AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Vilken härlig aktion han ser ut att ha (han förresten, det har jag ju ingen aning om.. ..men läste nu att det var en pojk:))
Läckra bakben! Ser oförstört, ungdomligt och naturligt ut på något sätt.
Ser ut som den skippar böjningen genom att titta framåt fast halsen är böjd.. typ, Känner igen trixet. De kan ju slingra sig en del de där med nordisblod i ådrorna. För det ser ut som en sån!

jorå han har böjning, han brukar få beröm av tränarna för han spårar så fint i varvbyten etc. *stolt* :D han skulle ha gått till slakt först för han va kort sagt förstörd i psyket stackarn. man fick inte ens gå fram till honom. så han hann ju bara bli lite travtränad. travträningen slutade för att han sparka kusken ur vagnen. bakskygg och hela konkarongen! men som tur är så är han en riktig smarting så det var bara svårt i början, sen har träningen gått som på räls.

anledningen till att han är överböjd är att matte anstränger sig för mkt :angel: det är svåra varvet och jag försöker hjälpa till på tok för mycket istället för att låta honom ta det lilla han kan korrekt. det blir så lätt när jag är för inne i ridningen :o men alla har vi våra brister

och ja hans trav är helt fin och oförstörd, hur snygg som helst. kommer bli så fin *mattes ögon glittrar* :D

Jag håller med om böjningen annars er det fint ut:) fin hästar:)

Tack.Nu kämpat vi på efter 3 månaders vila pga benskada...Någon som har några bra ideer på att få börningen mjukare?
Han kommer lätt i böjning men sen faller han ur den eller så överböjer han sig.
Nu har vi bytt bett och vi hoppas att det sja hjälpa oss lite på vägen i alla fall.

Får återkomma med mer bilder sen,

Tackar, jo han töltar, eller grisepassar eller vad man nu kallar det , så gör han oftast när vi tajmar fel i travstarten.... mycket bekvämt... men snyggt... nja..:smirk: hehe

Det där känner jag igen! :p Lite för spänd överlinje, taskig tajming eller liknande så kan det bli pass eller tölt några steg istället för den gångart man ville :angel: och dom ska kallas TRAVare! :rofl: (gissar att det är ett varmblod du har?)

Yes!! du har så rätt :D(it takes one to know one) Har jag rätt?;)

Har för mig att jag sett några bilder på dig och ett vbl el ha jag fel?

Det där känner jag igen! :p Lite för spänd överlinje, taskig tajming eller liknande så kan det bli pass eller tölt några steg istället för den gångart man ville :angel: och dom ska kallas TRAVare! :rofl: (gissar att det är ett varmblod du har?)

Får jag ansluta mig till det igenkännande gänget? :angel::D:rofl:

Tackar, jo han töltar, eller grisepassar eller vad man nu kallar det , så gör han oftast när vi tajmar fel i travstarten.... mycket bekvämt... men snyggt... nja..:smirk: hehe

Brukar lösa sej om man rider framåt, hästen tänker fram-ner och man inte blir hängande i tygeln.:)
Men travare har en ofta en tendens att hamna där (läs citat) så man får vara ÄNNU noggrannare i övergångarna än med andra hästar.

Tycker dock som sagt att din var riktigt fin, Ramada, och det ska bli kul att se bilder på eran utveckling:banana:!

Tycker dock som sagt att din var riktigt fin, Ramada, och det ska bli kul att se bilder på eran utveckling:banana:!

Tack så mycket!:love:
Jo jag förstår precis hur du menar, var ut en tur till idag innan snön började falla!!!:love:
Då såg jag till att vara riktigt noga med att påminna honom om framåt-nedåt i skritt, framåt-nedåt och inget fusk eller slappande...:)

Å tro du inte på :devil: att vi fick många fina igångsättningar och även en häst som kunde trava och samtidigt sänka huvudet...:eek:
inte bara sänka huvudet och slappna av och BÖRJA trava...:love:

Det är ibland bara dom små grejorna som gör det!!:d

Yes!! du har så rätt :D(it takes one to know one) Har jag rätt?;)

Har för mig att jag sett några bilder på dig och ett vbl el ha jag fel?

Ja. Just nu orkar jag inte ens rida i traven (rider iofs inte varmblodet alls just nu, tränar för hand) för att minsta lilla obalans så blir det pass! :crazy: (tror att fodervärden m fl ridit lite för mycket i obalans...) Förut när den var lite mer vältränad så var det tölt i travövergångarna som gällde istället, om man som sagt råkade få det för spänt eller med dålig koordination. Har funkat bättre om man travat rakt fram på en väg och bara övat övergångar ur rejält framåt/nedåt, men det blir ju mer "fusk" på rakt spår! :p

Har haft två st varmblod, just nu är den "egna" hästen kallblodstravare och den jag har hand om och ska sälja alt. köpa loss är ett varmblod.

Gud vad kul att se alla fina hästar och duktiga ryttare.. mån vet ju inte om man vågar försöka ansluta sig och visa upp sin köttbulle till häst... :P Men slänger iaf upp en bild på min lilla häst också.
Vi är också i början på vår träning och denna togs i somras.

17325339.jpg

Ni får gärna kommentera...

/Tess

man ser lite dåligt på just den bilden men han ser ut att vara en fin häst!:)

är inte akademisk ryttare, med är lite intresserad av det tankesättet kring ridning och försöker blanda det med min ridning, hoppas vi får vara med ändå, fast vi inte är renodlade "akademiker"

93327_1198354613.jpg

39197_1198317127.jpg

86954_1198316801.jpg

:)

*kl*
Nu har vi ett par travbilder att visa också! :)
Var snäll med sitskritik, vet att jag har rätt kass sits och jobbar på det! :o

Trav i högervarvet i lite längre "ram", tyvärr lite spänt men ändå mycket bättre än det var från början.
http://good-times.webshots.com/photo/2402032800065461816BVjgQJ

Också trav i högervarvet, tror jag förbereder för att flytta in rumpan lite alt. försöker korrigera för att bogen trillar in..
http://good-times.webshots.com/photo/2902901040065461816wvgksa

Vänstervarvet, vårt (mitt?) svåra varv, men här ser det helt ok ut mot vad det brukar :angel:
http://good-times.webshots.com/photo/2681160760065461816nxKKxn

Kommentera gärna! :)

Fin häst!:)
Men är det bara jag som tycker att sadeln ser knasig ut?
Kan inte vara lätt att få en bra sits i den..?:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka