Appropå Cesar Millan..

Sv: Appropå Cesar Millan..

själv så har jag aldrig tyckt om Cesars metoder. Och det där F*rbanna*e Halsbandet som nu är nya flugan som man ska ha så att strypet inte åker ner är ju inte mer är ett otyg. Det gör så att strypet ( gärna ska det vara trådsmalt och stenhårt) trycker på de mest känsliga ställena på hundens hals där de flesta nerverna sitter. vilket bara leder till smärta, ömmande muskler

hundar ska man träna genom samarbete och väl vilja inte genom ryck och slag och vara bossig. som jag anser Millan är.

Han kan säkert sina saker enligt sin åskit men det som skrämmer mig är att jag ser på mina hundkurser ( är agility och lyd instruktör) är att valiga personer utan mkt till erfarenhet använder Millans metoder på hunda som varken behöver det och som INTE är problemhundar utan bara otränade.
När Okunskapen tar till sånna metoder som kräver efrarenhet så blir jag upprör och jag har väldigt svårt att inte lägga mig och och minsan berätta mina åsiker. även ute på promenaden i stan :angel:

nej jag är verkligen inget stort fan till Millan

/ rouise

Jag hade gärna sett Anders, synd man bor får långt bort.

I övrigt känns cesar lite uttjatat, progammet sänds ju trots allt som ett underhållningsprogram, inte ett utbildningsprogram, och jag kan hålla med om att hans metoder känns gamla.
Däremot har jag aldrig sett hans halsband på någon hund här i sverige.

Äntligen börjar tv4 lyssna!

CM är väldigt skicklig på att avläsa och tolka hundars signaler, men hans tekniker ÄR gammalmodiga (för oss i sverige), och förkastade efter forskning och alternativa metoder.

Att CM lyckas så bra att använda teknikerna anser jag enbart beror på att han läser hundens signaler så väl....DET gör däremot inte fru svenssom i Örkelljunga som aldrig intresserat sig för hundsport och kommit i kontakt med olika tekniker och handlingplaner. Det Cesar gör måste vara rätt, för det ser man ju hur bra det funkar, och resonemanget verkar vettigt.....

Jag är TRÖTT på CM-effekten, till och med folk som aldrig ägt hund kommer med åsikter om vilka åtgärder som bör vidtas på hundar de möter på gatan.

Tycker också att ämnet känns lite..... uttjatat..
Det som är fel är väl när folk utan kunskap försöker sig på hans metoder! Som tidigare sagts, det är underhållning, inte utbildning! Trist att inte en del inser det!
I övrigt tycker jag att han är roande att se på! Utan tvekan så kan han ju detta med hundar:) (min högst personliga åsikt)

Anders Hallgren ska ha en STOR eloge som går ut i media och vänder sig mot den högt aktade (tyvärr) Cesar Millan!:bow::bow::bow:

Det jag beundrar CM för är han sätt att uttrycka sig och få folk att verkligen förstå vad han menar genom att använda hela sitt kroppsspråk.
Sedan är metoderna från stenåldern.

Går det inte att få igång någon sorts protestlista mot programmet som man kan skicka in till TV4, för att få dem att sluta sända? Det är så många hundar som far illa pga okunnighet från deras förare som kollat på CM.

Går det inte att få igång någon sorts protestlista mot programmet som man kan skicka in till TV4, för att få dem att sluta sända? Det är så många hundar som far illa pga okunnighet från deras förare som kollat på CM.

Bra idé!

Jag har själv fått se många hundar uppfostras av ägare som tittat lite väl mycket på CM... Har även fått höra från i stort sett alla släktingar hur jag ska göra med min valp för att de minsann vet mer än mig.. (Att jag pluggar hund och bott periodvis på kennel under några år - och att de aldrig haft någon direkt kontakt med hundar) verkar spela mindre roll..

Det blir ju synd om hundarna när ägarna blir.. "konstiga".

Jag skriver mer än gärna på i så fall!

I övrigt så håller jag med i det som har skrivit här i tråden, än har jag inte sett någon CM:are här i stan men det finns säkert en och annan som använder dessa metoder här.

I övrigt så håller jag med i det som har skrivit här i tråden, än har jag inte sett någon CM:are här i stan men det finns säkert en och annan som använder dessa metoder här.

Kan man inte dra igång en sån tråd här på buke? En namninsamling där vi KRÄVER att de slutar sända programmet pga att alldeles för många hundar far illa? FÅR man göra det här?

Jag skriver på direkt!

Men är du sann??

Du har inte sett nån som utövat det " hemska" , men ifall det skulle vara nån så skriver du på :confused:

Det finns folk som inte tycker Hallgren är så himskans fantastisk också, ska vi skriva protest lista mot honom också och förbjuda att han ger ut mera öcker IFALL nån skulle läsa den fel??

Citerar det sista i artikeln
**FOTNOT: I kväll föreläser Anders Hallgren om ”Hundens psykologi - och hundägarens...” i Malmö Latinskolas aula klockan 19.00. Det finns biljetter.**
:angel:

Senast ändrad:

Men är du sann??

Du har inte sett nån som utövat det " hemska" , men ifall det skulle vara nån så skriver du på :confused:

Det finns folk som inte tycker Hallgren är så himskans fantastisk också, ska vi skriva protest lista mot honom också och förbjuda att han ger ut mera öcker IFALL nån skulle läsa den fel??

Öhm....KAN ju vara så att h*n ändå sett program med CM och inte gillat vad h*n sett...kanske.

Men är du sann??

Citerar det sista i artikeln
**FOTNOT: I kväll föreläser Anders Hallgren om ”Hundens psykologi - och hundägarens...” i Malmö Latinskolas aula klockan 19.00. Det finns biljetter.**
:angel:
Stora skillnaden är att Hallgren kan luta sig mot vetenskaplig forskning....CM kan bara luta sig mot sig själv....

Det finns massor jag ser som jag inte gillar. Jag gillar inte utdragna fostringsmetoder, jag gillar inte positv förstärkning på negativa beteenden. Jag gillar inte godismutor...men inte förbjuder jag andra att anamma de metoderna.
Att motionera en överenergisk hund innan den ska läras in på andra saker KAN inte vara fel...om den går på band eller springer bredvis en cykel är ju ganska orelevant.

CM kan luta sig på RESULTAT.....vetenskaplig forskning på hunduppfostring :rofl:...jaja, det var ju också en benämning...

Ja, fick jag välja vem av de två jag ville prata hund med, inte bleve det Hallgren iallafall.

AH har genom åren hävt ur sig en massa ovetenskapligheter men lyckas på något sätt alltid vända kappan efter vinden o komma igen.
PL

CM kan luta sig på RESULTAT.....vetenskaplig forskning på hunduppfostring :rofl:...jaja, det var ju också en benämning...

Klart du får resultat (åtminstonde för ett kort tag) när du använder dig av stackel och elhalsband som faktiskt är förbjudna enligt svensk lag.
Så Anders Hallgren får inga resultat på det arbete han lägger ner då? Underligt att han då kan vara en av sveriges mest framstående hundpsykolog TROTS att han jobbar med positiv förstärkning.
Åh förresten så förstärker man väl ändå inte de negativa beteendena.

Klart du får resultat (åtminstonde för ett kort tag) när du använder dig av stackel och elhalsband som faktiskt är förbjudna enligt svensk lag.
.

Men han är ju faktiskt inte i Sverige. I många fall sitter ju stacklet på som hundens "vanliga" halsband redan när han kommer dit.

I många fall sitter ju stacklet på som hundens "vanliga" halsband redan när han kommer dit.

Men hur mkt är inte uppgjort tror du?
Hur många 'omtagningar' tas det inte då, innan man väljer det material som man vill sända...?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag börjar med att säga att jag inte är en anhängare av Cesar och hans metoder, men jag tittar på programmen på Youtube ibland för... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 450
Senast: Jissa
·
Övr. Hund http://nyheter24.se/debatt/798990-cesar-millan-borde-inte-fa-plaga-hundar-i-svensk-tv Håller ni med artikeln? 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
67 378
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Inget stort fan av honom eller hans metoder, men visst lyckades han med många hundar ska andra skulle gett upp för länge sen... 2
Svar
31
· Visningar
3 792
Senast: vallhund
·
Övr. Hund http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=7030719 Visserligen var det inte en kamphund som det står i artikeln, det var en... 2
Svar
36
· Visningar
4 662
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka