Jag har inte hunnit testa så många fler spärrar av en naturlig anledning men det där kändes ganska viktigt. Stark alkoholpåverkan och under upphetsning, det känns självklart men det är inte lika många som bryter direkt i ett sånt läge som vi var i just då

Varenda människa som jag har legat med har avbrutit direkt jag uttryckt sådant önskemål. Något annat är i mitt tycke helt orimligt.

Jag har inte hunnit testa så många fler spärrar av en naturlig anledning men det där kändes ganska viktigt. Stark alkoholpåverkan och under upphetsning, det känns självklart men det är inte lika många som bryter direkt i ett sånt läge som vi var i just då
Dina referensramar är helt skeva. Att man bryter trots att man är full och kåt gör en inte till någon särskilt bra person. Det visar bara att man är normal. De som inte bryter när hon säger till är våldtäktsmän.

Dina referensramar är helt skeva. Att man bryter trots att man är full och kåt gör en inte till någon särskilt bra person. Det visar bara att man är normal. De som inte bryter när hon säger till är våldtäktsmän.
Mitt ex bröt inte om man sa till när han druckit, så jag har honom att jämföra med.
Generellt så är den här mannen helt olik mitt ex det har jag skrivit många gånger och det är verkligen så, dom är som natt och dag men du har rätt i att jag inte känner honom mer än ytligt under en kort tid

Mitt ex bröt inte om man sa till när han druckit, så jag har honom att jämföra med.
Generellt så är den här mannen helt olik mitt ex det har jag skrivit många gånger och det är verkligen så, dom är som natt och dag men du har rätt i att jag inte känner honom mer än ytligt under en kort tid

Och du vet att exet var en skitstövel, ingen bra mall att jämföra med.

Det bottnar nog mycket i att jag egentligen är väldigt osäker och rädd, här har jag ingen kontroll alls och det känns som att jag bara kan välja att avbryta allt i ren panik eller låta honom styra allt, han är helt enkelt en bättre ledare än mig, hans sätt att vara och utstrålning är inget problem egentligen, inte än, men det skrämmer mig pga mina tidigare erfarenheter. Mitt ex var däremot en man utan spärrar och det är skillnaden här. Dom är som natt och dag egentligen.
Det kan ju bli väldigt bra också eller så skiter det sig på vägen och så står jag där utan kontroll igen. Jag berättade tidigare att jag haft diverse problem och nu har ett nytt liv som jag vill styra helt själv, men det blir bara rörigt för alla problem hanterar jag i panik som ni förstod från start när jag ville hoppa jobbet istället för att ta tag i det som skrämmer mig
Existerar du bara i förhållande till en man?
Jag skulle föreslå att du lever i celibat/alternativt med enstaka ONS under några år samtidigt som du går i psykoterapi.

Existerar du bara i förhållande till en man?
Jag skulle föreslå att du lever i celibat/alternativt med enstaka ONS under några år samtidigt som du går i psykoterapi.
jag skulle aldrig klara av ett liv i celibat :o men min plan var ju från början att undvika allt vad relationer innebär

Jösses! Vi kanske inte ska döma ut mannen bara för att han inte ville att TS skulle dricka vin.
Det kan ju lika gärna vara så att han inte ville ha en repris på ts beteende.:idea:
Ja, jag fattar ingenting varför alla är så skeptiska till denna mannen!? Det är ju uppenbart att TS inte klarar av sig själv och sina känslor. Att förutsätta att alla män runt henne då skulle vara svin är ju helt absurt. Hon kanske har träffat en kille som är skitbra, som är socialt kompetent och som ger tröst.

Att TS uppfattar honom som dominant innebär ju faktiskt inte att han är det. Det innebär bara att TS, som vi vet är sjukt kaos, tycker det. Men vi känner ju inte denna karln. Han kanske är världens mesigaste egentligen, men tvingas ta lite ansvar i sociala situationer med TS och därför upplever hon honom som dominant.

Jösses! Vi kanske inte ska döma ut mannen bara för att han inte ville att TS skulle dricka vin.
Det kan ju lika gärna vara så att han inte ville ha en repris på ts beteende.:idea:
Är det någon som gjort det då? Det är hennes upprepade beskrivningar av att han är dominant, bättre ledare osv som skaver. Jag skiter i hur han ÄR, bekymret är att hon dras till någon som hon beskriver på det sättet.

@anonymidiot

när ni var på dejten sist och var nyktra och pratade och han frågade massor och ni spenderade 18h ihop..... Frågade du/berättade han/kom det på tal om vad han tyckte/tycker om situationen att ni jobbar ihop. Det verkar vara din största noja nu vilket jag kan förstå. Relationer på jobbet kan nog vara knepiga... Men man är ju 2 i en relation :)

Är det någon som gjort det då? Det är hennes upprepade beskrivningar av att han är dominant, bättre ledare osv som skaver. Jag skiter i hur han ÄR, bekymret är att hon dras till någon som hon beskriver på det sättet.
TS är väl vuxen och kan ta egna beslut utan att "vi" måste mamma henne,.
I övrigt tror jag som @Ramona att det är så ts uppfattar honom eller läser in i situationen.
vi vet ju redan att TS är en aning ostabil milt uttryckt.

@anonymidiot

när ni var på dejten sist och var nyktra och pratade och han frågade massor och ni spenderade 18h ihop..... Frågade du/berättade han/kom det på tal om vad han tyckte/tycker om situationen att ni jobbar ihop. Det verkar vara din största noja nu vilket jag kan förstå. Relationer på jobbet kan nog vara knepiga... Men man är ju 2 i en relation :)
Egentligen inte nämnvärt, han sa att han har tyckt om mig från dag ett och att han planerade att ha aw hos sig för att få en chans att lära känna mig bättre och det känns jätte tryggt att höra han sa att jag kan lita på honom och inte behöver vara så osäker och på min vakt.

Ja, jag fattar ingenting varför alla är så skeptiska till denna mannen!? Det är ju uppenbart att TS inte klarar av sig själv och sina känslor. Att förutsätta att alla män runt henne då skulle vara svin är ju helt absurt. Hon kanske har träffat en kille som är skitbra, som är socialt kompetent och som ger tröst.

Att TS uppfattar honom som dominant innebär ju faktiskt inte att han är det. Det innebär bara att TS, som vi vet är sjukt kaos, tycker det. Men vi känner ju inte denna karln. Han kanske är världens mesigaste egentligen, men tvingas ta lite ansvar i sociala situationer med TS och därför upplever hon honom som dominant.
jag är inte så dum i huvudet som du vill få mig att framstå!! Jag är en bra människokännare och vet skillnad på en dominant man och en mes. Som sagt så är han dominant generellt även på jobbet, han har pondus och utstrålning men samtidigt är han trygg. Bra att ha vid sin sida nu när jag varit med honom lite mer.

Egentligen inte nämnvärt, han sa att han har tyckt om mig från dag ett och att han planerade att ha aw hos sig för att få en chans att lära känna mig bättre och det känns jätte tryggt att höra han sa att jag kan lita på honom och inte behöver vara så osäker och på min vakt.
Tror du på fullt allvar att han skulle sagt något annat, oavsett vilka avsikter han har? :confused:

Jag håller med de andra, du behöver verkligen träffa någon professionell som hjälper dig prata om dina problem.

TS är väl vuxen och kan ta egna beslut utan att "vi" måste mamma henne,.
I övrigt tror jag som @Ramona att det är så ts uppfattar honom eller läser in i situationen.
vi vet ju redan att TS är en aning ostabil milt uttryckt.
jag förstår inte varför alla försöker få mig att panika igen?? jag skriver ju att allt gick bra nu men visst får jag lite panik över allt när jag reflekterar. Jag ser inte problemet i att jag låter honom styra så länge det blir bra och fungerar han vet hur man gör och vad han gör

Ett tips är att fråga honom bara rent generellt om den situationen ni båda är i, att ni är arbetskollegor och hur du ser på det och hur han ser på det. Och nöj dig inte med om han viftar bort det enkelt med att bara säga "nej jag har inga problem med det". Se till att prata om det med varandra. För OM det rinner ut i sanden, av vilken anledning somhelst, så ska ni ju ändå arbeta ihop efter också :)

jag är inte så dum i huvudet som du vill få mig att framstå!!
Fast vet du vad? Det är inte jag som får dig att framstå som dum i huvudet. Du har gjort ett väldigt bra jobb med att visa att du är kaos i känslolivet helt på egen hand. Att ha panik så man tänker sjukskriva sig över att man inte vill träffa killen man låg med under helgen utstrålar knappast någon inre trygghet, någon stabilitet eller någont typ av självständighet.

Det är inte jag som får dig att framstå som instabil. Du gör ett bra jobb där själv.

jag kanske dras till dominanta män då eftersom den här inte är den första och det är väl helt ok så länge mannen inte är en manipulativ psykopat som mitt ex var.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama