Det där med dominanta män verkar ju inte ha lett henne särskilt rätt förra gången?
Fast bara för att man är dominant är man ju inte ett kräk. Det är ju stor skillnad. Min pappa är tex väldigt dominant. Han har massor med pondus, varit chef hela sitt liv etc. Men han är ju hur snäll som helst, lyssnar på vad andra har att säga, tar råd från andra. Han skulle aldrig vara elak mot min mamma.

Men alla människor får en naturlig respekt för honom. En alfahanne liksom.

Fast vet du vad? Det är inte jag som får dig att framstå som dum i huvudet. Du har gjort ett väldigt bra jobb med att visa att du är kaos i känslolivet helt på egen hand. Att ha panik så man tänker sjukskriva sig över att man inte vill träffa killen man låg med under helgen utstrålar knappast någon inre trygghet, någon stabilitet eller någont typ av självständighet.

Det är inte jag som får dig att framstå som instabil. Du gör ett bra jobb där själv.
Är man dum i huvudet för att man har haft dåliga erfarenheter av vissa situationer? Att man har blivit utsatt för våld av sin tidigare partner`? Nej det är du som är rätt körd i huvudet som skriver någonting sånt till en människa du inte vet ett skit om. Du får gärna lämna tråden, dina råd är helt ointressanta. Det låter som att du har problem själv med ditt stora ego

Fast bara för att man är dominant är man ju inte ett kräk. Det är ju stor skillnad. Min pappa är tex väldigt dominant. Han har massor med pondus, varit chef hela sitt liv etc. Men han är ju hur snäll som helst, lyssnar på vad andra har att säga, tar råd från andra. Han skulle aldrig vara elak mot min mamma.

Men alla människor får en naturlig respekt för honom. En alfahanne liksom.
Och det har inte jag sagt heller, snarare motsatsen!! jag skriver ju gång på gång att han utstrålar pondus och är en naturlig ledare, att han är lyhörd men att det faller sig naturligt att han är den som leder och hittills har det fungerat löjligt bra. trots att det ibland känns lite läskigt i efterhand och det pirrar bra i bröstet många gånger

Är man dum i huvudet för att man har haft dåliga erfarenheter av vissa situationer? Att man har blivit utsatt för våld av sin tidigare partner`? Nej det är du som är rätt körd i huvudet som skriver någonting sånt till en människa du inte vet ett skit om. Du får gärna lämna tråden, dina råd är helt ointressanta. Det låter som att du har problem själv med ditt stora ego
Så så ,andas :meh: Ger man sig in i leken får man leken tåla :idea:

Vissa män är som jävla rovdjur som luktar till sig osäkra kvinnor som passar deras logik i "kärlek". Ofta kan spärrar vara något som snabbt rivs med tiden.
Min första tanke också. Och mönstret upprepar sig från bägge håll.

han har andra bra egenskaper också, givetvis!

Ja, vilken underbar egenskap. Han är ingen våldtäktsman. Det är verkligen hög lägsta-nivå...

Mitt ex bröt inte om man sa till när han druckit, så jag har honom att jämföra med.
Generellt så är den här mannen helt olik mitt ex det har jag skrivit många gånger och det är verkligen så, dom är som natt och dag men du har rätt i att jag inte känner honom mer än ytligt under en kort tid

Men tycker du verkligen att det är realistiskt att jämföra män som bättre eller sämre än en ren psykopat som man riskerar att bli våldtagen av? Hur är den här mannen i relation till din idealman?

Personligen tycker jag det känns som du överväger alla som väljer dig. Du väljer inte själv, utan blir vald och reflekterar inte särskilt över vem som väljer dig och varför.

jag skulle aldrig klara av ett liv i celibat :o men min plan var ju från början att undvika allt vad relationer innebär
Jag tycker du ska hålla dig till den planen, för jag tror inte att nuvarande sinnesstämning leder till bra relationer.

Egentligen inte nämnvärt, han sa att han har tyckt om mig från dag ett och att han planerade att ha aw hos sig för att få en chans att lära känna mig bättre och det känns jätte tryggt att höra han sa att jag kan lita på honom och inte behöver vara så osäker och på min vakt.

Återigen, du blir vald. Reflektera lite över vad som gör att du inte väljer utan bara värderar de som väljer dig.

jag kanske dras till dominanta män då eftersom den här inte är den första och det är väl helt ok så länge mannen inte är en manipulativ psykopat som mitt ex var.

Så alla som inte visar sig vara manipulativa psykopater första dejten är OK att skapa relationer med? Wow.

Och det har inte jag sagt heller, snarare motsatsen!! jag skriver ju gång på gång att han utstrålar pondus och är en naturlig ledare, att han är lyhörd men att det faller sig naturligt att han är den som leder och hittills har det fungerat löjligt bra.
Har du helt missat att jag faktiskt försvarar dig i denna situationen? Varför ger du mig skit? Jag och dobbis är ju typ de enda i tråden som inte tar för givet att det är fel på killen. Håll ordning på skiten omkring dig nu så ska du se att det blir bättre stämning.

Egentligen inte nämnvärt, han sa att han har tyckt om mig från dag ett och att han planerade att ha aw hos sig för att få en chans att lära känna mig bättre och det känns jätte tryggt att höra han sa att jag kan lita på honom och inte behöver vara så osäker och på min vakt.

Att han SÄGER att du kan lita på honom betyder verkligen inte att det är sant. Tyvärr, men det ringer fortfarande varningsklockor. Manipulativa psykopater brukar inte direkt säga rent ut att de är det.

Det vore fortfarande intressant att veta hur han tänkt sig att det ska fungera på jobbet, speciellt om det tar slut.

Min första tanke också. Och mönstret upprepar sig från bägge håll.

Ja, vilken underbar egenskap. Han är ingen våldtäktsman. Det är verkligen hög lägsta-nivå...

Men tycker du verkligen att det är realistiskt att jämföra män som bättre eller sämre än en ren psykopat som man riskerar att bli våldtagen av? Hur är den här mannen i relation till din idealman?

Personligen tycker jag det känns som du överväger alla som väljer dig. Du väljer inte själv, utan blir vald och reflekterar inte särskilt över vem som väljer dig och varför.

Jag tycker du ska hålla dig till den planen, för jag tror inte att nuvarande sinnesstämning leder till bra relationer.

Återigen, du blir vald. Reflektera lite över vad som gör att du inte väljer utan bara värderar de som väljer dig.

Så alla som inte visar sig vara manipulativa psykopater första dejten är OK att skapa relationer med? Wow.
Nej, nej och åter nej! Han valde inte mig, jag valde honom. Jag hade aldrig gått med på att sova över där om det inte vore fallet det fanns taxi och andra alternativ men jag ville stanna kvar, ångesten kom först efteråt när jag började oroa mig inför vad som egentligen skett!! Det var inte enligt planerna att ligga med honom även om det varit lockande! Det var mycket alkohol inblandat första dagen som gjorde att jags släppte mina spärrar

Och det har inte jag sagt heller, snarare motsatsen!! jag skriver ju gång på gång att han utstrålar pondus och är en naturlig ledare, att han är lyhörd men att det faller sig naturligt att han är den som leder och hittills har det fungerat löjligt bra. trots att det ibland känns lite läskigt i efterhand och det pirrar bra i bröstet många gånger
Det är inte han som är problemet utan du, du ger intrycket av att vara ett stort virrvarr inombords, får panik över skitsaker, kan inte hantera alkohol men dricker ändå trots att du vet att du alltid ballar ur. Jag vet fjortisar som ger ett mognare intryck än vad du har gjort i något inlägg!

För din egen skull, skaffa en samtalskontakt och red ut dig istället för att följa med strömmen och springa i vild panik varje gång du panikar. Sluta drick alkohol, red ut dig själv, sluta sätta ditt värde i närmsta ligg och börja använd den där grårosa saken innanför skallbenet och tänk efter själv innan du följer efter närmste man som knäpper med fingrarna!

Att han SÄGER att du kan lita på honom betyder verkligen inte att det är sant. Tyvärr, men det ringer fortfarande varningsklockor. Manipulativa psykopater brukar inte direkt säga rent ut att de är det.

Det vore fortfarande intressant att veta hur han tänkt sig att det ska fungera på jobbet, speciellt om det tar slut.
vi ska ses igen imorgon och då ska jag försöka ta upp jobbfrågan om det blir rätt tillfälle för det vi ska äta middag ihop

Nej, nej och åter nej! Han valde inte mig, jag valde honom.

OK, nu är det ju helt tydligt hur mönstret ser ut.

Du har ju själv skrivit det. Han har planerat att få dig i säng från dag 1, och t o m ordnat AW för att komma dit. Du är ju manipulerad men så skickligt att du själv tror att du gjort valet.

Det kan nog vara vettigt att du faktiskt funderar över dina mönster i relationer, för det här är - uppriktigt och ärligt - inte friskt och fungerande.

Det är inte han som är problemet utan du, du ger intrycket av att vara ett stort virrvarr inombords, får panik över skitsaker, kan inte hantera alkohol men dricker ändå trots att du vet att du alltid ballar ur. Jag vet fjortisar som ger ett mognare intryck än vad du har gjort i något inlägg!

För din egen skull, skaffa en samtalskontakt och red ut dig istället för att följa med strömmen och springa i vild panik varje gång du panikar. Sluta drick alkohol, red ut dig själv, sluta sätta ditt värde i närmsta ligg och börja använd den där grårosa saken innanför skallbenet och tänk efter själv innan du följer efter närmste man som knäpper med fingrarna!

Kan bara instämma. Där måste jag säga att han trots allt var vettig när han ville umgås utan alkohol (även om jag personligen skulle bli skitsned om någon sa åt mig vad jag får och inte får göra).

Men jisses vilket inlägg. Det där hjälper ju inte ts alls.
Om man misstänker att en person har en mental rubbning så slänger man väl inte det där i ansiktet på den?
Tycker du det är frustrerande att läsa ts inlägg så är det fritt att bara sluta läsa.
Dessutom har väl ts vid det här laget hört allt det där flera gånger om nu?

Ibland vill man ju bara bolla av sig känslor och tankar. Det är ALLTID bäst att prata med den andre partern men ibland kan man ju behöva ventilera lite med nån annan också...

Jag håller med i mycket du skriver men inte på sättet du skriver det.. Det klankas ner väldigt mycket på ts i den här tråden !

Kan bara instämma. Där måste jag säga att han trots allt var vettig när han ville umgås utan alkohol (även om jag personligen skulle bli skitsned om någon sa åt mig vad jag får och inte får göra).
Ett stort plus till honom faktiskt. @anonymidiot verkar ju ha noll koll och är beredd att hoppa på samma tåg som sist trots att hon inte klarar av att hantera varken alkohol eller omständigheterna före, under och efter.

Fast du kanske kan uppföra dig trots alkohol,där missade ju TS

Lite OT möjligen, men om någon hade avrått mig från vin till maten hade jag nog rest mig och gått därifrån. Jag måste ju framstå som någon som inte kan hantera ett glas vin till maten, och en sådan människa vill jag inte rimligen framstå som, och umgås med som (eh... framgår det vad jag menar?).

När jag kommit hem hade jag allvarligt funderat över med vilket motiv HAN valde att umgås med mig. Men det speglar för mig också den situation TS befinner sig i, att han väljer henne i sin dominanta sits. Det är ju inte helt otänkbart att han varit den som påverkat intaget den där första kvällen. Jag hade reflekterat över det i alla fall.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama