AR *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: AR *bildtråd*

tackar, jag ska hälsa honom det:D
Synd att han blev så liten dock, svårt att hitta ryttare till honom:(

jag kan inte se, får upp ett felmedelande om att bilderna inte finns på servern.

tackar, jag ska hälsa honom det:D
Synd att han blev så liten dock, svårt att hitta ryttare till honom:(

Mja, kan tänka mig det :p annars finns det ju alltid tömkörning, körning av olika slag, arbete för hand, trickträning/cirkuskonster osv! ;)

Sshameless och Totola, tack :bow:
Nu blev jag ju alldeles generad :o

Lovar att ta nya bilder snart för det börjar tryta i min bildbank nu.
Då lovar jag även att skippa den sexiga hjälmen och för det speciella tillfället ta våran fina "rida för instruktör" hjälm :rofl:

Vaddå brun!? Den är ju svart :rofl:
Åtminstonde var den svart när jag köpte den för typ 100 år sedan, nu har nog solen gjort sitt för att förändra dess utseende.
Att jag sedan inte orkar plocka bort hundhalsbandet som jag har som reflex på kvällen hjälper ju till att förhöja upplevelsen.

:rofl: Den är nästan antik:D Ja det var verkligen en häftig upplevelse... det är så sällan man får se sånt...jag hade en själv en gång...Den var också skithäftig(not) Bingo hade rispat tänderna på den en helt natt och dragit ur stoppning på skärmen och lossat tyget lite... och sen har han trampat på den med sina fina broddar.. så tyget fladdrade i vinden så där frääsigt du vet;):D
Du borde sälja den dyrt på blocket:) som antikföremål

Den här tråden är verkligen toppen för inspirationen!

Nu har jag fått med mig en fotograf, naturligtvis gick ridpasset sämre än vanligt. Fotografen hade inte heller sin bästa dag, men här kommer de iaf:

Här är höger öppna. Jag inser att jag nog oftast har för mycket tvärning i öppnan, och lätt får för mycket böjning. Men vi kan iaf göra dem hyfsat utan stöd av t.ex. vägg.
Jul07008.jpg

Höger sluta är svår, och hans vänster bak är lite klen.:
Jul07014.jpg

Trav på volt:
Jul07044.jpg

Vi har haft lite problem med att han hänger sig i vänster tygel i vänstervarvet, och har svårt för vänster böjning. Vänster har alltid varit hans svagaste sida, men såhär ojämn har han nog aldrig varit.

Jag är glad för konstruktiv kritik (även när det gäller sitsen;))

vad snälla ni är:o
Men det är nog bilden som luras lite, jag når mina egna fötter under hans mage...= lite svårt att komma åt med underskänkeln;)

Men det gör ju å andra sidan Alexander den store på bukefalos också :p

Du får ursäkta om en som är nästan nybörjare själv ger "konstruktiv kritik", men angående öppnan så ser hästen snarare för rak ut än för böjd :confused: att bakdelen ska gå mer rakt fram och enbart framdelen tvära. Fast det är svårt när man inte har en vägg att ta stöd av, jag kan ju inte ens hänga mig på rihusväggarna pga ingen sarg och bjälkar som går ut (sneda så man slår i huvet om man inte rider en bit på sidan om alt. hästen slår i huvet om den går för nära väggen, det har vi lyckats med :angel: ) och det är lite knåpande. Men att man tänker på att böjningen är viktigare än tvärningen, att bakbenet trampar fram under tyngdpunkten.
Nu blir jag iofs lite osäker, kan det vara så att kameranissen står i fel vinkel och bakdelen i själva verket går rakt fram men nästan hamnar innanför framdelen istället för tvärtom? Svårt att se vilken riktning man rider i på en stillbild!

Själv är jag för mesig så snart jag rider utan tränare med att träna på böjning, inbillar mig att jag bara kommer förböja eller felböja så hästen blir ännu mer ojämn, försöker bara få en pyttelätt böjning istället och koll på alla kroppsdelar :crazy: ska lyckligtvis rida för tränare igen imorgon!

Söt häst btw!

Senast ändrad:

Jättefint! :)
Önskar min pålle kunde vara lika cool och avslappnad som din ser ut att vara! :p

Vet att det säkert är olika vad man tycker angående vikten av framåt/nedåtform, men själv tycker jag det ser ut som ett ypperligt utgångsläge för att successivt bygga styrka! :)

åh vad kul att se, det ser jätteharmoniskt och trevligt ut! Det enda jag ser är att du behöver tänka på att rikta din blick dit du ska! Annars ser det som sagt ut som att både du och din häst trivs bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka