H
Hannahbal
Ja, nu ligger min egna hund bredvid mig i sängen och sover!! Jag trodde aldrig den här dagen skulle komma! Men efter många års hundvaktande och mycket fritid och lite extrajobb på hunddagis tyckte vi att det äntligen var dags!
Raser är en riktig djungel, och under allt sökande insåg jag till slut att jag söker en individ, inte en ras, om än med vissa (lösa) utseendekriterier. Och nu har jag hittat min individ! En hittehund från Irland, men har varit i Sverige i ett och ett halvt år nu (diskussionen om att ta in och adoptera hittehundar kan få bo i en annan tråd, tack
Jag hittade en hund som passar mig perfekt och då bryr jag mig inte om ifall hon är från sverige, usa eller irland.) hos en av nyckelpersonerna i adoptionsföreningen. Man vet ju inte säkert vad det är i henne, men antagligen bc och något spanielaktigt tror jourhemmet. Jag är en riktig kratta på att gissa blandraser, så jag får lita på det
. Hon är jättetrevlig, lyssnar toppen på promenader, söker en del kontakt och bryr sig inte nämnvärt om andra hundar man träffar ute. Inte ännu i alla fall
.
Träffade henne förra helgen, och idag var det dags för veterinärbesiktning, ny vaccination och köp! Så, efter en lång och omtumlande dag ligger hon nu hos mig, min egna Mira!
Var bara tvungen att skriva av mig lite av min enorma glädje!
Raser är en riktig djungel, och under allt sökande insåg jag till slut att jag söker en individ, inte en ras, om än med vissa (lösa) utseendekriterier. Och nu har jag hittat min individ! En hittehund från Irland, men har varit i Sverige i ett och ett halvt år nu (diskussionen om att ta in och adoptera hittehundar kan få bo i en annan tråd, tack
Träffade henne förra helgen, och idag var det dags för veterinärbesiktning, ny vaccination och köp! Så, efter en lång och omtumlande dag ligger hon nu hos mig, min egna Mira!
![mira.jpg](http://i251.photobucket.com/albums/gg281/ryolit/mira.jpg)
Var bara tvungen att skriva av mig lite av min enorma glädje!