????så man ska inte ha några förhållanden när man inte är 100% stabil och mår bra??? är det vad du säger? Jag mår bra, men är osäker
Jag är inget psyk om det är vad du försöker säga mig? Det som skrämmer mig är jobbsituationen med sex inblandat.
Men alltså, först blir du helt hysterisk över att ni legat och vill sjukskriva dig för att du inte vill träffa honom på ett möte (vad skulle kunna hända??). Sedan pratar ni och då är han stark och manlig och vet vad han vill och vad det nu var.

Den kombon låter inte idealisk. För att uttrycka det väldigt, väldigt snällt.

????så man ska inte ha några förhållanden när man inte är 100% stabil och mår bra??? är det vad du säger? Jag mår bra, men är osäker
Jag är inget psyk om det är vad du försöker säga mig? Det som skrämmer mig är jobbsituationen med sex inblandat.

Jag har varit på bägge sidor i relationer där en part inte varit stabil i sig själv. Det tar ner hela förhållandet till den nivån och är fruktansvärt påfrestande - faktiskt för bägge.

Men för fan bromsa nu @anonymidiot . Varför ska ni på en andra dejt nu på en gång, du verkar ju behöva landa lite och hantera det här?

Jag fattar inte påhejningen i tråden, bara för att han gillar dig betyder det inte att det är en bra idé att inleda en relation. Tänk på dig själv nu - vad mår du av? Vad behöver du? Vad vill du? Nu flyger du liksom som en vante i vinden bara.

Men för fan bromsa nu @anonymidiot . Varför ska ni på en andra dejt nu på en gång, du verkar ju behöva landa lite och hantera det här?

Jag fattar inte påhejningen i tråden, bara för att han gillar dig betyder det inte att det är en bra idé att inleda en relation. Tänk på dig själv nu - vad mår du av? Vad behöver du? Vad vill du? Nu flyger du liksom som en vante i vinden bara.
Exakt. Huvudet på spiken. Ta hand om dig själv i första hand, vad vill DU? Vad känner DU? Du pratar om att han är organiserad och du är rörig, jag tänker att du måste jobba på att känna att det är ok att vara rörig och stå upp för dig själv i första hand. Risken är annars att du hamnar i relationer där någon trycker ner dig i stället.

Håller med tidigare talare.

Har själv haft lätt att bara haka på när nån har gillat mig istället för och stanna upp och tänka efter vad det är jag själv vill ha och leta efter det.
Varför nöja sig med att vara åtrådd liksom. Hitta nån du åtrår och som uppfyller dina krav och önskemål istället :)

Fördelarna är ju att han är bra, snygg, manlig trygg å vet vad han vill! Nackdelarna är att jag känner mig själv och att jag varit tillsammans med en kontrollerande man i flera år som brutit ner mig rejält och som du skriver om allt går åt skogen så blir jag väldigt utsatt på den här arbetsplatsen.
Om några timmar kommer han och hämtar mig så får vi se hur allt känns efter en andra kväll/natt ihop!
Öh ursäkta men vad är det för grund till ett förhållande? Man satsar väl på någon för att man känner att man gillar hen så mycket att man inte vill vara utan hen? Inte för att det ser bra ut på pappret. För- och nackdelar hör hemma i en tid då kvinnor inte kunde försörja sig själva utan var tvungna att ha en man för att leva ett okej liv. Jag tror att Jane Austen hade blivit väldigt ledsen om hon vetat att kvinnor 200 år efter hennes död fortfarande tänkte som många av kvinnokaraktärerna i hennes böcker tvingas göra.

Öh ursäkta men vad är det för grund till ett förhållande? Man satsar väl på någon för att man känner att man gillar hen så mycket att man inte vill vara utan hen? Inte för att det ser bra ut på pappret. För- och nackdelar hör hemma i en tid då kvinnor inte kunde försörja sig själva utan var tvungna att ha en man för att leva ett okej liv. Jag tror att Jane Austen hade blivit väldigt ledsen om hon vetat att kvinnor 200 år efter hennes död fortfarande tänkte som många av kvinnokaraktärerna i hennes böcker tvingas göra.
Tragiskt är bara förnamnet.

Om ni träffas i kväll så ta det som en första dejt där ni får lära känna varandra lite bättre. Kanske äta middag ihop (alkoholfritt behöver jag kanske inte säja), men inget sex, inga löften, ingen natt tillsammans. Och förhoppningsvis inga jobbiga känslor inför måndagen.
Hoppas ni får det trevligt men säj nej när du tycker att det räcker.

Fördelarna är ju att han är bra, snygg, manlig trygg å vet vad han vill! Nackdelarna är att jag känner mig själv och att jag varit tillsammans med en kontrollerande man i flera år som brutit ner mig rejält och som du skriver om allt går åt skogen så blir jag väldigt utsatt på den här arbetsplatsen.
Om några timmar kommer han och hämtar mig så får vi se hur allt känns efter en andra kväll/natt ihop!
Men alltså stopp och broms nu. Du nojjade så mycket efter er natt ihop att du var helt övertygad om att han skulle sprida rykten på jobbet, påverka din lön och dina möjligheter till fortsatt arbete där och du ville sjukskriva dig pga ångest bara för att slippa prata med honom. Du säger dessutom att du tidigare haft förhållande med någon som du säger var dominant (som denna mannen också är enligt dig) som hade stor negativ påverkan på ditt liv och ditt nuvarande mående och din reaktion på dina egna och andras känslor. Du tycker redan i det här skedet att han är obehaglig och fysisk mot dig och beter sig med någon slags äganderätt till dig.
Och nu ska ni ses och du själv är helt öppen för möjligheten/verkar nästan se fram emot en ytterliggare natt ihop?
Jag kan inte för mitt liv förstå varför det känns som en bra idé?
Som någon tidigare skrev, om det här är reaktionen efter ett ONS så är det bättre att satsa på dig själv och ditt eget mående och hur du hanterar dina egna känslor och bemöter andras innan du ger dig in i något förhållande, rent fysiskt eller annat med en man som har flertalet egenskaper som du direkt ogillar... Nej jag förstår inte alls.

Men alltså stopp och broms nu. Du nojjade så mycket efter er natt ihop att du var helt övertygad om att han skulle sprida rykten på jobbet, påverka din lön och dina möjligheter till fortsatt arbete där och du ville sjukskriva dig pga ångest bara för att slippa prata med honom. Du säger dessutom att du tidigare haft förhållande med någon som du säger var dominant (som denna mannen också är enligt dig) som hade stor negativ påverkan på ditt liv och ditt nuvarande mående och din reaktion på dina egna och andras känslor. Du tycker redan i det här skedet att han är obehaglig och fysisk mot dig och beter sig med någon slags äganderätt till dig.
Och nu ska ni ses och du själv är helt öppen för möjligheten/verkar nästan se fram emot en ytterliggare natt ihop?
Jag kan inte för mitt liv förstå varför det känns som en bra idé?
Som någon tidigare skrev, om det här är reaktionen efter ett ONS så är det bättre att satsa på dig själv och ditt eget mående och hur du hanterar dina egna känslor och bemöter andras innan du ger dig in i något förhållande, rent fysiskt eller annat med en man som har flertalet egenskaper som du direkt ogillar... Nej jag förstår inte alls.
Jag kom precis hem, skriver mer senare

uppdaterar nu då, igår hade vi trevligt ihop utan alkohol mot min vilja. jag ville beställa vin till maten men han ville inte att jag skulle bli full den här gången så jag gick med på alkoholfritt, kände mig nästan dum i huvudet som ville beställa vin när han inte höll med om saken. :o Det gjorde att jag var väldigt spänd istället jag vet inte vad det är som får mig att vara så på tårna med honom men kanske att ha´n är så tydlig med vad han vill och tänker, hela utstrålningen är väldigt dominant och jag har svårt att släppa att han faktiskt är en kollega!! Det släppte efter några timmar och jag ångrar inte att jag inte drack, ni kan nog gissa varför, jo det blev ännu bättre utan :rofl:;)
Jag tycker om honom men jag vet inte exakt vart det här leder nu??? Vi spenderade över 18 timmar ihop men vi pratade inte om jobbet eller känslor, det blev prat om annat istället alltså vad jag tycker om vad han vill och sånt så jag vet inte alls vad han vill förutom att ligga med mig... men han frågade mycket om mitt privatliv och sa att jag kan lita på honom och inte vara rädd, uppenbarligen ser jag väldigt osäker ut

just det så var han hemma hos mig en timme efter att jag kommit hem men sen behövde jag vila och då åkte han. Han umgås väldigt mycket mer med den högsta chefen än jag trodde för han hade ringt honom två gånger under tiden jag var med honom

Ja det reagerade jag på först nu när jag skrev ner det. Just i stunden kändes det mest pnsamt
men till hans försvar så kan jag säga att han inte sa det på något konstigt sätt alls utan mer för att han ville att vi båda skulle vara nyktra den här gången

Hur tänker du kring det?
Det vet jag inte ännu. :( Men det känns jätte bra i flera situationer i andra måste jag på sikt våga säga vad jag tänker och känner mer, men vad gäller det sexuella där frågar han MYCKET först och känner av men inte inom annat där han förväntar sig att saker är som han bestämt och ingen ifrågasätter det. Det syns extremt tydligt på arbetsplatsen bland annat

Senast ändrad:
Det vet jag inte ännu. :( Men det känns jätte bra i flera situationer i andra måste jag på sikt våga säga vad jag tänker och känner mer, men vad gäller det sexuella där frågar han MYCKET först och känner av men inte inom annat
Det låter bara rätt vanskligt med tanke på att du varit tillsammans med en kontrollerande man förut. Ibland tenderar man att upprepa sina misstag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama