Är 100gram 1 deciliter?

jassica

Trådstartare
som frågan lyder, jag har fått för mig att 100gram är ungefär 1 deciliter, men är inte helt säker.

Det är hundmat jag ska mäta upp, om det har någon betydelse. Små kulor.

Sv: Är 100gram 1 deciliter?

Det beror nog på vad det är för foder.
Min hunds foder, ANF holistic blir ca 40 gram på en deciliter.

Då har du tunga kulor. Av min kattmat(RC Vet renal) motsvarar 40 g 1 dl och hundmaten(RC Mini Dental) är det ungefär samma för.

Jag mäter upp hundens Royal Canin Junior i en 3-deciliters creme fraiche burk. Det väger (minus burken) drygt 150 gram.

Jo, men vatten har inte samma egenskaper som andra ämnen. Om man då jämför med djurfoder..

Ja, det var därför jag skrev att 1 dl vatten = 100 g vatten. 1 dl hundfoder är inte lika med 100 g hundfoder om nu inte det hundfodret råkar ha samma densitet som vatten.. Men det är ju inte så troligt.

som frågan lyder, jag har fått för mig att 100gram är ungefär 1 deciliter, men är inte helt säker.

Det är hundmat jag ska mäta upp, om det har någon betydelse. Små kulor.

Kolla på förpackningen. Det brukar stå hur mycket 1 dl av just det fodret väger. :idea:

Ja, det var ju just det, att jag hävde över maten i en tunna och slängde sedan säcken.

Det är Eukanubas foder,- agitillity jogging.

Hej TS! här får du ett tips, häll upp hundmaten i en plastpåse och uppsök närmaste affär el dyl som har en våg och väg hundmaten, man kan aldrig säga att 1 dl väger X antal gram, ta en liter bomull och en liter bly, vad väger mest;);)

Tack, jag kom på att grannen har en hushållsvåg, så jag ska knalla över till henne sen.

tack för era svar.

Hej TS! här får du ett tips, häll upp hundmaten i en plastpåse och uppsök närmaste affär el dyl som har en våg och väg hundmaten, man kan aldrig säga att 1 dl väger X antal gram, ta en liter bomull och en liter bly, vad väger mest;);)

du menar 1kg bomull eller 1kg bly kanske:D;)

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 716
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 581
Senast: tanten
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Springer
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 243
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V