Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag inser att det är dags att gå igenom tråden och leta upp något jag vill läsa/lyssna på som någon annan kryssat.Jag har just lyssnat klart på The letters of Jane Austen. Och nej, jag kan inte rekommendera den till någon. Jag älskar hennes böcker, men det här var bara långtråkigt och oerhört svårt att hålla fokus på. Ett evigt uppräknade av baler, visiter och klänningar. Nej tack.
Men jag kryssar rutan Bok om/med brev.
Visa bifogad fil 19383
Visa bifogad fil 19382
En rekommenderad bok fick bli bok nr 2 i serien om polisen Leona. Välskrivna böcker, men jag blir så oerhört irriterad på huvudkaraktären så jag måste pausa innan jag läser bok 3
1918 års bok blev Tant grön, tant brun och tant gredelin som jag läste med dottern i helgen.
Jag har tips på en del bra romance om du inte har någon idé redanJag läste precis ut den sista boken om Emma Sköld, Syndabocken. Den kan nog räknas som ”read om location” eftersom merparten av boken utspelar sig i Stockholms kommun, mest västra Stockholm, och jag har läst boken i västerort.
Eftersom jag även läser Bannlyst så inser jag med viss bävan att jag måste läsa tantsnusk. Får nog göra en mycket elastisk tolkning där. Visa bifogad fil 19381
Jag har tips på en del bra romance om du inte har någon idé redan![]()
Exakt så. Det är så tröttsamt!Det är nog det värsta med i princip alla kriminalromaner - att huvudkaraktärerna alltid ska vara så "psykologiskt komplexa". Jag gillar i och för sig när människor sticker ut och inte beter sig som mallen, men det blir väldigt outstickande när varje kriminalare i huvudrollen sticker ut genom att antingen (1) vara alkoholiserad, (2) ha diverse samarbetsproblem/problem med impulsiviteten, (3) bryta mot samhällets normer om hur en god förälder (läs: mor) ska vara, eller (4) en kombination av (1)-(3) ovan.
Jag gillar vår svenska romancedrottning Simona Ahrnstedt. Hennes böcker är välskrivna, men inget för den pryde för det är rätt mycket sex i dem.Jag tar gärna emot tips, men har funderat på att argumentera för att Sarah Waters ska räknas till romance-genren.
Jag tycker att typ alla Nora Roberts, även hennes spänningsromaner, kan klassas som tantsnusk
Och vill en läsa mer klassiskt så är väl Austen och Brontë romance på sitt sätt?
@Ceta @Philosophia
ÅH, tack! Inte bara jag som inte förstår tjusningen med Svindlande höjder.Nora Roberts är väl i allra högsta grad romance. Kanske jag kan ge mig på det.
Angående mer klassiskt: Austen har jag redan läst allt av. Brontësystrarna vill jag inte läsa något mer av. I och för sig kanske jag inte ska klumpa ihop dem, för Jane Eyre läste jag med ganska stor behållning. Men Svindlande höjder, den var ju så långtråkig att klockorna stannade. Jag klarade nog inte ens av att läsa ut den.
Down Under utspelar sig på Nya Zeeland. Intressant bok som delvis är självupplevdHar någon tips på någon trevlig bok som utspelar sig i Australien eller Sydamerika? Tror det enda jag läst från Sydamerika är av Isabel Allende och vi klickade inte riktigt.
Har någon tips på någon trevlig bok som utspelar sig i Australien eller Sydamerika? Tror det enda jag läst från Sydamerika är av Isabel Allende och vi klickade inte riktigt.
Cecilia Samartin skriver också böcker som utspelar sig i Sydamerika.Har någon tips på någon trevlig bok som utspelar sig i Australien eller Sydamerika? Tror det enda jag läst från Sydamerika är av Isabel Allende och vi klickade inte riktigt.
Liane Moriarty tycker jag skriver trevliga böcker! De utspelar sig i AustralienHar någon tips på någon trevlig bok som utspelar sig i Australien eller Sydamerika? Tror det enda jag läst från Sydamerika är av Isabel Allende och vi klickade inte riktigt.