AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

*KL*

Får man flika in med lite spansk dressyr???

Har tränat för en spansk beridare i helgen med min spanska lilla flicka.

Dunafalsterbo.jpg

DSC00234.jpg

piaffe.jpg

Å tack så mycket, vad glad jag blir.

Får man skriva vem man tränar för här? Hur är det att namn ge personer/tränare egentligen? Vill inte göra något som man inte får :o.
Jag kan PM dig, om jag inte får skriva namnet här vill säga.

jag vet faktiskt inte.... tror inte man får diskutera enskilda personer iaf... hm skicka ett pm det är nog säkrast;):)

Jag kan bidra med bilder på fyraåringen och longering innan första uppsittningen. Fortsättning får väl följa, om fotograf vill hänga med ut någon dag!:)
Han är så snäll så och följde sidförande på stor volt och verkade hitta balansen under ryttaren ganska lätt. är riden två gånger nu av en kompis. Bäst att ha matte på backen i början så man känner igen sig!
PICT0005.jpg

PICT0011.jpg

PICT0051.jpg

Vad vill du?? -Gå på tvärsen? Det är ju jobbigt.. ..Förböjd och fundersam!
PICT0033.jpg

Vad roligt det är med hästar som tycker om att jobba! Som man måste hejda så de inte tar i så de spricker.. är inte bortskämd med sådana sedan tidigare!!:love:

Jag & min 19 åriga kallblodstravare.

Rider inte renodlat A/R. Tränar för olika tränare som jag plockar bitar ifrån. Och som tillsammans blir en helhet som passar mig.

(Jag fick med mig medryttarens hjälm av misstag till clinicen som är för liten.)

klickbara bilder

-Det är en kallblodspojke.
Bodbäcksrapp efter Bodbäckspålle undan Dalina Mobac.
vår sommarrunda travare som helst myser och pysslas med. Men ska starta brevid sin kommande uppgift som ridhäst är planen!:)
Såg ut såhär som tvåårig hingst. Om man får ta upp mer plats med sin darling!
1juni3.jpg

Hm - ska även vi våga visa oss då kanske??? ;)
Balans (Jymjym), 5 år, bruksnordis

Bilderna är från en träning nu i augusti, och det är min mästerfotograf Ewa Larsson som varit framme! :D

Jymjym.jpg

Jymjym_3.jpg

Nej men min älskling :love: Han är en sån söt köttbulle *duckar skrattande*

:bow::bow::bow:

I mina ögon är han så klart en riktig darling ( oavsett om han ser ut som en köttbulle, Borboleta :rofl:)

Meningen är väl att han ska bli ännu bättre att rida, men har ingen brådska, utan tar ett steg i taget..... ;)

Jeg og min 15 år gamle oldenburger vallak Boz.

Rider en mix mellom AR og andre klassiske ridestiler ( pr nuh mest inspirert av SS)

Trener for trener kanskje 4 ganger i året, ellers luller vi rundt på egenhånd...

For ett år siden, rider her på kandarstång.

KristindageneogBoz148.jpg

Lett slutatenk.

AnneKursnov06115.jpg

Rakt fram

For 1,5 mnd sen, rider med rakt tränsbett

ridebilder008mindre.jpg

sjenkelvikning

ridebilder028mindre.jpg

Ikke helt igjennom, svinger ikke godt over ryggen.

ridebilder036mindre.jpg

Bedre...

ridebilder038.jpg

Piloten henger i innvendig tygel... mister all bæring, hamner på fremparten...

ridebilder061mindre.jpg

Piloten henger litt...

ridebilder062mindre.jpg

God bæring

Mvh Torill & Boz

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka