AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Hej här är bilder på min ena kallblodstravare. Hon är under inridning.
här är en från maj i år då vi ännu inte hade börjat ridträningen. Det är från en kurs.

här är en från september
[

ursäkta min sits är inte den bästa :o

*knapplån*
Förresten,
Till alla:
Vilka fina hästar ni har och vad fint ni rider :)

Senast ändrad av en moderator:

Kände bara att jag vill visa hur min barocka nordis ser ut "på jobbet"
Är ganska nöjd med hur han använder kroppen i det där tempot (jättefort..:eek:), även om halsen alltid kortas upp en hel del i fullt ös. Är ju ganska hjortig i sig själv..
Men, paralella diagonaler (tycker jag det ser ut som iaf) och inte så stor skillnad i avstånd till marken på fram o bakhovarna.
Med mer längning och rygg kan han trava ännu mera tvåtaktigt oxå! Man får vara nöjd för dagen o jobba vidare.

Och spana in den nyfikna blicken mot fotografen!:love:

Här är strax efter mållinjen vid seger med ca 20 meter. Var bara tvungen att få visa upp den prestationen och kommer att följa upp med en mer barock bild i mer modest tempo, med sadel och inom fyra hörn! :)

BodbckslasseMl.jpg

Här kommer lite ifrån oss. Bilderna är tagna ur film så därför är dom lite dåliga. Bra gick det väl inte under passet men inte heller så dåligt som det kan gå. Men jag funderar på slutan på volten där. Är hon ställd åt rätt håll och jobbar hon med rätt bakben? Min hjärna slår frivolter för jag blandar ihop allting med fövänt och vanligt:p

Öppna
moappna.jpg

Sluta
sluta.jpg

Sluta på volt
slutasluta.jpg

Trav på volt. Jobbade med att ändra steget lite och få mer steg och swung.
trav-2.jpg

Öppna i trav. Eller i alla fall försök till det.
travppna.jpg

Sluta, går mot lite granna.
http://i41.photobucket.com/albums/e291/_moa_/moDSCN1964.jpg

Nu från oss. Vi kämpar sakta men säkert (nåja) framåt. Slutan sitter mer och mer, innan gick det inte alls. Lite stel tycker jag allt att det är men vi har mest koncentrerat oss på att få upp kondisen i sommaren och bränna fett (utan resultat som synes). Kurs igen om lite mer än en vecka, kan behövas.

moaippna.jpg

moaippna2.jpg

moasluta.jpg

slutamoa_redigerad-1.jpg

Och en i trav. Traven är alltså jätte svårt för oss!
moappnatrav.jpg

GUD vilket ögongodis :p

Ja hur söt som helst!
och slutan är väl rätt!? Åt höger böjd åt höger med vä bak under?!

Haha ja jag tycker också hon är ögongodis, en liten lurv bara.

Lusidor: Vad bra att det är rätt enligt bild. Jag blir så osäker ibland att jag gör allting fel men då är det inte helt fel då i alla fall.

Ja hon är liten :) mellan 143-145 cm, tror hon växer lite till så jag är lite osäker.

Moa:
Jag såg en film på er i en annan tråd, och där såg det ännu mera fint ut då ponny sänkte sig en bit och gick mer längt och avspänt i överlinjen, är det svårt att få till i själva skolorna oxå? För då tror jag att det skulle bli ännu finare! De har ju så kort hals de där små, men det såg ut på filmen som att det finns lite till att hämta i längning av halsen.
Det ser ganska "laid back" ut att markarbeta en sån liten, då de kortar steget blir det ju inget raskt promenadtempo direkt! Skulle vara skönt som omväxling!:D

Ah, vilken häst!
Roligt att se hästen in aktion
Tack!:bow:
Mamma som är helt okunnig om hästar, säger att "han är den vackraste av dom allihop då dom springer där i början (defileringen) Han ser så stolt ut!!
Och jag biter ihop och tänker, "ner med skallen häst, du behöver inte ha koll på alla hästar på banan! -lång o låg, lång o låg.."

Ha ha ;)

Kan tänka mig att han är fin att se på banan!
Vad har han för stam?
Magdalena

e. Braute u. Horgen lassie
har träffat några Brautehästar, och alla är de lika lealösa och överrörliga.. Lägger man på muskelproblem på det så kan det bli överrörligt åt helt fel ledder.. Men i full form på banan blir det som på bilden, låånga kliv och fort.
Underhalsen och sjumilaryggen kommer ur mamman... Men det kan ju gå bra med om generna oxå bevisligen. Men som ridhäst.. hrm.. svårare..

e. Braute u. Horgen lassie
har träffat några Brautehästar, och alla är de lika lealösa och överrörliga.. Lägger man på muskelproblem på det så kan det bli överrörligt åt helt fel ledder.. Men i full form på banan blir det som på bilden, låånga kliv och fort.
Underhalsen och sjumilaryggen kommer ur mamman... Men det kan ju gå bra med om generna oxå bevisligen. Men som ridhäst.. hrm.. svårare..

Det där har jag funderat en del på (särskilt iom att jag själv är kallblodsägare för första gången :p ) lång rygg "vill" man ju ha på kallblodstravare, även om såklart inte alla har det. Farsans hade lite för kort rygg eftersom den var linjetravare och då lätt slog på sig. Underhalsen - kan den verkligen vara genetisk? Travare jobbar ju i en sån form att de lätt får underhals, lite beroende på exteriör såklart men att de utvecklar dom musklerna, men genetisk? :confused:
Min har också lite underhals, men den HAR gått ner till den grad att man inte tänker så mycket på det. Om den kan gå ner - då borde det väl inte vara genetiskt? Fast det vore såklart trevligare om det var det så kan man skylla på generna för att jag inte lyckats få bort underhalsen under dom 5 månader jag haft kusen! ;)

Snygg travare btw! :) Tycker det är kul när de får utvecklas inom flera områden, inte "bara" ridning eller "bara" trav eftersom kallisarna är så mångsidiga.

Underhalsen är ju en del av exteriören och hur en häst är skapt är ju till viss del genetiskt och till viss del miljö och tränings-betonat, precis som för människor. En underhals brukar ju betyda en bröstkorg som "faller" ner = svaga mag och bröstmuskler. Men hur mycket bröstkorgen tenderar att falla ner finns ju också genetiskt.

Jag har väntat i det längsta med att visa bilder här, jag är liksom aaaaldrig särskilt nöjd med ridbilder :o Och Buke är ju inte alltid så snällt...Men nu vågar jag nog ändå ;)

Från i somras.

Jobb på liten fyrkant med flytt av framdel i hörnor och skolor på sidorna;
11949720.jpg

11949799.jpg

Trav eventuellt ett travupptag - bortse från den konstiga andhämtningsminen jag har :o
11949801.jpg

Ett år tidigare, dvs sommaren 2006 - så ofta blir vi fotade :angel:
Samma jobb, men på häst som är riden ungefär ett halvår -
DSCN0335.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka