Äntligen!!

H

Hannahbal

Ja, nu ligger min egna hund bredvid mig i sängen och sover!! Jag trodde aldrig den här dagen skulle komma! Men efter många års hundvaktande och mycket fritid och lite extrajobb på hunddagis tyckte vi att det äntligen var dags!
Raser är en riktig djungel, och under allt sökande insåg jag till slut att jag söker en individ, inte en ras, om än med vissa (lösa) utseendekriterier. Och nu har jag hittat min individ! En hittehund från Irland, men har varit i Sverige i ett och ett halvt år nu (diskussionen om att ta in och adoptera hittehundar kan få bo i en annan tråd, tack:) Jag hittade en hund som passar mig perfekt och då bryr jag mig inte om ifall hon är från sverige, usa eller irland.) hos en av nyckelpersonerna i adoptionsföreningen. Man vet ju inte säkert vad det är i henne, men antagligen bc och något spanielaktigt tror jourhemmet. Jag är en riktig kratta på att gissa blandraser, så jag får lita på det:angel:. Hon är jättetrevlig, lyssnar toppen på promenader, söker en del kontakt och bryr sig inte nämnvärt om andra hundar man träffar ute. Inte ännu i alla fall ;).
Träffade henne förra helgen, och idag var det dags för veterinärbesiktning, ny vaccination och köp! Så, efter en lång och omtumlande dag ligger hon nu hos mig, min egna Mira!
mira.jpg

Var bara tvungen att skriva av mig lite av min enorma glädje!

Sv: Äntligen!!

Vilken jättefin hund! Grattis!

Absolut bc och spaniel i den där!

Jo, bc och spaniel kan jag se på utseendet, men jag kan inte riktigt märka av mentaliteten. Jag har ju bara träffat henne en gång tidigare och hämtade henne idag, men vi får se:laugh:

Tack alla!! Jo, himla söt är hon, väldigt charmig! Hon behöver bara banta lite, sen är hon tiptop ;)

Men vad kul att se att du fick tag på "din hund" tillslut!

Hon var ju ändå ganska lik en kooiker måste jag säga;) (Om man verkligen VILL:D)

Haha, jo, om man jobbar lite på det så kan man låtsas att man faktiskt har en kooiker! Måste bara måla om henne först:angel:

Är verkligen så himla glad åt henne! Hon är hur cool som helst, gick förbi två råskällande lhasa apso i en park på eftermiddagspromenaden. Dom skällde så fort dom såg henne, rusade runt i kopplen och välte ut ägarens öl av bara farten;). Mira såg på dom för några sekunder som om hon tänkte "Suck, småungar…", sen brydde hon sig inte mer:D
Hon har inte skällt alls eller visat någon större separationsångest från förra ägaren, kastade i sig maten på två röda och har börjat dricka bättre än hon gjorde under bilfärden. Och nu på sista kvällspromenaden hade jag henne lös ett tag, ingen annan var ute, och hon lyssnade toppenbra!! Det känns som att vi kommer kunna ha massor med kul ihop:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 524
Senast: ii-ssa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka