Sv: Anonyma bittra köpare utan pengar...
Nä men det är väl ingen som tror sej vara förmer än andra.
Men kommer det ett mail och det står bara typ;
Hej
Såg annons på din häst...kan du skicka några bilder /Marie
...och inget annat då anser jag det inte som ett seriöst mail.Är man intresserad borde man väl ha massor av frågor som man vill ha svar på som inte finns med i annonsen-eller hur!?!Bara bilder kan ju knappast vara avgörande för ett köp eller ej...
Naturligtvis är det mänskligt att det går att göra massa fel vid provridning - nervös kan väl alla bli.
Däremot har jag noterat att många som ringer frågar om hästarna med förväntningar på framtida häst för svår klass och så kryper det fram att de själva tävlar klubbklasser....inte har tillgång till tränare eller något som visar på att de tänkt satsa seriöst i fortsättningen.
Naturligtvis kan man fråga om avbetalning...frågan står en ju fritt.
Men då ska man vara beredd på att vid ev skada som uppstår så ska hästen fortfarande betalas per månad.Många börjar i detta fall bråka om att de ska ha prisnedsättning osv och vägrar fortsätta betala och å andra sidan så kan det likaväl vara köparen som orsakat denna skada.Klart är det bevisat att det är ett "dolt fel" så är det ju en annan sak.
Bara menar på att det många gånger kan bli krångligt för den som säljer om det händer något.Men visst kan det vara bra med avbetalning för att lösa många hästaffärer...men bankerna finns ju till för nåt också.Idag är det ju väldigt låga räntor.
Ja köparna idag har ganska ofta orimliga krav och färväntningar som de själva aldrig skulle kunna leva upp till.Jag säger inte att alla har det - men många!