Men vad tycker du att ts ska göra? Sjukskriva sig i väntan på... vad? Nojan ska försvinna? Ligget ska säga upp sig? TS blir uppsagd p g a frånvaro?

Det finns ju inget passivt sätt att lösa detta.
Nej jag menar att du ska sluta hälla bensin på TS ångestbrasa. Ju mer du trycker ned hen desto sämre mår hon och då kommer hon definitivt varken till vården eller till jobbet.

Nej jag menar att du ska sluta hälla bensin på TS ångestbrasa. Ju mer du trycker ned hen desto sämre mår hon och då kommer hon definitivt varken till vården eller till jobbet.

Och igen: det finns inget passivt sätt att lösa detta. Konstruktiva förslag har det ju regnat i mängd, och jag tyckte ärligt talat att det var vad mitt svar innehöll. En vinkel från en helt annan sida - kort sagt: det är bara att bita i det sura äpplet.

Som vuxen är det ju bara att börja skrubba när man skitit i det blå skåpet. Det spelar ingen roll hur många som tycker det är en baggis, uppenbarligen tycker TS det är en svår sak. Att sitta och säga att det inte spelar någon roll om 100 år känns inte så konstruktivt.

Vem av oss har INTE gjort saker vi ångrar och tycker är pinsamt efteråt? Jag tror att alla varit där någongång. Frågan är hur lösa det på ett vettigt sätt.

Vad dämpar självuppvarvad ångest i det här läget?

Och igen: det finns inget passivt sätt att lösa detta. Konstruktiva förslag har det ju regnat i mängd, och jag tyckte ärligt talat att det var vad mitt svar innehöll. En vinkel från en helt annan sida - kort sagt: det är bara att bita i det sura äpplet.

Som vuxen är det ju bara att börja skrubba när man skitit i det blå skåpet. Det spelar ingen roll hur många som tycker det är en baggis, uppenbarligen tycker TS det är en svår sak. Att sitta och säga att det inte spelar någon roll om 100 år känns inte så konstruktivt.

Vem av oss har INTE gjort saker vi ångrar och tycker är pinsamt efteråt? Jag tror att alla varit där någongång. Frågan är hur lösa det på ett vettigt sätt.

Vad dämpar självuppvarvad ångest i det här läget?
Lugn och stöd om det nu är vår uppgift att hantera den överhuvudtaget. Men vår uppgift är iallafall att inte trycka ned andra människor som uppenbarligen lider av ångest i olika form. Möjligen är det mest konstruktiva att rekommendera personen att söka hjälp inom vården för att hantera det hela. Ibland även att berätta om sina egna nedsättningar för att sätta det hela i perspektiv.

"Ryck upp dig förfan"-inlägg fungerar motsatt, man mår sämre. Hade man kunna rycka upp sig hade man ju gjort det.

Lugn och stöd om det nu är vår uppgift att hantera den överhuvudtaget. Men vår uppgift är iallafall att inte trycka ned andra människor som uppenbarligen lider av ångest i olika form. Möjligen är det mest konstruktiva att rekommendera personen att söka hjälp inom vården för att hantera det hela. Ibland även att berätta om sina egna nedsättningar för att sätta det hela i perspektiv.

"Ryck upp dig förfan"-inlägg fungerar motsatt, man mår sämre. Hade man kunna rycka upp sig hade man ju gjort det.

TS skapar en tråd där h*n avslutar med "hjälp". Vi kommer med en massa infallsvinklar.

Men du menar att man otrevligt nog bara ska råda personen att ska vård?

Jag känner mest att om jag var mannen i fråga hade jag SPRUNGIT LÅNGT BORT från dig så snart jag kollat att du var hyfsat okej. För du beter dig som en crazy person från crazy town, och såna personer är det i regel en ganska dålig idé att ha i sin närhet. Han ångrar sig antagligen minst lika mycket du.

Mitt råd är att du söker professionell hjälp för att få verktyg och bättre förutsättningar att hantera livet i stort, men främst för att sluta med den här hysteriska dramatiken.

Oj, vilket otippat inlägg från dig. Trodde inte att du höll på sådär.

Det är ju precis så. Det går att stressa upp sig över skorstenen, men det är ett val. Ett annat val är att välja en annan synvinkel, som du beskriver. Shit happens, det ska jag inte göra om - nu klarar jag ut det och går vidare.

Världen går inte under.

Det är väl bättre att ventilera om man nu tycker det är så jobbigt som ts uppenbarligen tycker. Sen det är ju verkligen inte hela världen, om han börjat bete sig som ett efterblivet pack så får hon ju bara prata med sin chef, det är aldrig okej att behandla någon kollega illa för att den inte är intresserad av en.

Herregud alla har väl nån gång gjort ngt dumt och typ tänkt "shit shit shit blabla kommer hända nu och allt kommer bli skit" och dramat loss lite i huvudet. Och sen när man väl tar tag i det (förslagsvis omgående) så visar det sig 9 gånger av 10 att dramat var bara i huvudet. Och så är det säkert här med.

Jag tror det räcker med inlägg om att TS ska sluta vara hysterisk och rycka upp sig.

@anonymidiot
Även om det känns jobbigt för dig kan jag inte se att du har gjort något fel.
Sen kan du ju alltid fundera på om du trivs på jobbet om folk behandlar dig illa pga du haft sex med en kollega.

Är det så att du upplever att ångest är jobbigt för dig även i andra sammanhang.
För i såna fall finns det hjälp att söka.
Önskar dig allt gott. :heart

Hade jag fått veta att två kollegor hade haft sex hade jag inte gett det någon större tanke. Det är inte min business.
Good for them liksom..
Det där håller jag verkligen med om, jag har egna problem och andra saker som uppfyller min vardag.
Har läst igenom hela tråden och visst verkar TS vara i behov av professionell hjälp, tror ONS är en pytteliten del i problemet.
Men jag måste ju få veta hur det här slutar, var tog TS vägen?

Jag var ett nervvrak på morgonen även om det säkert inte syntes men han är otroligt bra att prata med det trodde jag aldrig!! Jag mår mycket bättre, vi lunchade och ska ses i helgen igen och jag tycker mer om honom efter idag. :o Jag var avvisande för att slippa känna och slippa hantera känslor, han förstår det och satte ord på det jag kände

Jag var ett nervvrak på morgonen även om det säkert inte syntes men han är otroligt bra att prata med det trodde jag aldrig!! Jag mår mycket bättre, vi lunchade och ska ses i helgen igen och jag tycker mer om honom efter idag. :o Jag var avvisande för att slippa känna och slippa hantera känslor, han förstår det och satte ord på det jag kände

Bra att du inte sjukskrev dig!

Verkligen bra hanterat! Skönt att höra att du mår bättre. Ett bevis om något att det inte lönar sig att noja loss. Ta det som det kommer, det löser sig.

Och du verkar ju inte helt ha misstagit dig på honom.

Jag behöver prata med någon det vet jag redan och det beror på att jag haft självskadebeteende som ung och sen haft destruktiva förhållanden i flera år och det gör att jag avvisar vettiga män. Jag vet att jag fortfarande är ganska omogen i många situationer i hur jag hanterar dom och har dåligt självförtroende när det gäller ganska viktiga och avgörande beslut och idag hanterar jag det genom att avvisa bra folk och det är nog bra för mig att umgås med folk med bra självförtroende som är trygga utan att vara elaka och det är han.
Den där bitchen på jobbet är nog det största problemet just nu Hon är full av skit :turd::wtf:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama