AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

Några bilder från igår:

9q.jpg

5q.jpg

1q.jpg

Inte de allra bästa ridmässigt men mysiga vinterbilder och nu fick jag äntligen se hur schabraket låg som jag sytt om.. och jag är riktigt nöjd:)

Fina bilder som vanligt, men vaddå sytt om? Har du sytt det enligt sadeln, för det var riktigt snyggt med passpoalen precis utanför sadelkanten sådär:D

Fin häst!:)
Men är det bara jag som tycker att sadeln ser knasig ut?
Kan inte vara lätt att få en bra sits i den..?:crazy:

Det är mest jag som sitter knasigt i den :p
Själva sadeln har inte så mycket till fram- och bakvalv och på den har jag lagt en hipsaver-pad för att sitta smalare och stadigare. När jag glömmer bort mig (som hela ridpasset dom här bilderna är tagna ifrån :angel: ) så hamnar rumpan så långt bak att jag nästan sitter bakom padden/på bakvalvet :p sitter jag där man SKA dvs lite längre fram med rumpan så är den helt ok och väldigt bekväm!

Vilken snygging!
H*n ser verkligen jätte trevlig ut! Din sits har du ju själv kommenterat så jag säger inget ;)

Migo:
Får nostalgitripp tillbaka till farbrorns nordis som såg precis ut som din! Helt underbart att rida barbacka på. Barbacka på vår kallblodstravare i dagsläget är nog som att be om att åka på näsan var o varannan minut.. Blir nog mer klamrasigfast-träning än något vettigt gjort..
Din mjölmule ser helt klart härlig ut!

Vilken snygging!
H*n ser verkligen jätte trevlig ut! Din sits har du ju själv kommenterat så jag säger inget ;)

Haha, tack! :D
Blir till att öva sitsträning i timmar innan jag vågar visa bilder igen! ;)

Edit- timmar? hmm.. månader. :rofl:

Senast ändrad:

:o
Hoppas jag inte har stält till det så att jag inte får se några fler bilder på din underbara häst nu... ;)

tack så mycket! ja jag har sytt om ett vanligt dressyr schabrak så det är i samma form som sadeln:) va roligt att du tycker den blev fin:) det tycker jag med:D

tack så mycket! ja vårat tappraste försök iaf.. det är lite svårt med sänkningen bara men det kommer väl när han blir starkare och jag har lärt mig hur man gör:D

Ser lovande ut, det kommer nog snart, tror inte att ni kommer att ha svårt för det. Det syns att ni är på rätt väg.
Har tränat det lite jag också med min polle, men det vill jag nog inte visa på bild, vi har långt kvar...

Tack! ja vi får hoppas det iaf:) jo jag vill se! vi har ju också långt kvar.. ni passar så himla fint ihop du och din pålle! har du inte några mer bilder att visa:) man blir alltid glad när man ser er på bild!

Vad roligt att höra att du tycker vi passar ihop.
Så du vill se, hmm, vet inte om jag vågar visa :rofl:
Din bild av oss kanske ändras då ;)

Okej då, jag får väl svälja stoltheten. Hittar bara en bild på när vi tränar halvsteg.
Jag sitter som en mupp, min kedja hade försvunnit denna dag (tomtar i stallet) så därav att det ser ut som stången går igenom, men men...
Inga fler bortförklaringar, här kommer bilden:

TN_070202_219-1.jpg

Lovar att ta några nya nu när pållen är igångsatt igen, det ser betydligt bättre ut idag kan jag lova.

Men det ser ju jättefint ut! mycket bättre än min! och hjälmen var ju helt fantastiskt fin;)

Jag vill se mera! mera mera!

tack:)

Här kommer en bild på en liten connemarakorsning som jag håller på att rida in. Tredje gången uppsuttet på bilden, ber bara om lite längning av överlinjen samt voltspår;)
Binky är född 03, ca 135 cm hög e: Janus.

bild

Bonusild, Binky 1 år.

Vet att jag är stor på honom, ridpassen blir <10 minuter per pass. Vågar inte utsätta grannungen för honom än:o

/Migo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka