttarens rättelser och styggelser. Ser man inte över sina egna problem kommer man aldrig vidare! Jag såg en film när jag red nyligen..och jag kan bara säga så mycket som att jag verkligen behöver få min underskänkel stadigare. Alla ryttare har problem, alla hästar är olika lätta och svåra att rida. På vissa hästar syns "styggelserna" tydligare då de är ärligare med att visa att det inte är bekvämt. Andra lurar ögat bättre...förstår du min poäng?

Jag har testat med andra bett men han går bäst på stången, och han är ganska svankig så han får inte upp ryggen så mkt mer....
Me nu har jag testat att rida honom med pelham, och det går han faktiskt bra på också, är mer avslappnad:)

Du kan garanterat få upp ryggen mer än sådär! ;) Fast det är såklart inte höjden som räknas utan att avslappningen kan bibehållas, och det är ju det som kan vara så svårt från början...
Synd att jag inte har något program där det går att redigera bort ryttaren, annars hade jag gärna visat ett par illustrationer! :angel:
Grunden är ju nosen i backen (nåja, nedanför bogarna åtminstone? :p ) så din pålle borde kunna gå bra mycket lägre än sådär och jag kan rekommendera att öva öva öva på det även om det känns svårt. Känner igen mig, har också ett kallblod som har lätt för att spänna upp sig (och spänna emot) så underhals syns och allt. Och när man väl får den där långa fina ryggen och låga nacken så hamnar nosen oftast rejält innanför lod och halsen blir spänd - kusen tappar balansen och stövlar iväg :angel: men det har helt klart blivit bättre ju mer man tränat och det känns som en viktig grund.

Totola, MrsScabtree och In_joy_and_sorrow_: Kan ni diskutera detta nån annan stans är ni snälla:)

Här är några bilder på mig och Bingo från i somras... eftersom jag inte kan träna så mycket just nu så har jag inga nya bilder utan det får vara några gamla fast flera av dom ovisade:)

trav11.jpg

travar55.jpg

vividvnern.jpg

pinktrav.jpg

Hehe.. jag får fösöka åtgärda mina kycklingarmar:D Den sista är ju inte speciellt vacker egentligen men naturen va så himla fin:love:

Lite arbete vid hand med min pålle
Bild157.jpg

Inte alltid helt lätt att koncentrera sej...
Bild154.jpg

Nöjd pålle!
Bild159b.jpg

Sshameless: Har inte du några filmer när du rider? vore jättekul att se! Och om jag får lov att störa den här superfina tråden liiiitelite bara:o Kan ni inte visa filmer också, ni som har så himla fin bilder? :bow:

Nej jag har inga filmer.. hehe och jag får nog bli lite duktigare innan jag visar filmer:D

Jag håller med alla som har filmer är välkomna att slänga in dom också!

Tack så mycket men bra förebild är väl synd att säga... bilder kan luras väldigt mycket! men bilderna är fina iaf:D tack tack

Slänger in en bild som jag hittade i datorn. Ser ut som om hon tränar piaff med framåt-neråtsökning :angel::D Nej, jag vet inte vad hon håller på med, jag bara råkade fånga det på bild. Tror hon letade efter något gott gräs och inte fick ordning på benen bara. Hon är som hon är, den gamla damen :rofl:

16364958.jpg

Typ sådär fast ännu mer undersatta brukar dom se ut när dom ska lägga sig! :p

Har en bild på förra hästen när den bokstavligt talat sitter ner på arslet när den är på väg upp från rullning! :rofl: (synd att jag inte sitter vid rätt dator..)

Typ sådär fast ännu mer undersatta brukar dom se ut när dom ska lägga sig! :p

Ja, jag vet. Jag trodde nästan att hon skulle lägga sig, men hon gjorde aldrig det... (och inte "snurrade hon runt" som hon brukar göra innan hon ska lägga sig heller) :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat