Lite OT möjligen, men om någon hade avrått mig från vin till maten hade jag nog rest mig och gått därifrån. Jag måste ju framstå som någon som inte kan hantera ett glas vin till maten, och en sådan människa vill jag inte rimligen framstå som, och umgås med som (eh... framgår det vad jag menar?).

När jag kommit hem hade jag allvarligt funderat över med vilket motiv HAN valde att umgås med mig. Men det speglar för mig också den situation TS befinner sig i, att han väljer henne i din dominanta sits. Det är ju inte helt otänkbart att han varit den som påverkat intaget den där första kvällen. Jag hade reflekterat över det i alla fall.
Han känner ju inte ts,så han vet ju inte om hon flippar ur efter1 glas och skämmer ut honom offentligt , jag avskyr folk som inte kan hantera spriten eller skyller på att jag var full,alt. jag måste dricka för att få lite råg i ryggen.

Lite OT möjligen, men om någon hade avrått mig från vin till maten hade jag nog rest mig och gått därifrån. Jag måste ju framstå som någon som inte kan hantera ett glas vin till maten, och en sådan människa vill jag inte rimligen framstå som, och umgås med som (eh... framgår det vad jag menar?).

När jag kommit hem hade jag allvarligt funderat över med vilket motiv HAN valde att umgås med mig. Men det speglar för mig också den situation TS befinner sig i, att han väljer henne i din dominanta sits. Det är ju inte helt otänkbart att han varit den som påverkat intaget den där första kvällen. Jag hade reflekterat över det i alla fall.
Jag håller med om alltihop.

Och det handlar ju inte om ifall jag ska dricka vin eller inte, utan att någon annan talar om för mig vad jag ska dricka till maten.

Edit: Jag har också gjort en massa dumheter men det har verkligen inte berott på alkohol.

De riktigt idiotiska grejorna har jag gjort spiknykter och med vett & vilja :D

Senast i höstas när jag fick försvara mig med
8d42eab5bbcb3a905c24adefeacddd89.jpg

Vad är rätt tillfälle då?

För mig hade rätt tillfälle varit när vi träffats nästa gång.

"Du, innan vi går vidare vill jag gärna diskutera förutsättningen att vi jobbar ihop. Hur tänker du där, för det är väldigt obekvämt för mig."
TS har redan skrivit att hon inte kan hantera alkohol utan att det här är standardförfarande.

Den där skylten skulle jag behöva nästan dagligen,det är flera år sen jag ledsnade på att dalta med folk.

Nja, jag gör det inte i syfte att dalta. Jag har bara blivit tillräckligt säker i min roll som mig själv att jag med självdistans kan unna mig att slänga ut lite grejor och se hur de tolkas. Framförallt säger mottagarens tolkning intressanta saker om hur de ser mig.

Nja, jag gör det inte i syfte att dalta. Jag har bara blivit tillräckligt säker i min roll som mig själv att jag med självdistans kan unna mig att slänga ut lite grejor och se hur de tolkas. Framförallt säger mottagarens tolkning intressanta saker om hur de ser mig.
Jag är ökänd som bitch så ingen reagerar om jag slänger ur mig något, ja utom här inne då,då kan ju reaktionerna bli kraftiga :D

Jag känner att jag lämnar den här tråden nu för det är rätt tydligt att TS har bestämt sig för att hon vet precis vad hon håller på med trots massor med indikationer i den här tråden som visar på motsatsen.
Killen är fantastisk och perfekt trots massor med indikationer i tråden som visar på motsatsen.
TS tycker inte att hon behöver ta tag i någon del av sitt mående trots massor av indikationer i tråden som visar på motsatsen.
Hela situationen och "förhållandet" känns dysfunktionellt och på inga sätt genomtänkt eller lämpligt pga en uppsjö av anledningar men man kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt och vill man inte se sin del i saker så får det gå sin stilla gång.

Over and out.

@anonymidiot
När jag läser dina inlägg blir jag lite orolig för dig. Jag känner att du skulle behöva stanna upp lite och fundera ut vad du vill ha ut av en relation och hur du vill att en partner ska vara.
Hur mår du annars? För av egen erfarenhet så vet jag att det inte blir så bra om man tror att en relation ska ge en trygghet och lugn.
Jag hoppas du tar hand om dig och gör det du mår bra av och fokuserar på dig själv nu.

Anonymt nick, ni som vet vem jag är behöver inte avslöja mig.

I helgen hade vi en afterwork med jobbet hemma hos en manlig kollega.
Det var väldigt trevlig, jag och värden klickade mer och mer, och allt eftersom var det bara vi kvar.
Det dracks en del alkohol hela kvällen, jag var för full för att åka hem själv.
Min kollega erbjöd mig att sova över där och det slutade med att vi låg med varandra, någonting som kändes helt rätt och spännande just där och då, men nu i efterhand så känns det helt åt helvetet eftersom vi nu ses dagligen på jobbet i nyktert tillstånd.
Han tycker om mig men jag tycker inte alls om honom längre. Han är egentligen inte rätt man för mig och hela situationen är oerhört psykiskt påfrestande. Jag vill inte att folk ska få reda på det här, och jag är orolig för att han ska berätta vad som skedde eller på annat sätt avslöja allt.
Jag vill lägga det bakom mig och glömma allt. Hjälp en idiot! :cry:
Så först tyckte du inte om honom och han var inte alls rätt man för dig,.
Sen hade du panik för att han skulle få alla att hata dig, påverka din lön och prata skit om dig inför cheferna (som är hans polare)
Du ville avsluta det hela och bara se det som en engångsgrej
Sen var han bra på att snacka och så kanske du blev kär

OKej, så först, skriv gärna inte om folk som är "psyk" på ett negativt sätt. Och jo, jag tror du har problem. Större än vad du själv fattar antagligen. Jag menar inget illa med det. Jag är bipolär och har ångestproblematik och ser inte ner på folk som är "psyk" (ditt ordval *ryser*)

Jag tror inte du är kär, jag tror inte han är rätt man för dig, just nu. Just nu tror jag ingen man vore rätt för dig. Jag tror att du förväntade dig ett skitjobbigt samtal, du målade honom som svart och elak i dina tankar. Sen blev han vit och mysig bara för att han var vettig. Nu är han vit och härlig och helt plötsligt kanske han är rätt för dig ändå.
Nej. Han räddade dig bara från din ångest. Situationen på jobbet är densamma, han är densamma som han var innan allt det här och då var han inte rätt.

Du behöver helt seriöst och allvarligt ta itu med ditt psykiska mående. Det här slutar inte bra. Nej jag tycker inte man ska inleda ett förhållande när man är mitt i pågående kaosmående. Uppenbarligen funkar det inte för dig heller.

Mitt råd: avsluta relationen. Säg att du vill vara vänner men det är inte läge för en relation. Ring psyk på måndag och förklara att du behöver hjälp med din ångestproblematik. Det är inte friskt att reagera så som du gör och du behöver få hjälp med det. Om det under tiden visar sig att ni funkar, bra grattis. Då är inget beslut taget p.g.a. en ångestkarusell och hjärnan är med lite också, inget ångestspöket.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama