Äntligen Western Days med "kosseklasser"!

Samba

Trådstartare
Ni missar väl inte att SRCHA arrangerar tävlingar med "kosseklasser" nu till helgen 13-15 maj. Start kl. 13.00 på fredagen. Plats: Axevalla utanför Skara.

Mer info finns på SRCHA´s sida www.srcha.se

Självklart skall vi dit!

Är det någon här som skall tävla, eller bara åka dit och ha skoj?

Sv: Äntligen Western Days med "kosseklasser"!

Ska du tävla själv??

Vi funderar på att ev åka ner och kika på söndagsklasserna. Men vi har inte bestämt något ännu. Men vi måste boka nåt boende isåfall, har 35 mil att åka...

När det händer skoj i grannbyn är det klar att man måste kolla läget ;)

Hade ju dock varit kul om man finge veta vad som händer och när det händer.
Blir troligtvis där på söndagen (clinic på lördag :love: tallyhoo)

Nej, tävling är jag inte mogen för, men det är ju kul att titta, lära sig en del och mingla...:laugh:

Boende har vi fixat i en liten stugby på en hästgård bara någon km från tävlingarna.

Jag vet faktiskt inte vad det kostar, hittar ingen info om det. Men jag utgår från att det är rimligt. Hoppas att jag har rätt :crazy:

Jag lyckas alltid missa allt sånt här! Tur att Buke och människor med koll finns!
Om inget oväntat dyker upp ska jag dit och kolla.
Pålle har fått fång, så vi kommer inte synas någonstans på väldigt länge :cry: Inget kraftigt anfall, "bara" höjd puls men det är illa nog på den hästen..

Jag har tänkt ta mig dit, minst en av dagarna....vilken vet jag inte ännu.
Första gången så ska bli kul....

Ja dom är väl inte helt vanliga barrelsadlarna... Hoppas du hittar nån!

Är det någon som vet om det blir mer roping än på fredagen ?

Jag kan bara hitta en klass, Roping Youth, sist på fredagen.....

Hur sent brukar det bli första dagen ?

Pojken vill ju gärna se när de kastar lasso....men även när de rider med korna så svårt val, kan inte åka 2*25 mil på 2 dagar, det orkar jag inte....:(

Är det någon som vet om det blir mer roping än på fredagen ?

Jag kan bara hitta en klass, Roping Youth, sist på fredagen.....

Hur sent brukar det bli första dagen ?

Pojken vill ju gärna se när de kastar lasso....men även när de rider med korna så svårt val, kan inte åka 2*25 mil på 2 dagar, det orkar jag inte....:(

enligt hemsidan är alla ropingklasser inställda... Kolla där för säkerhets skull!

Åh, nej, vad trist.....för pojken iallafall....

Men då blir ju valet lättare, lördag är väl bättre isåfall.....

Men söndag skulle visst Tejons Nifty Pine starta i herdwork och det had eju varit kul att se med tanke på att jag troligen kommer betäcka med honom.....:)

Var på Axvala Tävling igår:
Ny fint ridhus :bump: kan komma att bli många bra tävlinger där.
Ett + är att den är BRED, man kan sätta in läkter på en eller båda lång siden + att det finns fäst läkter på kort siden.
Ett - för dålig skilttning?(är det rätt?) Det fanns igen pil "Western Tävling" nonstäns :mad:

Fast vet man att tävlingarna är på Axevalla Travbana så borde det inte vara svårt att hitta, för dit är det bra skyltat ;) :p

Nej, Axvala kan man inte missa, men ett Western Bandolir på den nya bygget och ett Pil till Entrá skulla inte skada, det var fler an jag som vandra omkring i parkering.
Allt är nytt så det komma att ördna sig till den nästa tävling

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 074
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·
Tjatter Äntligen är det dags igen! I stora skaror beger sig människor till Gärdet för att ta del av en tradition som väckts till liv...
68 69 70
Svar
1 395
· Visningar
59 048
Senast: cirkus
·
Avel Hej på er, undrar om nån därute har info som kan hjälpa mig i mitt dilemma... Läget är som följer: Jag har ett tvåårigt hoppstammat sto...
Svar
6
· Visningar
2 087
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI