AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Tack för kommentarerna! Jo, höger är hennes svåra varv men det är inte så jättestor skillnad. Tror hon är lite i obalans för underlaget var verkligen inget kul att rida på. Ojämn överallt pga att vi red i hagen. Men kan inte rida nån annan stans förrän det kommer snö... Håller på att bli tokig snart! :D

Tack för kommentarerna! Jo, höger är hennes svåra varv men det är inte så jättestor skillnad. Tror hon är lite i obalans för underlaget var verkligen inget kul att rida på. Ojämn överallt pga att vi red i hagen. Men kan inte rida nån annan stans förrän det kommer snö... Håller på att bli tokig snart! :D

Och när det kommit snö så kan man inte rida någonstans för all is! ;) Eller ja, man får väl skylla sig själv om man väntat alldeles för länge med att sko på hästarna :angel:

Angående det där med högervarvet så är jag ärligt talat dålig själv på hur man lär in rätt teknik (fick rätt mycket hjälp med det på förra hästen som var lite extrem :angel: ) men utefter vad jag sett/upplevt så är det vanligt att de vinklar det lite på sniskan och därför undviker att få en bra böjning och en bärig teknik. Får man väl till böjningen (att höfterna och bogarna är rätt vinklade i förhållande till varandra) brukar det bli bättre.
Jag själv måste som sagt öva massa mer på det, ni är säkert mer liksidiga än jag och min häst, men just därför var det en sån sak jag tänkte på när jag såg bilderna! :p

Här kommer några fler bilder på oss.Fick ingen respons på mina tidigare bilder men jag gör ett nytt försök.

16737857.jpg

16988628.jpg

Zota på sin första kurs...hon fick vara med 5 minuter om dagen lille flickan.

ser trevligt ut, men tänk på att det ska vara samma böjning genom hela hästen:)

Det vet jag och vi strävar åt det hållet.

Musse har haft mycket emot sig så vi gör det bästa av situationerna som dyker upp.och det kan ju vara olika från dag till dag.

så är det ju alltid, så länge man är medveten och strävar så:)

Du sitter himla rakt och fint!

/migo
som inte heller får respons på sina bilder:P

Nu har man äntligen lyckats dra ut sambon och fota när man skulle ut på tur, vi tränar ju lite där det finns möjlighet, efter vägen förbi diken och sådant... blev även en film när vi kom tillbaka efter turen men tyvärr glömde jag informera sambon om att man kan zooma som vanligt fast man filmar...:angel: men vet inte riktigt om jag törs lägga ut den...för här snackar vi nybörjare asså...:cool:
Igga mig, jag ser alltid ut som en mupp...:D

å en till

så är det ju alltid, så länge man är medveten och strävar så:)

Du sitter himla rakt och fint!

/migo
som inte heller får respons på sina bilder:P

Tack för kommentaren om min sits,själv har jag känslan av att bara fara runt ovanpå häststackarn.

Tack! Det är min lille f.d. travhingst på 12 år , och vi håller på att samlära oss AR...:D

Sakta men säkert tar vi små trevande steg framåt...

han såg jättefin ut på videon också.. Töltar han och passar också? trevlig modell och harmoniskt på videon:)

Tackar, jo han töltar, eller grisepassar eller vad man nu kallar det , så gör han oftast när vi tajmar fel i travstarten.... mycket bekvämt... men snyggt... nja..:smirk: hehe

Måste bara få säga att du och din häst ser underbart harmoniska ut tillsammans, brukar titta på dina bilder, få nåt drömskt i blicken och tänka: sådär vill jag också kunna rida...:love:

Vilka underbara bilder på dig och Pink! :love:
Blir alltid lika inspirerad av dina bilder, så nu sitter jag här framför datorn och är så fruktansvärt ridsugen *suckar*
Men Nokkis är ju i stort sätt helt bra nu, så jag hoppas vi kan börja ut och skritta till veckan *längtar*

Fram tills dess kanske du har lite fler bilder att bjuda på :idea: ;)

Hallå, här kommer lite bilder på oss, kanske inte så bra men det kommer fler..kommentera allt;)

oj, det gick inte att lägga in dem, gör ett nytt försök

pic_show_id16449800.html

pic_show_id17093877.html

så får se om det funkar nu..

jag fattar inte varför de inte funkar..ursäkta onödiga inlägg

Senast ändrad av en moderator:

Vilka underbara bilder på dig och Pink! :love:
Blir alltid lika inspirerad av dina bilder, så nu sitter jag här framför datorn och är så fruktansvärt ridsugen *suckar*
Men Nokkis är ju i stort sätt helt bra nu, så jag hoppas vi kan börja ut och skritta till veckan *längtar*

Fram tills dess kanske du har lite fler bilder att bjuda på :idea: ;)

du jag förstår hur du känner! ;) fast jag blir mer drömmande om min och pojkens framtid :D OCH OM FINA SKOLSADLAR! herregud hur har alla råd? nu är jag iofs 17, bor hemma och har ingen extra inkomst men ändå :angel:

här är jag och 4-åriga pojken. vi kämpar på med nått steg i öppna men det blev lite överställt. dock inte så mkt som de ser ut för han har väldigt kort hals. i övrigt gick det riktigt bra det passet. synd bara att det var pappa som fota för han har ingen aning om när hästen går bra :smirk: men men sånt är livet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat