M
Martenix
Jag kryssar "En bok om en bok om en bok..." med Trädgårdarna på Astrid Lindgrens Näs.
Boken handlar om hur man har tänkt när man utformat trädgårdarna på Astrid Lindgrens näs med utgångspunkt ur hennes författarskap, uppväxt och liv. Det finns många utdrag ur olika böcker och andra texter av Astrid Lindgren i boken och därför tänker jag tolka det generöst som en bok om en bok...
Sedan kryssar jag även "En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt" med boken Morgon i Jenin som utspelar sig i Palestina/Israel men också USA. Ingen av dessa kontinenter har jag besökt. En bok som berörde mig djupt för övrigt och som gav mig en inblick i en konflikt som jag egentligen inte vet så mycket om men som ju pågått under hela mitt liv och långt innan dess. Läsvärd!
Sedan kryssar jag även "En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt" med boken Morgon i Jenin som utspelar sig i Palestina/Israel men också USA. Ingen av dessa kontinenter har jag besökt. En bok som berörde mig djupt för övrigt och som gav mig en inblick i en konflikt som jag egentligen inte vet så mycket om men som ju pågått under hela mitt liv och långt innan dess. Läsvärd!